Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på noe som jeg håper noen kan svare meg på?

Jeg har en ungdom som har søkt pedagogikk ved universitetet i Bergen og ikke kommet inn. H*n søkte da på resteplass på NLA (pedagogikk). I etterkant har flere kommentert "vil du virkelig dette"? Og vi forstår ikke denne uttalelsen. Vi skjønner at NLA er privatskole med obligatorisk oppmøte (noe ikke universitetet har) og der er litt høyere studieavgift på NLA, men heller ikke det er avskrekkende.

Er det noen ulemper ved å studere på NLA som vi ikke vet om?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes NLA virker som en bra skole!

Anonymkode: 02a70...801

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel det at NLA er en kristen skole de tenker på. Men jeg har gått på NLA og tatt interkull kultrell forståelse, både årsstudium og mellomfag, og trivdes veldig godt. Godt miljø og supre ansatte. Du velger selv om du vil være med på religiøse tilstelninger eller ikke. Fikk venner der jeg fremdeles har kontakt med over ti år etter. 

Anonymkode: c34a8...97b

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Kinn skrev:

Jeg lurer på noe som jeg håper noen kan svare meg på?

Jeg har en ungdom som har søkt pedagogikk ved universitetet i Bergen og ikke kommet inn. H*n søkte da på resteplass på NLA (pedagogikk). I etterkant har flere kommentert "vil du virkelig dette"? Og vi forstår ikke denne uttalelsen. Vi skjønner at NLA er privatskole med obligatorisk oppmøte (noe ikke universitetet har) og der er litt høyere studieavgift på NLA, men heller ikke det er avskrekkende.

Er det noen ulemper ved å studere på NLA som vi ikke vet om?

det er en ok skole det. jeg får helt fnatt av alt det der kristne greiene men man trenger ikke involvere seg mer enn man ønsker. utdanningen og bacheloren er det viktigste i mine øyne :)

Anonymkode: 22b24...a91

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk på en annen NLA og det kristne er ikke så ekstremt. Godt miljø, hyggelige ansatte og veldig fint generelt. Hver torsdag var det bibellesing for de som ønsket, og var reklamert for, men 100% frivillig. Har hatt flere gode samtaler om livssyn der også. 

Jeg trivdes godt. 

Anonymkode: 76fb8...a83

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går på NLA, og har lite negativt å si om skolen. Ja, det er en kristen skole, men det er ikke noe jeg legger merke til i hverdagen. Det er vel noe andakter innimellom, men de har jeg aldri vært på. Enkelte lærere liker å starte dagen med et lite bibelvers, men det er det hele. Sammenlignet med andre skoler er det jo en ganske liten skole, noe jeg ser på som et pluss. Vi får god oppfølging fra foreleserne våre og skolen er god til å tilrettelegge dersom det skulle være noe. 

Anonymkode: 34b75...13b

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke obligatorisk oppmøte, jeg har gått første året på bachelor i pedagogikk nå, og er kun en dag i starten og en uke med seminar som er obligatorisk, som man heller ikke trenger møte på, men da må levere en erstatningsoppgave. Og eksamener selvsagt.

Mulig fokuset er litt mer rettet mot kristene teoretikere enn ved andre skoler, men ellers ser jeg kun positivt på NLA.

De er veldig flink med tilrettelegging, jeg har vært syk nesten hele året. 

Anonymkode: 6bdd5...899

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt bachelor i pedagogikk  ved NLA Sandviken og er veldig fornøyd. Lite og godt miljø, og flinke forelesere. 

Anonymkode: 029b2...58c

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tatt bachelor i pedagogikk  ved NLA Sandviken og er veldig fornøyd. Lite og godt miljø, og flinke forelesere. 

Var det mye obligatorisk ?

Anonymkode: 242e3...37a

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det var en samling som var obligatorisk, samt eksamen. Jeg hadde 80% stilling ved siden av

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det var en samling som var obligatorisk, samt eksamen. Jeg hadde 80% stilling ved siden av

Så bra, takk for svar. Jeg begynner på bachelor i pedagogikk på Nla til høsten. Trodde den lå på Breistein

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bra, takk for svar. Jeg begynner på bachelor i pedagogikk på Nla til høsten. Trodde den lå på Breistein

Det er bare lærerutdanningene som ligger på Breistein (barnehagelærer og grunnskolelærer) samt årsstudier i enkelte undervisningsfag. Resten er i Sandviken. 

Anonymkode: 34b75...13b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også søkt restplass, men ikke fått svar....? 

Anonymkode: 264cc...18d

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen, og til siste innlegget til AnonymBruker, ungdommen min har heller ikke fått svar på resteplass, jeg ville bare undersøke litt angående dette, så krysser jeg fingrene både for h*n og deg. 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Nla er en bra skole. Flinke til å tilrettelegge for sine studenter og har flinke lærere! 

Anonymkode: b2cef...7ca

AnonymBruker
Skrevet

Skole skal ikke ha noe betydning, men spørsmålet er jo om vil personen studere pedagogikk? Hvis personen vil det, så kjør på 😊

Anonymkode: 8975c...f0c

AnonymBruker
Skrevet

Uansett, Bergen er verdens beste by å studere i! Tror personen kommer til å trives veldig godt i Bergen! Lykke maSse til. 

Anonymkode: 8975c...f0c

• Liker 1
  • 1 år senere...
Skrevet

Nåja, mye rot på NLA og en del fordomsfulle lærere, vet om elever som har blitt behandlet skikkelig dårlig. lærere som har sagt opp, krangel om plagiat o,l

Anonymkode: 01f48...7f8

Skrevet

Veldig mye teori å lære seg til 6-timers skriftlig skoleeksamen første året pedagogikk. Virker umulig. Ingen hjelpemidler heller

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...