AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #1 Skrevet 22. juli 2019 Gleder meg! Vet ikke hva jeg kan forvente, har lest masse på bryllupsforumet her for å lære litt. Noen syns det er kjedelig ser jeg, men de tingene de klager på er sånt som jeg liker så jeg trenger ikke noe negativitet. Vil bare ha råd om etikette under vielse, middag, etc. Kan kleskodene nå, skal ha enten marineblå eller mørk burgunder kjole som er ganske modest begge 2. Anonymkode: ac081...e23
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #2 Skrevet 22. juli 2019 Dekk til skuldre i kirken. Man ønsker bruden til lykke, og man gratulerer brudgommen. Ta gjerne bilder, men ikke sperr for utsikten til andre med å filme og filme. Ikke live tweeting eller snapping fra seremonien. Vent til neste dag eller et par dager med sosiale medier, med mindre det er bilder uten brudeparet - la dem annonsere første bilder selv. Ta i mot velkomstdrink, evt en alkoholfri. Mingle litt, hils på noen du ikke kjenner. En vanlig måte å åpne smalltalk på et å spørre hvordan den andre kjenner brudeparet. Ikke hold tale uten å si fra til toastmaster først. Skål eller tale holdes kort og søtt. Ikke bli for full. La brudeparet åpne dansegulvet med første dans. Ikke sprett bryllupskaken (jeg har sett det skje...) men vent til brudeparet har åpnet den og du blir tilbudt. Ellers, smil, prat, kos deg med mat og drikke og du får sikkert høre ting om brudeparet du ikke visste fra før. Anonymkode: 68363...f99 10
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #3 Skrevet 22. juli 2019 D viktigste er vel å ikke overstråle bruden, ikke bli for full, for Guds skyld ikke komme for sent til vielsen, samt vise at du setter pris på å bli bedt. Høres ut sim gode kjolevalg. Anonymkode: 94797...ebb 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #4 Skrevet 22. juli 2019 Ja, kom i kirken 15-20 minutter før vielsen. Syng med om de har teite hjemmesnekra sanger til utdeling, ikke bytt på bordkort men sitt der du er anvist. Anonymkode: 68363...f99 8
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #5 Skrevet 22. juli 2019 Og en annen ting, ikke bruk anledningen til å annonsere svangerskap eller egen forlovelse. 😛 Anonymkode: 68363...f99 14
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #6 Skrevet 22. juli 2019 Takk for at dere tar dere tid til å svare🙂 Jeg så på Gift ved første blikk, at de klinger i glassene for å få paret til å kysse, er det vanlig? Har sett på youtube at paret annonseres i festlokalet og så kommer de inn og får applaus, er det vanlig? Hva gjør man når man kommer til festlokalet, setter seg ned på plassen sin og venter? Anonymkode: ac081...e23
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #7 Skrevet 23. juli 2019 Ikke sett deg før man får beskjed om å sette seg, alternativt vent litt til du ser at flertallet har begynt å trekke mot bords. Flaut å være den første som setter seg mens alle andre venter på beskjed. 🤪 Man klapper ikke i kirka. Ikke reis deg opp for å gå på do etc. under en tale. Anonymkode: aef34...a8b 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #8 Skrevet 25. juli 2019 På 22.7.2019 den 23.40, AnonymBruker skrev: Takk for at dere tar dere tid til å svare🙂 Jeg så på Gift ved første blikk, at de klinger i glassene for å få paret til å kysse, er det vanlig? Har sett på youtube at paret annonseres i festlokalet og så kommer de inn og får applaus, er det vanlig? Hva gjør man når man kommer til festlokalet, setter seg ned på plassen sin og venter? Anonymkode: ac081...e23 Å slå på glassene (og trampe i gulvet) varierer veldig fra sted til sted og familie til familie. Det er uansett ikke noe du trenger å tenke over som gjest, bare heng deg på de andre om de setter igang. Annonsering av brudeparet og applaus varierer også ganske mye, igjen er det enkleste bare å se på hva de andre rundt deg gjør. Når du kommer til festlokalet får du antakelig en velkomstdrink. Det