AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #1 Skrevet 22. juli 2019 Nå har jeg fått naboen som bor under så langt opp i halsen! Jenta på 2 har ikke villet sove og har hylt løpt rundt i leiligheten og raser fra seg. Når vi legger hun i sengen så skriker hun. Dette foregår fra kl. 20.00 frem til 22.30 ca. Så når hun endelig har roet seg og ligger i sengen, da kommer nabofaenskapet og ringer på døra!! Altså, skjønner det er plagsomt å høre på, jeg syns det er plagsomt selv.. Men hvor hjernedød må en være for å ringe på når det har blitt stille, og stå å skrike inn i døra. Når vi sier «du kan ikke ringe på nå, vi har ett barn som skal prøve å sove» og han svarer «det har dere faen ikke, om dere ikke får det stille nå så løser jeg det på en annen måte» hva skal det liksom bety?? Nå er det nesten så jeg håper ungen er våken hele natten, bare så det skal plage han! 🤬🤬 (Lignende har skjedd flere ganger, at han ringer på når ungen sover også!) skulle ønske det var ulovlig, så jeg kunne melde han til politiet for trakassering eller noe... noen som har lignende erfaringer, vil gjerne høre ❤️ Anonymkode: 6c430...c9b
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #2 Skrevet 22. juli 2019 Kan dere koble ut ringeklokka? Det hadde jeg gjort. Ellers må han nesten bare tåle det, når han bor rett under en unge i trassalder. Anonymkode: d8a03...280 10
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #3 Skrevet 22. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Kan dere koble ut ringeklokka? Det hadde jeg gjort. Ellers må han nesten bare tåle det, når han bor rett under en unge i trassalder. Anonymkode: d8a03...280 Skulle gjerne, men går ikke.. Anonymkode: 6c430...c9b
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #4 Skrevet 22. juli 2019 Jeg var naboen over som måtte finne meg at ungen under skreik av fulle lungers kraft natta igjennom. Mens samme nabo klikka fordi katta gikk over gulvet oppe hos meg. Vet ikke helt hva jeg skal si... Anonymkode: b61c1...e34 15
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #5 Skrevet 22. juli 2019 Her kobler vi ut ringeklokka etter leggetid. Har ikke lignede erfaringer med slike naboer heldigvis, men han der hadde jeg bare smelt igjen døra rett i trynet på. Ikke noe poeng i å gå inn i en diskusjon, og å stå å bli utskjelt gidder jeg ikke. Anonymkode: 55db6...55e
DMS Skrevet 22. juli 2019 #6 Skrevet 22. juli 2019 Eg ville tatt turen ned imorga og sagt det som du seie her på ein roleg måte. Mao «eg forstår det er plagsomt og irriterande å høre på skrik på kvelden, men det er lite hensiktemessig å ringe på døra vår når slikt skjer. Både for deg, oss og ikkje minst for barnet. Vi gjer vårt beste for at jenta skal roe seg slik at vi alle kan få slappa litt av på kvelden.» Elles tenker er at ein kan holde to-åringen på soveromet i samband med legging, og ikkje latt ho springe rundt i heile leilegheita. Ta ein stol og sett deg framfor døra. Når jenta har roa seg gir du klem og har ho litt på fanget før du seie at no er det sovetid, og så legg du ho i senga og synge ein nattasang (om det er eindel av leggerutina dykkar). Sit med ho til ho sovnar om det er det som er vana, eller gå ut av romet. 22
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #7 Skrevet 22. juli 2019 Jeg har vært i en lignende slik situasjon. Da jeg flyttet inn ante jeg ikke at jeg bar på ett barn som kom til å lage lyder og være litt høylytt. Jeg forstår vi var grusomme, så dagen jeg hadde råd til å flytte til noe uten noen under eller over var helt fantastisk. Men husker jeg savnet at folk henvendte seg til meg på en rolig måte.. Følte de fleste tok kontakt når ting hadde bygget seg opp og da blir det veldig hardt for meg som skal ta i mot denne frustrasjonen. Blir liksom bang i trynet i stede for at dette har vi snakket om tidligere. Jeg tåler mye!! Men det er fordi jeg har vært der selv hvor man ikke kan kontrolle alt. Så naboen her jeg bor nå kan ikke skjønne jeg ikke irriterer meg over festene som foregår til tidlig morgen, i både helger og ukedager, men jeg blokker nok bare ut av gammel vane 😁 Anonymkode: 83734...f52 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #8 Skrevet 22. juli 2019 6 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg var naboen over som måtte finne meg at ungen under skreik av fulle lungers kraft natta igjennom. Mens samme nabo klikka fordi katta gikk over gulvet oppe hos meg. Vet ikke helt hva jeg skal si... Anonymkode: b61c1...e34 Har full forståelse, og mener han må få si ifra. Var måten og timingen som gjorde meg forbanna! Må sies at jeg aldri har klaga på noen her, jeg mener man må tåle litt mer enn man ønsker når så mange forskjellige personer bor under ett tak. Tidligere har han ringt på på natten for å klage på noe som har skjedd tidligere på dagen også.. tror han er typen som liker å krangle eller noe.. Anonymkode: 6c430...c9b 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #9 Skrevet 22. juli 2019 7 minutter siden, AnonymBruker said: Her kobler vi ut ringeklokka etter leggetid. Har ikke lignede erfaringer med slike naboer heldigvis, men han der hadde jeg bare smelt igjen døra rett i trynet på. Ikke noe poeng i å gå inn i en diskusjon, og å stå å bli utskjelt gidder jeg ikke. Anonymkode: 55db6...55e Haha, neii! Anonymkode: 6c430...c9b
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #10 Skrevet 22. juli 2019 6 minutter siden, DMS said: Eg ville tatt turen ned imorga og sagt det som du seie her på ein roleg måte. Mao «eg forstår det er plagsomt og irriterande å høre på skrik på kvelden, men det er lite hensiktemessig å ringe på døra vår når slikt skjer. Både for deg, oss og ikkje minst for barnet. Vi gjer vårt beste for at jenta skal roe seg slik at vi alle kan få slappa litt av på kvelden.» Elles tenker er at ein kan holde to-åringen på soveromet i samband med legging, og ikkje latt ho springe rundt i heile leilegheita. Ta ein stol og sett deg framfor døra. Når jenta har roa seg gir du klem og har ho litt på fanget før du seie at no er det sovetid, og så legg du ho i senga og synge ein nattasang (om det er eindel av leggerutina dykkar). Sit med ho til ho sovnar om det er det som er vana, eller gå ut av romet. Jaa, kan sende ned samboeren i morgen! Jeg er konfliktsky så tør ikke, derfor utblåsningen min ble en anonym post på kvinneguiden 😅 det at hun sliter med å sove er noe som skjer veldig sjeldent.. hun sov for lenge på dagen og har rett og slett ikke trett, og hun ble illsint på rommet, derfor fikk hun komme ut. Hun var egentlig ikke bråkete hele tiden, bare skravlet og så på pappa spille på PC. Bråket begynte når hun skulle bli lagt igjen.. og var intenst i ca 20 min frem til jeg ble myk og hun fikk sin andre flakse melk. Så ringer han på døren og kjefter. Anonymkode: 6c430...c9b
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #11 Skrevet 22. juli 2019 Hvor lenge har dette pågått? Jeg kan forstå din nabo om barnet tramper og løper hver dag fra 20-22.30. Hyling får man ikke gjort særlig med i den alderen. Anonymkode: d5752...50d 4
DMS Skrevet 22. juli 2019 #12 Skrevet 22. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jaa, kan sende ned samboeren i morgen! Jeg er konfliktsky så tør ikke, derfor utblåsningen min ble en anonym post på kvinneguiden 😅 det at hun sliter med å sove er noe som skjer veldig sjeldent.. hun sov for lenge på dagen og har rett og slett ikke trett, og hun ble illsint på rommet, derfor fikk hun komme ut. Hun var egentlig ikke bråkete hele tiden, bare skravlet og så på pappa spille på PC. Bråket begynte når hun skulle bli lagt igjen.. og var intenst i ca 20 min frem til jeg ble myk og hun fikk sin andre flakse melk. Så ringer han på døren og kjefter. Anonymkode: 6c430...c9b Gitt nokre ekstra flaske med melk eg også i løpet av mine år som mor😉 det er ofte ei vanskeleg tid når dei er i overgangsfasa mellom 1 og null lurar på dagen. Hjelpe heller ikkje med lyse kveldar 😅 Naboen oppførte seg som ein tosk, men det føre ikkje noko godt med seg å seie det. Vonleg vil ein liten tur ned føre til meir forståing i framtida. Men eg er optimist og har trua på at dei fleste menneske har empati og evne til å regulere kjenslene sine betre enn ein to-åring 🤷♀️
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #13 Skrevet 22. juli 2019 Jeg hadde syntes det hadde vært utrolig ubehagelig og utrygt om naboen kom på døra seint på kveld med trussel om at han skulle løse det på annen måte om vi ikke holdt fred.... Hadde hvertfall ikke lukket opp døra igjen for han! Anonymkode: 96908...564 9
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #14 Skrevet 22. juli 2019 9 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor lenge har dette pågått? Jeg kan forstå din nabo om barnet tramper og løper hver dag fra 20-22.30. Hyling får man ikke gjort særlig med i den alderen. Anonymkode: d5752...50d Er bare i dag, hun sov for lenge på dagenes jeg uheldigvis også sovnet og vi begge sov i litt over to timer.. vanligvis sovner hun fint med en flakse melk... må også nevne at samme naboen ringte på og sa det var ulovlig og hamre inn en spiker i veggen kl. 15.00 på en lørdag. Han plages av veldig mye Anonymkode: 6c430...c9b
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #15 Skrevet 22. juli 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er bare i dag, hun sov for lenge på dagenes jeg uheldigvis også sovnet og vi begge sov i litt over to timer.. vanligvis sovner hun fint med en flakse melk... må også nevne at samme naboen ringte på og sa det var ulovlig og hamre inn en spiker i veggen kl. 15.00 på en lørdag. Han plages av veldig mye Anonymkode: 6c430...c9b Uff, med to skrikeunger så er jeg glad vi bor i et hus i skogen uten klagete naboer. Husker for mange år siden så eide jeg en blokkleilighet med ei eldre dame som bodde under.Hver gang det det ble litt mye lyder hos meg så slo hun kosteskaftet opp i taket. Glad jeg ikke hadde barn i den leiligheten. Anonymkode: 5fede...086
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #16 Skrevet 22. juli 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er bare i dag, hun sov for lenge på dagenes jeg uheldigvis også sovnet og vi begge sov i litt over to timer.. vanligvis sovner hun fint med en flakse melk... må også nevne at samme naboen ringte på og sa det var ulovlig og hamre inn en spiker i veggen kl. 15.00 på en lørdag. Han plages av veldig mye Anonymkode: 6c430...c9b Han naboen er ikke særlig god da nei... Anonymkode: d5752...50d 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #17 Skrevet 22. juli 2019 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå har jeg fått naboen som bor under så langt opp i halsen! Jenta på 2 har ikke villet sove og har hylt løpt rundt i leiligheten og raser fra seg. Når vi legger hun i sengen så skriker hun. Dette foregår fra kl. 20.00 frem til 22.30 ca. Så når hun endelig har roet seg og ligger i sengen, da kommer nabofaenskapet og ringer på døra!! Altså, skjønner det er plagsomt å høre på, jeg syns det er plagsomt selv.. Men hvor hjernedød må en være for å ringe på når det har blitt stille, og stå å skrike inn i døra. Når vi sier «du kan ikke ringe på nå, vi har ett barn som skal prøve å sove» og han svarer «det har dere faen ikke, om dere ikke får det stille nå så løser jeg det på en annen måte» hva skal det liksom bety?? Nå er det nesten så jeg håper ungen er våken hele natten, bare så det skal plage han! 🤬🤬 (Lignende har skjedd flere ganger, at han ringer på når ungen sover også!) skulle ønske det var ulovlig, så jeg kunne melde han til politiet for trakassering eller noe... noen som har lignende erfaringer, vil gjerne høre ❤️ Anonymkode: 6c430...c9b Hvis ungen skriker og raser i timesvis, så kunne du kanskje vært litt strengere i oppdragelsen? Slik hadde mine barn aldri oppført seg. Har venner med sånne barn, og de hadde trengt mye tydeligere og strengere grensesetting. Skjønner at naboen irriterer seg. Det der er terror å høre på hver kveld. Anonymkode: 8b018...ecd 7
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #18 Skrevet 22. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis ungen skriker og raser i timesvis, så kunne du kanskje vært litt strengere i oppdragelsen? Slik hadde mine barn aldri oppført seg. Har venner med sånne barn, og de hadde trengt mye tydeligere og strengere grensesetting. Skjønner at naboen irriterer seg. Det der er terror å høre på hver kveld. Anonymkode: 8b018...ecd Det er faktisk ikke greit å skrike og rase rundt, det er uakseptabel oppførsel. Nei, det får du ikke lov til...😕 Anonymkode: 8b018...ecd 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #19 Skrevet 22. juli 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis ungen skriker og raser i timesvis, så kunne du kanskje vært litt strengere i oppdragelsen? Slik hadde mine barn aldri oppført seg. Har venner med sånne barn, og de hadde trengt mye tydeligere og strengere grensesetting. Skjønner at naboen irriterer seg. Det der er terror å høre på hver kveld. Anonymkode: 8b018...ecd Åååå, de supertriksene der for å få en 2-3 åring midt i trassalderen til å slutte og skrike og rase vil gjerne jeg ha også. Med erfaring fra eldstemann, så vet jeg at dette går over. Anonymkode: 5fede...086 7
Agatha Skrevet 22. juli 2019 #20 Skrevet 22. juli 2019 For noen svar du får. Hjelpes. For det første så skal det vell være stille etter kl 23.00. Du nevner også at dette er et enkelttilfelle. Det er klart at barn bråker innimellom. Jeg hadde blitt aldeles fly forbanna om noen hadde kommet på døra mi og regelrett truet meg fordi et barn under 3 år har en raptus. Dette kan man jo ikke noe for. Ta det opp med styret i borettslaget eller sameiet. Dette går innenfor rimelighetens grenser for hva naboer må tåle, eller så får han lydisolere sin egen leilighet. 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå