AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #1 Skrevet 23. juli 2019 Hallo Vi leier leilighet av familie. Det er virkelig grelle tapeter og limoniumgulv. Kjøkkenet er utdatert, og det eneste som er pusset opp er rommet til barnet vårt (vi gjorde det) . Vi har ikke hatt råd til å pusse opp, men sparer nå til nytt gulv og maling og div til hele leiligheten. Jeg tør derfor ikke ha besøk av venninner med andre barn. Er det noen som tenker over det om hvordan andre har det hjemme hos seg og dømmer på bakgrunn av det? Anonymkode: 41477...e36
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #2 Skrevet 23. juli 2019 Nei. "Dømmer" bare dersom det er uhygiensk. Selv rot er ok, men skitt er ekkelt. Anonymkode: 3420f...ba0 8
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #3 Skrevet 23. juli 2019 Hvorfor sparer dere til å pusse opp i en leilighet dere leier? Håper utleierne gir dere kompensasjon for jobb ut utgifter? Anonymkode: 5e3a6...bba 22
wintergirl Skrevet 23. juli 2019 #4 Skrevet 23. juli 2019 Så lenge det er rent og pent ellers så tenker ikke jeg på det. Men syns det er supersmålig av utleiere som driter i hva de leier ut, bare de får cash i lomma. Virker som det finnes en del useriøse som kun skal tjene penger og mener at de som leier har ansvar for å holde leiligheten i orden. Har du mulighet til å leie et annet sted? 3
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 23. juli 2019 #5 Skrevet 23. juli 2019 Så lenge det ikke er skittent så bryr jeg meg ikke, men jeg syns det er merkelig at dere sparer til nytt gulv når dere bare leier.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #6 Skrevet 23. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor sparer dere til å pusse opp i en leilighet dere leier? Håper utleierne gir dere kompensasjon for jobb ut utgifter? Anonymkode: 5e3a6...bba Ja, altså det er familie, vi skal dele på det:) de har ikke veldig god råd selv, pluss at vi er ganske nære, så det går nok opp i opp til slutt. 1 minutt siden, wintergirl skrev: Så lenge det er rent og pent ellers så tenker ikke jeg på det. Men syns det er supersmålig av utleiere som driter i hva de leier ut, bare de får cash i lomma. Virker som det finnes en del useriøse som kun skal tjene penger og mener at de som leier har ansvar for å holde leiligheten i orden. Har du mulighet til å leie et annet sted? Vi har det, men pga ustabile utleiere så tør vi ikke mtp at vi har barn. Da er det bedre å leie av noen vi stoler på. Vi tenkte å betale halvparten hver siden de ikke har særlig god råd selv.. De hadde ikke planer om å leie ut da de satte tapetene, men de kan bare ikke farger. Anonymkode: 41477...e36
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #7 Skrevet 23. juli 2019 Det er rent her altså 😂 vaskemani..men skal innrømme at jeg blir sint når jeg vasker, for det blir jo ikke noe finere 😂 Anonymkode: 41477...e36 1
wintergirl Skrevet 23. juli 2019 #8 Skrevet 23. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, altså det er familie, vi skal dele på det:) de har ikke veldig god råd selv, pluss at vi er ganske nære, så det går nok opp i opp til slutt. Vi har det, men pga ustabile utleiere så tør vi ikke mtp at vi har barn. Da er det bedre å leie av noen vi stoler på. Vi tenkte å betale halvparten hver siden de ikke har særlig god råd selv.. De hadde ikke planer om å leie ut da de satte tapetene, men de kan bare ikke farger. Anonymkode: 41477...e36 Ok, sånn ja. De sliter litt selv. Det er utrolig pent gjort av dere å hjelpe til sånn syns jeg. Men nei da, er det rent og pent ellers så er ikke det noe problem. 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #9 Skrevet 23. juli 2019 46 minutter siden, wintergirl skrev: Ok, sånn ja. De sliter litt selv. Det er utrolig pent gjort av dere å hjelpe til sånn syns jeg. Men nei da, er det rent og pent ellers så er ikke det noe problem. Skulle bare mangle. Bare gleder meg til å få gjort litt, siden vi skal bo her noen år til.. Hyggelig å kunne invitere noen hjem Anonymkode: 41477...e36