er ikke vanlig å sette seg før det annonseres at man kan gå til bords, men det kan være lurt å "rekognosere" litt for å finne ut hvor du skal sitte. Vær obs på at i litt finere selskaper venter man ofte med å sette seg til alle har funnet plassen sin, evt. til brudeparet setter seg, dvs. at man blir stående og vente bak stolen. Mange sånne kutymeproblemer løser seg heldigvis ganske enkelt ved å "leke sau" og følge flokken. Anonymkode: 4d853...2f7 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #9 Skrevet 25. juli 2019 Bare gjør som alle andre. I mitt bryllup slo folk på glassene med kniver, og da måtte vi opp på stolene våre og kysse. Tror det er mye sånt, men vanskelig å ha oversikt over alt. Anonymkode: e3835...ffd
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #10 Skrevet 25. juli 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare gjør som alle andre. I mitt bryllup slo folk på glassene med kniver, og da måtte vi opp på stolene våre og kysse. Tror det er mye sånt, men vanskelig å ha oversikt over alt. Anonymkode: e3835...ffd Jeg er en ganske impulsiv person og er kjent for å lage litt for mye lyd eller "snike i køen", men jeg vil være ekstra sømmelig til denne anledningen, så jeg trengte litt råd. Tenker det vil være lurt å følge brudens tanter og onkler, og ikke de som er på min alder med litt samme tendenser som meg. TS Anonymkode: ac081...e23 2
snoren Skrevet 27. juli 2019 #11 Skrevet 27. juli 2019 Bare oppfør deg som alle andre, så kommer du langt. 1
utakulanini Skrevet 27. juli 2019 #12 Skrevet 27. juli 2019 On 7/25/2019 at 2:46 PM, AnonymBruker said: Jeg er en ganske impulsiv person og er kjent for å lage litt for mye lyd eller "snike i køen", men jeg vil være ekstra sømmelig til denne anledningen, så jeg trengte litt råd. Tenker det vil være lurt å følge brudens tanter og onkler, og ikke de som er på min alder med litt samme tendenser som meg. TS Anonymkode: ac081...e23 👏🏼👏🏼 Jeg ville bare gi deg en liten klapp på skuldra og fortelle seg hvor mye respekt jeg har for mennesker som klarer å se sine uvaner og tilpasse seg deretter. Det krever langt mer selvinnsikt enn de fleste er klar over, og svært mange kjører på med «det er bare slik jeg er» og «aksepter meg som jeg er» uten å ville ta tak i personlig utvikling. Vi har alle våre ting vi kan forbedre og det er dét livet handler om i mine øyne: muligheten til å utvikle oss kontinuerlig. Håper du koser deg i bryllupet! 😊 7
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #13 Skrevet 27. juli 2019 2 timer siden, utakulanini skrev: 👏🏼👏🏼 Jeg ville bare gi deg en liten klapp på skuldra og fortelle seg hvor mye respekt jeg har for mennesker som klarer å se sine uvaner og tilpasse seg deretter. Det krever langt mer selvinnsikt enn de fleste er klar over, og svært mange kjører på med «det er bare slik jeg er» og «aksepter meg som jeg er» uten å ville ta tak i personlig utvikling. Vi har alle våre ting vi kan forbedre og det er dét livet handler om i mine øyne: muligheten til å utvikle oss kontinuerlig. Håper du koser deg i bryllupet! 😊 Takk for fin melding og koseønske😁 er ofte jeg har følt meg dum eller har dårlig samvittighet etter et av mine sprell. Nå som jeg blir eldre kan jeg heller trøste meg selv med at jeg alltid kommer til å utvikle meg, og så er jeg godhjerta så jeg gjør aldri noe stygt, men heller litt plagsomme ting... Anonymkode: ac081...e23
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #14 Skrevet 29. juli 2019 På 25.7.2019 den 14.29, AnonymBruker skrev: Bare gjør som alle andre. I mitt bryllup slo folk på glassene med kniver, og da måtte vi opp på stolene våre og kysse. Tror det er mye sånt, men vanskelig å ha oversikt over alt. Anonymkode: e3835...ffd Det er jo helt idiotisk. Å stå på stoler er farlig. Dessuten forstyrrer den evinnelige plingingen på glassene noe enormt. Anonymkode: 7c6b2...b59
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå