Gå til innhold

Hva synes du om verden?

Anbefalte innlegg

Gjest treball-fireball
Skrevet

Føler du deg

:-) tryggere :-)

eller

:-( mer utrygg :-(

enn du gjorde på 90-tallet?

Kan verden den gang og nå i det hele tatt sammenlignes?

Videoannonse
Annonse
Gjest seroxata
Skrevet

tja.. nå var ikke jeg mer enn akkurat kommet i tenårene på 90 tallet, så vet ikke? jeg var jo mer skjermet iallefall, jeg fulgte ikke så mye med på verdenen utenfor der jeg bodde, og visste nesten ikke at det fantes noe som het kriminalitet...

Og merker jo tydelig at verden er litt på kanten den dag i dag.. jeg går f.esk aldri i trange strøk alene, og jeg liker meg ikke i byen etter kveldstid, uansett hvor mange vi er...

om det faktisk er fordi det har blitt mer utrygt gjennom årene, eller bare er det at jeg er blitt mer voksen, og skjønner mer, det er jeg ikke helt sikker på

Gjest Gjesta
Skrevet

Tja... jeg føler meg ikke noe tryggere med bombetrusler og alt det der..

Gjest ilska
Skrevet

90-tallet/ dette årtusnet?

Jeg husker enda litt av den kalde krigen og det kjentes ikke så veldig trygt og godt bestandig den gangen heller...

Jeg personlig er kanskje mer trygg, fordi jeg tar ting som de kommer, hva det i framtiden måtte innebære...

Men overfor barna av i dag og deres framtid, så synes ikke jeg det ser så veldig kurant ut akkurat, av mange forskjellige grunner.

Og nettopp derfor har jeg ingen unger heller. (Men dere lager jo barn, så jeg er ikke fritatt for en viss bekymring)

Skrevet

:wink: Hva jeg mener om vor tiden i forholl till 90'erna?

Personlig mener jeg att hela verden er mye mer usikker og utryg nå enn da, men i livet mit MERKER jeg ikkje dei store forskjel. Håper du kann bruke det til noe!?! :wink::)

Gjest SumoBryter
Skrevet

Myye mer utrygg, men det er forskjell på å bo på en norsk bygd med 2000 innbyggere og en storby med 7millioner.

Skrevet

Den kalde krigen var på en måte langt unna, men nå har vi bombetrusler, kidnappinger og mye annen elendighet rett utenfor stuedøra. Så jeg føler meg helt klart mye mindre trygg nå enn på 90-tallet! Da trengte vi ikke tenke på om vi gikk alene hjem og hvor vi gikk, heller :P

Gjest Anonymous
Skrevet
:wink: Hva jeg mener om vor tiden i forholl till 90'erna?

Personlig mener jeg att hela verden er mye mer usikker og utryg nå enn da, men i livet mit MERKER jeg ikkje dei store forskjel. Håper du kann bruke det til noe!?!  :wink:  :)

Du ligner på Barbro Fagerbakk fra Farmen. Jeg hadde sex med henne for 2 mnd siden. Er det deg?

Skrevet

Jeg kan ikke si at jeg på noen tidspunkt hat følt meg utrygg i verden, ihvertfall ikke på grund av en anspent verdenssituasjon. Heller ikke da jeg bodde i London etter 11. sept. 2001 og det jevnlig var snakk om terrortrusler. Jeg har den holdning at hvis man lever i redsel, så har teroristene allerede vunnet litt.

Piglet

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg har den holdning at hvis man lever i redsel, så har teroristene allerede vunnet litt.

Piglet

Veritas.

Skrevet

:ler: Gjest :ler:

Jeg kan forsikre deg for at det IKKJE er meg, da jeg er fra Danmark, har et helt annet navn, og ikkje har hatt sex i 30 år. :hoho::hoho:

Gjest treball-fireball
Skrevet

Gjest: :roll:

For en frekkhet :ler:

For å vri litt på spørsmålet, da:

Føler du at vi går mot tryggere tider eller mer utrygge tider? Har de som er 'in charge' kontroll, enten de nå er blå eller røde?

Jeg tror sannhet er blitt et relativt begrep.

Gjest Anonymous
Skrevet

Tryggere idag enn på 80-tallet. Bodde ca 2-3 km i luftlinje fra Natoanlegget ved Kolsås i Bærum, så hadde det smelt en dag så hadde vi forsåvidt ikke merket noe av det før alt var over. Men jeg tenkte litt på det ja, og jeg er ikke den som bekymrer meg i utide ellers.

Må alltid ta i betrakting at mediesituasjonen er en helt annen idag enn for bare for 10 år siden. Alle nyheter (og da spesielt de dårlige) kommer mye raskere inn i stuen nå enn da og mye mere detaljert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...