Gå til innhold

Tempur-madrass?

Piarina

Anbefalte innlegg

(Litt usikker på om denne tråden bør høre hjemme under Hus eller Forbruker, men jeg prøver her.)

Er det noen her som har Tempur-madrasser? Hva syns dere i så fall?

Vi kjøpte 7cm-overmadrassen for en måned siden, og jeg er litt usikker på om jeg syns det var verdt pengene. Ca 10 000,- for overmadrass til dobbeltseng er jo ganske voldsomt, så jeg forventet at ryggen skulle bli bra igjen, god søvnkvalitet, aldri mer mareritt...etc etc.... :wink:

Men jeg vet ikke helt om jeg syns jeg har merket så stor forskjell. Kanskje det er for tidlig å si. Har dog lagt merke til at mange selger sine Tempur madrasser på finn, etter å ha prøvd dem i 2 uker.

Ryggen min er fortsatt i samme tilstand, og det har heller blitt vanskeligere å sovne om kvelden siden madrassen er steinhard... Det å snu seg er en kjempeprosess, for man ligger jo nedi en "form". Så man våkner veldig hver gang, og det er ikke superbehagelig å legge seg på en annen måte oppå denne "formen".

Kan jo legge til at vi bare har Tempur-overmadrassen, oppå Wonderland rammemadrass, men ifølge damen i butikken gjorde ikke det noe så lenge den madrassen er fast. Man kan jo lure på om det hadde vært bedre å kjøpe Tempur tykk madrass også, men samtidig er det jo ikke så fristende å bruke 15 000,- til på dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk anbefalt at sengen skal være hard om du har vondt i ryggen din. Hun mente at jeg skulle kjøpe en spon plate å legge under overmadrassen. eLLERS sa hun at ikea sine senger var de beste etter tempur madrasser med hensyn til vond rygg/bekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder ryggplager, så er de like individuelle som alle andre plager. Jeg har hatt dårlig rygg fra jeg var 4-5 år og har i "alle" år likt best å ligge på hard madrass ("treplanker" under en ikke altfor tykk madrass), men nå ønsker jeg meg en litt mykere.

Jeg kommer ikke til å kjøpe Tempur :-? Både fordi jeg liker å ha det kaldt på soverommet (og da blir den visst litt hard) og fordi jeg har hørt så mye om lukt fra madrassen (gasser??).

Håper du finner ut av det! De lærde strides for tiden om hva som er best, myk eller hard, så vi må nok bare prøve oss fram :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kiropraktoren min anbefalte hvertfall at hardt er det beste, og at mange tror det dyreste er det beste. hun mente det er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tempurmadrasser og kan ikke leve uten! De er helt vidunderlige :Nikke:

Vi har det også iskaldt på soverommet, men de er bare harde en liten stund så blir de varmet opp av kroppstempraturen. Kan godt hende at kroppen trenger mere en 2 uker på å venne seg til den ja! Underlaget har ikke så mye å si, men det må være helt og ikke helt nedsunket da!

På hytta har vi overmadrass, men her hjemme har vi en tykkere.

De gassene har de gjort noe med så nå lukter de ikke sånn som før. Selv om de da også bare luktet en liten stund med en gang de ble pakket opp. Vi har også tempurputer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tempur-madrass selv men har ligget i det mange ganger kunne tenkt meg det selv, bortsett fra at det er dyrt!

Et lurt tips til vinteren er å ha på varmeteppe, da blir de ikke som murstein!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest piarina (ikke innlogget)

Tusen takk for mye interessant tilbakemelding! Tror jeg skal prøve å legge en sponplate under, og det med varmeteppe var også en god ide. Den blir jo forsåvidt mykere av kroppstemperaturen etter en liten stund, men da har man jo gjerne sovnet... :wink: Om morgenen er madrassen helt passe. Den blir forresten merkbart mer behagelig ettersom det går mot varmere tider nå.

For min egen del må jeg ihvertfall ha en relativt fast madrass. Det å sove som en banan fungerer ikke så bra... Gjennom årene har jeg prøvd litt av hvert, og noe av det som har vært best er faktisk en gammel og hard skumgummi-madrass vi har på hytta!

Tror forresten jeg holder på å vende meg til Tempur, det går lettere og lettere å sovne, og jeg merker at jeg ikke våkner like ofte om natten lenger. Så det er tydeligvis lurt å gi den litt tid ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg brukte ca. en måned på å venne meg til min (har også bare overmadrass). Nå synes jeg den er god å ligge på, og jeg sover nok bedre nå enn jeg gjorde før - selv om jeg ikke garanterer at madrassen har æra for det.

Men jeg tror jeg kunne funnet madrasser fra andre produsenter som hadde vært like gode for ryggen min som Tempur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg lå på sykehuset etter fødselen fikk jeg Tempur-madrass for jeg hadde så vondt i ryggen. Den hjalp ihvertfall meg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ELSKER tempurmadrassen vår. Det er en drøm å komme hjem å legge seg etter at vi har sovet hos andre. Vi har det alltid kald på soverommet. Men madrassen vår er hard i 10 minutter, så er den deilig å myk.

Men man må ha hardt underlag under overmadrassen. Vi prøvde den oppå andre "myke" madrasser, og det var ikke godt.

Lykke til, håper du blir bedre i ryggen enten med eller uten tempur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...