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #10 Skrevet 23. juli 2019 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, altså det er familie, vi skal dele på det:) de har ikke veldig god råd selv, pluss at vi er ganske nære, så det går nok opp i opp til slutt. Vi har det, men pga ustabile utleiere så tør vi ikke mtp at vi har barn. Da er det bedre å leie av noen vi stoler på. Vi tenkte å betale halvparten hver siden de ikke har særlig god råd selv.. De hadde ikke planer om å leie ut da de satte tapetene, men de kan bare ikke farger. Anonymkode: 41477...e36 Hvordan går det opp i opp til slutt når det er dere som nedbetaler leiligheten til noen andre? Anonymkode: abe7f...96a 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #11 Skrevet 23. juli 2019 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er rent her altså 😂 vaskemani..men skal innrømme at jeg blir sint når jeg vasker, for det blir jo ikke noe finere 😂 Anonymkode: 41477...e36 Så hvorfor er du redd for å invitere venner på besøk da? Anonymkode: abe7f...96a 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #12 Skrevet 23. juli 2019 6 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan går det opp i opp til slutt når det er dere som nedbetaler leiligheten til noen andre? Anonymkode: abe7f...96a Gjetter på det er noen de vil arve fra eller at de leier billig. Anonymkode: 90fe4...912 5
Sirah Skrevet 23. juli 2019 #13 Skrevet 23. juli 2019 Så lenge det er reint og (forholdsvis) ryddig så tenker jeg ikke over det De aller fleste av oss har hatt en periode hvor vi har bodd "dårlig". Kan dere ikke begynne med å male veggene i de rommene dere bruker mest? Et spann med maling på f.eks Coop koster ikke mange kronene og det er helt utrolig hvor stor forskjell bare dette kan utgjøre Jeg leide et gammelt hus en gang og før jeg flyttet inn malte jeg stua, soverommet og kjøkkenet (vegger og kjøkkeninnredning) pluss at jeg la nytt gulv i stua og på soverommet. Billig laminatgulv. Alt ble kjøpt på salg og pappa og et par venner hjalp til. Det tok to dager og kostet rett i overkant av 4000kr. Alt kjøpt på salg. Gulvet kostet desidert mest Kanskje noen venner og kjente har noe maling stående som du kan bruke på f.eks lister? 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #14 Skrevet 23. juli 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så hvorfor er du redd for å invitere venner på besøk da? Anonymkode: abe7f...96a Fordi det er utdatert med furuvegger, stygge tapeter og shtøgt gulv. Derfor. Kleint. For å være ærlig. Anonymkode: 41477...e36
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #15 Skrevet 23. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Fordi det er utdatert med furuvegger, stygge tapeter og shtøgt gulv. Derfor. Kleint. For å være ærlig. Anonymkode: 41477...e36 Det er jo ikke noe. Anonymkode: 90fe4...912
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #16 Skrevet 23. juli 2019 4 minutter siden, Sirah skrev: Så lenge det er reint og (forholdsvis) ryddig så tenker jeg ikke over det De aller fleste av oss har hatt en periode hvor vi har bodd "dårlig". Kan dere ikke begynne med å male veggene i de rommene dere bruker mest? Et spann med maling på f.eks Coop koster ikke mange kronene og det er helt utrolig hvor stor forskjell bare dette kan utgjøre Jeg leide et gammelt hus en gang og før jeg flyttet inn malte jeg stua, soverommet og kjøkkenet (vegger og kjøkkeninnredning) pluss at jeg la nytt gulv i stua og på soverommet. Billig laminatgulv. Alt ble kjøpt på salg og pappa og et par venner hjalp til. Det tok to dager og kostet rett i overkant av 4000kr. Alt kjøpt på salg. Gulvet kostet desidert mest Kanskje noen venner og kjente har noe maling stående som du kan bruke på f.eks lister? At man tar litt og litt har jeg ikke tenkt på 😂takk for tips! Blir nok gulvet og malingen først.. Blir nok noen billigere alternativer noen steder. Vi har sjeldent noe til overs når vi har kjøpt alt vi trenger og regninger er betalt, men det er definitivt rom for justeringer, så det kommer nok til å gå fint. Anonymkode: 41477...e36
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #17 Skrevet 23. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi det er utdatert med furuvegger, stygge tapeter og shtøgt gulv. Derfor. Kleint. For å være ærlig. Anonymkode: 41477...e36 Så du har fisefine venner ? Anonymkode: a8f31...ee8 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #18 Skrevet 23. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke noe. Anonymkode: 90fe4...912 Har kanskje vært for lenge borte fra jobb når jeg legger meg så opp i det 😂 Anonymkode: 41477...e36
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #19 Skrevet 23. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så du har fisefine venner ? Anonymkode: a8f31...ee8 Nei, er nok bare meg. 😭 Anonymkode: 41477...e36
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #20 Skrevet 23. juli 2019 Du tør ikke invitere venninner med barn hjem til deg, skriver du. Går det greit å invitere venninner uten barn hjem? Hvis ja, hva er forskjellen? Anonymkode: 4b23c...df8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå