Gå til innhold

Juice uten sukker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Sunt? Bortsett fra at juicesyren skader tennene..

Skrevet
Sunt? Bortsett fra at juicesyren skader tennene..

Det er mye syre i juice, men også mye kcal selv om det ikke er sukker, så vil man passe på vekten bør man redusere forbruket. :)

Gjest piaf
Skrevet

Jeg synes juice uten sukker høres ut som en dobbel selvmotsigelse.

Juice skal jo være ren, presset fruktsaft, og dermed ikke være tilsatt sukker. Inneholder den tilsatt sukker, er det ikke juice, etter mine begreper.

All frukt er sukkerholdig - fruktsukker er jo også sukker. Juice "uten sukker" blir dermed en umulighet, eller et salgstriks, om man vil. Et høyt juiceforbruk vil nødvendigvis bety et høyt sukkerinntak, uansett hvordan man snur og vender på det. Og sånn sett er mye juice uheldig, også for dem som ikke passer vekten.

Gjest hjalmarlover
Skrevet

Juice er ikke tilsatt sukker,det er derimot de fleste nektarer.

Men det er massa tomme kalorier i juice og det kan fort bli ganske mye når man drikker noen glass...

Gjest Anonymous
Skrevet

Men jeg ville uansett argumentene her, drukket juice (gjerne litt utspedd med vann) i steden for brus!

Gjest borghild
Skrevet

Utspedd med vann? Ææææææææææææsj azza! Da drikker jeg heller mindre juice!

Gjest Anonymous
Skrevet

6 deler juice og en del vann? Ikke stor forskjell i smak, men altså 1/7 mindre av alt man frykter er usunt...

Er vel ikke noe ÆÆÆÆÆÆÆSSSSJ det! Du virker bortskjemt hvis det høres helt fryktelig ut for deg. Azzzå.

Gjest borghild
Skrevet

Bedre å ta 5 deler juice og ikke noe vann da! Eller BARE vann! Dessuten er ikke ren appelsinjuice usunt! Da er appelsiner også usunt da!

Gjest Anonymous
Skrevet

Neida, det var cand alt som antydet at man burde redusere inntak av juice om man skulle passe vekten. (Selv mener jeg det er fullstendig tøys. Selvklart må man ha i seg NOE mat og drikke selv om man slanker seg! Juice er mye bedre enn masse annet rart av drikker.)

Av og til er jeg kjempetørst. Da liker jeg å tynne ut juicen med vann slik at jeg kan drikke mer. Da er det godt å fylle opp magen med deilig drikke...

Appelsiner er vel det sunneste alternativet, iflg kostholdseksperter. For da får man i seg fiber i tillegg som gir kroppen noe å jobbe med, og metter mer enn bare å drikke juicen. :wink:

Skrevet

Flytende frukt (=juice) bør man innta i moderate mengder. Det inneholder mye sukker. Det går tross alt noen appelsiner på et par glass juice. Da jeg fikk diabetes i svangerskapet var juice fy-fy, og inntaket av frukt satt til maks 2 om dagen.

Skrevet
Neida, det var cand alt som antydet at man burde redusere inntak av juice om man skulle passe vekten. (Selv mener jeg det er fullstendig tøys. Selvklart må man ha i seg NOE mat og drikke selv om man slanker seg! Juice er mye bedre enn masse annet rart av drikker.)

Av og til er jeg kjempetørst. Da liker jeg å tynne ut juicen med vann slik at jeg kan drikke mer. Da er det godt å fylle opp magen med deilig drikke...

Appelsiner er vel det sunneste alternativet, iflg kostholdseksperter. For da får man i seg fiber i tillegg som gir kroppen noe å jobbe med, og metter mer enn bare å drikke juicen. :wink:

Selvfølgelig er det sunnere å spise appelsiner enn å drikke juice. Som du nevner er det fiber i appelsinene som metter. Et annet poeng er at du må faktisk spise store mengder appelsiner for å få i deg tilsvarende mengde ferdig juice. Èn liter juice inneholder saften fra 2kg appelsiner, og så mye appelsiner er det få som klarer å få i seg, èn liter juice, derimot, kan forsvinne ganske raskt.

Skrevet

Det er vel ingen tvil om at juice har mange kcal. Husker jeg ikke feil er det ca. 50 kval for 2 dl. Juice inneholder fruksukker og det kan man ikke drikke mye av hvis man vil ned i vekt. Dessuten er det mye syre som sliter på tennene. Vann er en god erstattning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...