AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #1 Skrevet 23. juli 2019 Er jeg litt paranoid eller har jeg grunn til å føle meg redd? Etter alle disse barnevernstrådene og skremselen, har jeg blitt redd for å sende barnet mitt i bhg (starter ikke enda) . Jeg synes selvsagt hun er den nydeligste i hele verden. Livredd for at noen skal finne på et eller annet om henne, så bv kommer og tar henne og gir henne til en annen familie, eller noen virkelig onde mennesker. Vet det høres sprøtt ut, men er det bare jeg som har slike tanker? Hva burde jeg gjøre? Barn går jo i bhg dag ut og dag inn, og det er jo trygt, men jeg føler da som jeg gjør. Anonymkode: fbab1...acb 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #2 Skrevet 23. juli 2019 Jeg lagde en lignende tråd for en stund tilbake. Er roligere nå, og det er bl.a. fordi jeg holder meg unna BV-tråder i forumet her. Ingen sted ellers man møter på så intenst og negativt barnevernsfokus! Jeg er selv fra et belasta miljø. Kjenner bl.a. en ung mamma som selv gikk til BV og ba om avlasting. Hun er eksnarkoman. Barnevernet gjorde ikke noe annet enn å avlaste. Var aldri snakk om omsorgsovertakelse. Kjenner til flere sånne situasjoner. Det er bare på KG folk tror barnevernet griper inn over en lav sko. Anonymkode: c669e...bd5 32
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #3 Skrevet 23. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg lagde en lignende tråd for en stund tilbake. Er roligere nå, og det er bl.a. fordi jeg holder meg unna BV-tråder i forumet her. Ingen sted ellers man møter på så intenst og negativt barnevernsfokus! Jeg er selv fra et belasta miljø. Kjenner bl.a. en ung mamma som selv gikk til BV og ba om avlasting. Hun er eksnarkoman. Barnevernet gjorde ikke noe annet enn å avlaste. Var aldri snakk om omsorgsovertakelse. Kjenner til flere sånne situasjoner. Det er bare på KG folk tror barnevernet griper inn over en lav sko. Anonymkode: c669e...bd5 Takk for et fint svar, var redd for kjipe svar og takk for at du svarte meg så seriøst ❤️ det er nesten så jeg noen ganger får lyst til å kontakte bv selv så de kan bekrefte at alt er fint, for gjør de det de er ment til å gjøre, er jeg jo ikke redd.. Jeg blir lettet av slike "solskinnshistorier", men det er likevel denne frykten over at det finnes mennesker med onde hensikter som kanskje gjør noe de ikke skal med mitt barn.. Vi er helt normale, men vi leier, har litt dårlig råd akkurat nå, men har det vi trenger. Har et godt nettverk og gode fremtidsplaner.. Men likevel liksom 😂 Anonymkode: fbab1...acb 4
Emma89 Skrevet 23. juli 2019 #4 Skrevet 23. juli 2019 BV tar aldri barnet ditt med mindre de finner ut at barnet ditt lever i ekstem omsorgssvikt av ulike årsaker. Og før dette skjer vil BV komme til å snakke med deg om bekymringsmeldingene. Datteren vår har vilje av stål og skal nå som toåring i barnehage. Jeg gruver meg mest til at noen andre skal passe på henne. Og om noen melder bekymring for henne, så er BV mer en velkommen hjemme hos oss 💖 Ja, det blir ordentlig tøft, men at en vet at BV følger opp bekymring er godt å vite. 13
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #5 Skrevet 23. juli 2019 Pust med magen. Barnevernet tar ikke barn fra familien sin uten grunn. Omsorgsovertagelse skjer bare ved omsorgssvikt. Det er ingen som kommer til finne på noe om dere som kvalifiserer til det, og hvis de gjør det kommer barnevernet og undersøker. Anonymkode: 6ffba...f0d 4
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #6 Skrevet 23. juli 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for et fint svar, var redd for kjipe svar og takk for at du svarte meg så seriøst ❤️ det er nesten så jeg noen ganger får lyst til å kontakte bv selv så de kan bekrefte at alt er fint, for gjør de det de er ment til å gjøre, er jeg jo ikke redd.. Jeg blir lettet av slike "solskinnshistorier", men det er likevel denne frykten over at det finnes mennesker med onde hensikter som kanskje gjør noe de ikke skal med mitt barn.. Vi er helt normale, men vi leier, har litt dårlig råd akkurat nå, men har det vi trenger. Har et godt nettverk og gode fremtidsplaner.. Men likevel liksom 😂 Anonymkode: fbab1...acb Slapp av, og gjør deg selv en tjeneste ved å holde deg unna bv-trådene i forumet her, de er fordummende og skaper bare unødig angst. Anonymkode: c669e...bd5 8
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #7 Skrevet 23. juli 2019 Er barnet ditt et helt vanlig barn (har ikke spesielle behov, er oftest blid og glad), du eller mannen din har ikke innvandrerbakgrunn, dere drikker ikke, og dere har ikke folk som hater dere rundt dere så er det ikke noe høy risiko å bli utsatt for barnevernet. Anonymkode: 7b523...6e5
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #8 Skrevet 23. juli 2019 Her hjemme har hun det fint ❤️ trygg og glad. Jeg kan si det rett ut. Jeg er livredd for at hun skal bli seksuelt misbrukt. Enten av barnehagen, barnevernet eller fosterfamile ved at noen kommer og henter henne fordi de har betalt bv. At det bare er jeg og familien hennes som skal passe henne. Men om barnevernet her kun består av mennesker som gjør jobben sin, som dere skriver her, går det jo bra ❤️ virker som jeg bare må tenke litt realistisk.. Anonymkode: fbab1...acb
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #9 Skrevet 23. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pust med magen. Barnevernet tar ikke barn fra familien sin uten grunn. Omsorgsovertagelse skjer bare ved omsorgssvikt. Det er ingen som kommer til finne på noe om dere som kvalifiserer til det, og hvis de gjør det kommer barnevernet og undersøker. Anonymkode: 6ffba...f0d Det du skriver er ikke sant. Barnevernet gjør mange feil, og mange blir tatt på feil grunnlag. Man må bare håpe at man ikke blir utsatt for barnevernet. Men blir man det så er det alltid risikabelt, selv om man er god forelder og barnet har det godt. Anonymkode: 7b523...6e5 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #10 Skrevet 23. juli 2019 8 minutter siden, Emma89 skrev: BV tar aldri barnet ditt med mindre de finner ut at barnet ditt lever i ekstem omsorgssvikt av ulike årsaker. Og før dette skjer vil BV komme til å snakke med deg om bekymringsmeldingene. Datteren vår har vilje av stål og skal nå som toåring i barnehage. Jeg gruver meg mest til at noen andre skal passe på henne. Og om noen melder bekymring for henne, så er BV mer en velkommen hjemme hos oss 💖 Ja, det blir ordentlig tøft, men at en vet at BV følger opp bekymring er godt å vite. Dette er feil. Jeg er bv pedagog og kjenner til feil folk i det systemet. Du har uflaks dersom staten overtar omsorgen, hvor de egentlig ikke har grunn til å gjøre det. Men det forekommer, det kan jeg garantere deg. Anonymkode: 63ff2...0f2 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #11 Skrevet 23. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er barnet ditt et helt vanlig barn (har ikke spesielle behov, er oftest blid og glad), du eller mannen din har ikke innvandrerbakgrunn, dere drikker ikke, og dere har ikke folk som hater dere rundt dere så er det ikke noe høy risiko å bli utsatt for barnevernet. Anonymkode: 7b523...6e5 Barnet er helt vanlig, flink, mannen er andre generasjon innvandrer, jeg er etnisk norsk, og ingen drama, ingen alkohol eller røyk eller andre rusmidler.. Fått bare gode tilbakemeldinger fra helsestasjon:) Anonymkode: fbab1...acb 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #12 Skrevet 23. juli 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her hjemme har hun det fint ❤️ trygg og glad. Jeg kan si det rett ut. Jeg er livredd for at hun skal bli seksuelt misbrukt. Enten av barnehagen, barnevernet eller fosterfamile ved at noen kommer og henter henne fordi de har betalt bv. At det bare er jeg og familien hennes som skal passe henne. Men om barnevernet her kun består av mennesker som gjør jobben sin, som dere skriver her, går det jo bra ❤️ virker som jeg bare må tenke litt realistisk.. Anonymkode: fbab1...acb ??? Du er redd for at barnevernet lar seg bestikke av overgrepsmenn/-kvinner og tar tilfeldige barn ut av hjemmet sitt for å gi disse til pedofile? Dette er ikke sunne tanker ts, det grenser til paranoia og konspirasjonsteorier. Du bør lufte dette med noen, for du kan jo ikke ha det bra når du tenker sånn.. Anonymkode: d4bc9...770 29
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #13 Skrevet 23. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: ??? Du er redd for at barnevernet lar seg bestikke av overgrepsmenn/-kvinner og tar tilfeldige barn ut av hjemmet sitt for å gi disse til pedofile? Dette er ikke sunne tanker ts, det grenser til paranoia og konspirasjonsteorier. Du bør lufte dette med noen, for du kan jo ikke ha det bra når du tenker sånn.. Anonymkode: d4bc9...770 Enig! Jeg har aldri vært borte i slike tanker annet enn her på kg, og jeg jobber med nybakte mødre! Slutt å les her og snakk med noen om dette, det er ikke sunt! Anonymkode: a12f4...210 5
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #14 Skrevet 23. juli 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: ??? Du er redd for at barnevernet lar seg bestikke av overgrepsmenn/-kvinner og tar tilfeldige barn ut av hjemmet sitt for å gi disse til pedofile? Dette er ikke sunne tanker ts, det grenser til paranoia og konspirasjonsteorier. Du bør lufte dette med noen, for du kan jo ikke ha det bra når du tenker sånn.. Anonymkode: d4bc9...770 Jeg burde kanskje det. Jeg handler ikke på bakgrunn av disse tankene, men det er ubehagelig å gå med denne usaklige frykten. Anonymkode: fbab1...acb 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #15 Skrevet 23. juli 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnet er helt vanlig, flink, mannen er andre generasjon innvandrer, jeg er etnisk norsk, og ingen drama, ingen alkohol eller røyk eller andre rusmidler.. Fått bare gode tilbakemeldinger fra helsestasjon:) Anonymkode: fbab1...acb Da må du bare håpe at ingen har noe imot dere. Det er mange som sender bekymringsmeldinger når de ikke liker deg/mannen din/barnet ditt. Dette kan være familiemedlemmer, kolleger, naboer. En ting til som er kjempeviktig er å aldri være kritisk til barnehagen eller senere skolen, men alltid være enig i alt. Mange barnehager sender gjerne bekymringsmelding så fort det har vært konflikt eller forelderen har kritisert noe i barnehagen. Så bare smil og vær enig i alt. Hvis det er noe som du ikke er fornøyd med i barnehage så bytter dere bare barnehage i taushet, og som grunn oppgir dere flytting eller noe annen praktisk grunn. Det er også lurt å alltid bare nikke og være enig i alt med lege, helsesøster, tannlege, osv. Disse kan også være raske å melde til barnevernet bare du er uenig i noe. Anonymkode: 7b523...6e5 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #16 Skrevet 23. juli 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: ??? Du er redd for at barnevernet lar seg bestikke av overgrepsmenn/-kvinner og tar tilfeldige barn ut av hjemmet sitt for å gi disse til pedofile? Dette er ikke sunne tanker ts, det grenser til paranoia og konspirasjonsteorier. Du bør lufte dette med noen, for du kan jo ikke ha det bra når du tenker sånn.. Anonymkode: d4bc9...770 Det er foresten fint å lese det du skriver, av en eller annen grunn. At det bare er gale tanker. Anonymkode: fbab1...acb
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #17 Skrevet 23. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da må du bare håpe at ingen har noe imot dere. Det er mange som sender bekymringsmeldinger når de ikke liker deg/mannen din/barnet ditt. Dette kan være familiemedlemmer, kolleger, naboer. En ting til som er kjempeviktig er å aldri være kritisk til barnehagen eller senere skolen, men alltid være enig i alt. Mange barnehager sender gjerne bekymringsmelding så fort det har vært konflikt eller forelderen har kritisert noe i barnehagen. Så bare smil og vær enig i alt. Hvis det er noe som du ikke er fornøyd med i barnehage så bytter dere bare barnehage i taushet, og som grunn oppgir dere flytting eller noe annen praktisk grunn. Det er også lurt å alltid bare nikke og være enig i alt med lege, helsesøster, tannlege, osv. Disse kan også være raske å melde til barnevernet bare du er uenig i noe. Anonymkode: 7b523...6e5 Hehe vi er alltid enig med lege, hs og tannleger (når den tid kommer). Godt samarbeid osv Kan ikke tenke meg at det skulle bli noe greier.. Jeg er ikke den som roper høyest for å si det sånn. Anonymkode: fbab1...acb
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #18 Skrevet 23. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da må du bare håpe at ingen har noe imot dere. Det er mange som sender bekymringsmeldinger når de ikke liker deg/mannen din/barnet ditt. Dette kan være familiemedlemmer, kolleger, naboer. En ting til som er kjempeviktig er å aldri være kritisk til barnehagen eller senere skolen, men alltid være enig i alt. Mange barnehager sender gjerne bekymringsmelding så fort det har vært konflikt eller forelderen har kritisert noe i barnehagen. Så bare smil og vær enig i alt. Hvis det er noe som du ikke er fornøyd med i barnehage så bytter dere bare barnehage i taushet, og som grunn oppgir dere flytting eller noe annen praktisk grunn. Det er også lurt å alltid bare nikke og være enig i alt med lege, helsesøster, tannlege, osv. Disse kan også være raske å melde til barnevernet bare du er uenig i noe. Anonymkode: 7b523...6e5 Dette er så kunnskapsløst, virkelighetsfjernt og spekulativt at jeg rapporterer deg! Bare ignorer dette, TS! Anonymkode: a12f4...210 20
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #19 Skrevet 23. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Da må du bare håpe at ingen har noe imot dere. Det er mange som sender bekymringsmeldinger når de ikke liker deg/mannen din/barnet ditt. Dette kan være familiemedlemmer, kolleger, naboer. En ting til som er kjempeviktig er å aldri være kritisk til barnehagen eller senere skolen, men alltid være enig i alt. Mange barnehager sender gjerne bekymringsmelding så fort det har vært konflikt eller forelderen har kritisert noe i barnehagen. Så bare smil og vær enig i alt. Hvis det er noe som du ikke er fornøyd med i barnehage så bytter dere bare barnehage i taushet, og som grunn oppgir dere flytting eller noe annen praktisk grunn. Det er også lurt å alltid bare nikke og være enig i alt med lege, helsesøster, tannlege, osv. Disse kan også være raske å melde til barnevernet bare du er uenig i noe. Anonymkode: 7b523...6e5 Dette her er ikke min erfaring i det hele tatt. Hadde ekstra oppfølging ved helsestasjonen da ungen ble født pga trøblete fortid. Helsesøster var skikkelig arrogant og nedlatende mot meg. Jeg sa høflig ifra når jeg var uenig med henne. Hun tok det som at jeg var sikker i min rolle som mor. Altså en bra ting. Jeg tror ikke det er så vanlig som folk skal ha det til å kontakte barnevernet. Det er (hittil) ingen som har gjort det mot noen jeg kjenner, eller meg, og vi er nesren alle i min bekjentskapskrets med dårlig fortid, inkl rus og psykiatri. Anonymkode: c669e...bd5 4
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #20 Skrevet 23. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dette her er ikke min erfaring i det hele tatt. Hadde ekstra oppfølging ved helsestasjonen da ungen ble født pga trøblete fortid. Helsesøster var skikkelig arrogant og nedlatende mot meg. Jeg sa høflig ifra når jeg var uenig med henne. Hun tok det som at jeg var sikker i min rolle som mor. Altså en bra ting. Jeg tror ikke det er så vanlig som folk skal ha det til å kontakte barnevernet. Det er (hittil) ingen som har gjort det mot noen jeg kjenner, eller meg, og vi er nesren alle i min bekjentskapskrets med dårlig fortid, inkl rus og psykiatri. Anonymkode: c669e...bd5 Folk i din omgangskrets kan ha hatt med bv å gjøre uten at du vet om det. Det er ikke sånn at man pleier å fortelle det til alle. Anonymkode: 4afed...050
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå