Gå til innhold

Ta en restplass og samtidig være på venteliste for det studiet jeg søkte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror nok noen har spurt om dette tidligere, men jeg må spørre for jeg finner ikke svaret. 

Kan jeg takke ja til en restplass og fremdeles stå på venteliste til det ønskede studiet jeg har søkt på?

Samordna sier:

Du mistar ikkje tilbodet frå hovudopptaket sjølv om du søkjer ledige studieplassar, men det er viktig at du passar på to ting viss du søkjer ledige studieplassar:

• Viss du svarar ja på eit nytt studietilbod, mistar du tilbodet du allereie har fått.
  • Får du eit nytt tilbod etter suppleringsopptaket eller seinare, må du aktivt takke ja til ein eventuell ventelisteplass på nytt. Dette må du gjere sjølv om du ikkje ønskjer å takke ja til tilbodet du har fått om ledige studieplassar.

Men hva mener de med et nytt tilbud etter suppleringsopptaket eller senere? Betyr det restplass tilbud, eller studieplass på hva jeg opprinnelig søkte? Slik jeg leser dette handler dette om de som har fått tilbud, men heller går for en restplass fordi de ombestemte seg. Jeg stresser kanskje med dette, men restplasser er jo førstemann til mølla, og jeg er nr 5 på venteliste så har mulighet til å komme inn og vil ikke "kaste bort" den muligheten med en restplass, men vil heller ikke miste en restplass for å ikke komme inn i det hele tatt. 

Anonymkode: 250fb...fdb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...