AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #1 Skrevet 22. juli 2019 *Ber på forhånd om ingen nedlatende eller teite kommentarer* Hei! Jeg skal snart ut å reise en lengre tur, og ønsker derfor å forbedre reiseforsikringen min. Nå har jeg en som er veldig billig og enkel via DnB. Derfor tenker jeg å enten oppgradere den, eller velge et annet firma/bank. Her er dilemmaet mitt: For noen år siden hadde min samboer et billån i mitt navn. Han var ikke så flink til å holde betalingsfristene, så billånet ble misligholdt. Dette gjorde at banken sa nei til meg, da jeg et par år etterpå ville kjøpe bil. Derfor tenker jeg litt på å fortsatt ha forsikring via min bank, for å vise dem at jeg faktisk er en flink betaler - bare for å renvaske navnet mitt litt. Men samtidig vurderer jeg å få forsikringen via en konkurrerende bank, som jeg nå har billån i. Da jeg ville selge bilen for å oppgradere til en bedre og dyrere en, fikk jeg nytt lån kun fordi jeg har vært en flink betaler på lånet jeg allerede har. Jeg nådde ikke kravene om nok jobb (jeg var student) eller stabil inntekt (jobbet frilans), så egentlig var jeg ikke kvalifisert for å få lån i det hele tatt. Men siden jeg aldri har vært en dag for sen med å betale bilforsikringen min, så lot de meg få øke lånet. Jeg er snart ferdig med studiet mitt, og ønsker å kjøpe meg bolig så snart det lar seg gjøre (har ikke nok EK ennå). Derfor ønsker jeg å øke mine lånesjanser hos bankene ved å vise dem god betalingsevne. Denne banken (som jeg har billån i) er litt enklere å få boliglån via, enn det er med min bank. Derfor lurer jeg på: - Burde jeg kjøpe reiseforsikring via banken som allerede liker meg? - ...eller burde jeg prøve å overbevise min nåværende bank om at jeg faktisk er en flink betaler? Jeg er ikke interessert i å høre fra dere som ønsker å påpeke at samboeren min er uansvarlig (I know), og heller ikke synsinger om at banken ikke bryr seg om betalingsvilje, men kun om EK (for det vet jeg at de ikke gjør). Setter pris på alle nyttige meninger om hva som er strategisk lurt å gjøre! Anonymkode: 4282d...13f
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #2 Skrevet 22. juli 2019 Du kjøper reiseforsikring fra det selskapet som gir deg best forsikring til best mulig pris. Det selskapet som har de andre forsikringene dine vil kanskje kunne gi deg en god samlerabatt? Det er ikke gjennom å betale forsikringspremien du overbeviser banken om at du er en god kunde, men gjennom fast inntekt og jevn sparing som viser at du klarer å prioritere på en god måte. Anonymkode: 79c1e...fe2 7
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #3 Skrevet 22. juli 2019 Hadde jeg vært deg ville jeg uansett kutta ut kundeforholdet med dnb🙈 Anonymkode: a9da0...7c3 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #4 Skrevet 22. juli 2019 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: *Ber på forhånd om ingen nedlatende eller teite kommentarer* Hei! Jeg skal snart ut å reise en lengre tur, og ønsker derfor å forbedre reiseforsikringen min. Nå har jeg en som er veldig billig og enkel via DnB. Derfor tenker jeg å enten oppgradere den, eller velge et annet firma/bank. Her er dilemmaet mitt: For noen år siden hadde min samboer et billån i mitt navn. Han var ikke så flink til å holde betalingsfristene, så billånet ble misligholdt. Dette gjorde at banken sa nei til meg, da jeg et par år etterpå ville kjøpe bil. Derfor tenker jeg litt på å fortsatt ha forsikring via min bank, for å vise dem at jeg faktisk er en flink betaler - bare for å renvaske navnet mitt litt. Men samtidig vurderer jeg å få forsikringen via en konkurrerende bank, som jeg nå har billån i. Da jeg ville selge bilen for å oppgradere til en bedre og dyrere en, fikk jeg nytt lån kun fordi jeg har vært en flink betaler på lånet jeg allerede har. Jeg nådde ikke kravene om nok jobb (jeg var student) eller stabil inntekt (jobbet frilans), så egentlig var jeg ikke kvalifisert for å få lån i det hele tatt. Men siden jeg aldri har vært en dag for sen med å betale bilforsikringen min, så lot de meg få øke lånet. Jeg er snart ferdig med studiet mitt, og ønsker å kjøpe meg bolig så snart det lar seg gjøre (har ikke nok EK ennå). Derfor ønsker jeg å øke mine lånesjanser hos bankene ved å vise dem god betalingsevne. Denne banken (som jeg har billån i) er litt enklere å få boliglån via, enn det er med min bank. Derfor lurer jeg på: - Burde jeg kjøpe reiseforsikring via banken som allerede liker meg? - ...eller burde jeg prøve å overbevise min nåværende bank om at jeg faktisk er en flink betaler? Jeg er ikke interessert i å høre fra dere som ønsker å påpeke at samboeren min er uansvarlig (I know), og heller ikke synsinger om at banken ikke bryr seg om betalingsvilje, men kun om EK (for det vet jeg at de ikke gjør). Setter pris på alle nyttige meninger om hva som er strategisk lurt å gjøre! Anonymkode: 4282d...13f Dette innlegget er det merkeligste jeg har lest på lenge. Merkelig fordi ts prøver å "styre" hva folk kan eller skal svare henne og merkelig fordi hun er totalt uvitendende om hvordan ting fungerer både i bank og forsikring. Kanskje flink pike syndromet er den sterkeste tanken hos ts? Bankene er ikke opptatt av at du er flink til å overholde betalingsfristene dine, de bryr seg om at de, altså datasystemet til banken, slippet å sende deg purringer og ikke minst overlate sakene dine til inkasso. Vanligvis så blander man ikke bank og forsikringer, når man forstår hvordan systemet fungerer. Banktjenester er ett område, og forsikringer er forsikringsselskapene best på. Du er garantert "svartelistet" i forbindelse med saken om bilen. Så ditt problem er ikke hvor de selger billigste reiseforsikring med best dekning. Skal du være borte mer enn antall dager de ulike forsikringene har i sine pakker, så må du i tillegg finne et selskap som er villig til å forsikre deg. Der er ditt problem, du kan høys sannsynlig ikke velge fritt på øverste hylle. Forøvrig savner jeg relevant info, deriblant beløp og årsatt denne bilsaken handler om. Bli voksen! Anonymkode: aa4bd...598 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #5 Skrevet 22. juli 2019 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kjøper reiseforsikring fra det selskapet som gir deg best forsikring til best mulig pris. Det selskapet som har de andre forsikringene dine vil kanskje kunne gi deg en god samlerabatt? Det er ikke gjennom å betale forsikringspremien du overbeviser banken om at du er en god kunde, men gjennom fast inntekt og jevn sparing som viser at du klarer å prioritere på en god måte. Anonymkode: 79c1e...fe2 Forsikringene mine er via DnB, men alle er av billigste type, siden jeg lenge har vært ung og student Har aldri hatt bruk for noen av dem, men tenker at det er greit å øke innsatsen litt. Fast inntekt skjer nok ikke før jeg er ferdig på universitetet, men jeg er flink å spare og flink til å betale for meg. Dette ble jeg belønnet for da jeg trengte nytt billån. Jeg studerer økonomi og har hatt nok kurs i bank og lån til å vite at ting i bank ikke er så A4 som mange tror (som den anonyme brukeren under deg). Boliglån får jeg ikke før jeg har fast inntekt, men jeg har planer om å få det før jeg har spart opp 15 % EK. Da trenger jeg et godt rykte Den ene banken har mest fornøyde forsikringskunder (Norsk Kundebarometer) og den andre er kåret til best i test. Så jeg antar at begge er bra. Anonymkode: 4282d...13f
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #6 Skrevet 22. juli 2019 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde jeg vært deg ville jeg uansett kutta ut kundeforholdet med dnb🙈 Anonymkode: a9da0...7c3 Hvorfor? Jeg kommer sikkert til å gjøre det dagen jeg får boliglån i den andre banken, men er nysgjerrig på hvorfor du mener at det er det lureste : ) Har Mastercard og forsikring via DnB nå. Anonymkode: 4282d...13f
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #7 Skrevet 22. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor? Jeg kommer sikkert til å gjøre det dagen jeg får boliglån i den andre banken, men er nysgjerrig på hvorfor du mener at det er det lureste : ) Har Mastercard og forsikring via DnB nå. Anonymkode: 4282d...13f Bare fordi jeg personlig har dårlige erfaringer med dnb og kutta de ut selv😅 Hadde noen forsikringer der, byttet til billigere og bedre. Hadde også et fond i dnb i 18 år, tok det ut på samme beløp som ble satt inn. Og jeg fikk avslag på boliglån av de, av en i overkant lattermild type. Har nå fond som går så det knaker i en bank, og det boliglånet jeg trengte i en annen, og rimelige forsikringer via fagforeningen 🙂 Anonymkode: a9da0...7c3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #8 Skrevet 23. juli 2019 Jeg ville droppet begge bankene og tatt reiseforsikring i Europeiske. De er det beste. Hjelp på stedet uansett hvor du er og mye mer. Synes du skriver litt rart. Du "vet" at bankene ikke bryr seg om egenkapital??? Hvordan "vet" en student som deg det? Har du vært ansatt i alle Norges banker? Og så prøver du å styre og kontrollere svarene du skal få fra folk? Du skjønner vel at da skjer det motsatte? Anonymkode: 06bfc...e9b
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #9 Skrevet 23. juli 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Bare fordi jeg personlig har dårlige erfaringer med dnb og kutta de ut selv😅 Hadde noen forsikringer der, byttet til billigere og bedre. Hadde også et fond i dnb i 18 år, tok det ut på samme beløp som ble satt inn. Og jeg fikk avslag på boliglån av de, av en i overkant lattermild type. Har nå fond som går så det knaker i en bank, og det boliglånet jeg trengte i en annen, og rimelige forsikringer via fagforeningen 🙂 Anonymkode: a9da0...7c3 Ja, det er det samme som jeg har hørt. Få er fornøyde. Jeg har ikke opplevd det ennå, men så har ikke jeg så mye med banken å gjøre ennå. Kjenner ingen unge som har fått lån via DnB, men de har fått fra konkurrerende banker Derfor kommer sannsynligvis jeg også til å bytte bank en dag. Anonymkode: 4282d...13f
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #10 Skrevet 23. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville droppet begge bankene og tatt reiseforsikring i Europeiske. De er det beste. Hjelp på stedet uansett hvor du er og mye mer. Synes du skriver litt rart. Du "vet" at bankene ikke bryr seg om egenkapital??? Hvordan "vet" en student som deg det? Har du vært ansatt i alle Norges banker? Og så prøver du å styre og kontrollere svarene du skal få fra folk? Du skjønner vel at da skjer det motsatte? Anonymkode: 06bfc...e9b Jeg har ikke skrevet den setningen. Jeg skrev at banker også ser på andre ting enn egenkapital, noe som er sant. Å be om å ikke få stygge kommentarer synes jeg er helt innafor. Jeg vil ha saklige bidrag, ikke ufine personangrep (som jeg allerede har fått, utrolig nok). Er du en av de som mener at forbud om drittslenging på internett er et brudd på yttringsfriheten? At det motsatte skjer synes jeg er rart. Jeg ville fått dem uansett, uansett hva jeg hadde skrevet i hovedinnlegget. KG er av en eller annen grunn full av folk som ikke vet hvordan man kommuniserer med andre mennesker. Anonymkode: 4282d...13f
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #11 Skrevet 23. juli 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke skrevet den setningen. Jeg skrev at banker også ser på andre ting enn egenkapital, noe som er sant. Å be om å ikke få stygge kommentarer synes jeg er helt innafor. Jeg vil ha saklige bidrag, ikke ufine personangrep (som jeg allerede har fått, utrolig nok). Er du en av de som mener at forbud om drittslenging på internett er et brudd på yttringsfriheten? At det motsatte skjer synes jeg er rart. Jeg ville fått dem uansett, uansett hva jeg hadde skrevet i hovedinnlegget. KG er av en eller annen grunn full av folk som ikke vet hvordan man kommuniserer med andre mennesker. Anonymkode: 4282d...13f Du ba spesifikt om f.eks. å ikke få synsinger. Ser ikke at du har nevnt ordet "drittslenging" i hovedinnlegget ditt. Du vil ikke ha "teite" eller "nedlatende" kommentarer, skriver du. Greit nok. Folk står fritt i å synse så mye de vil på et åpent forum, så den slags svar må du nesten bare finne deg i. Men jeg har sagt hva jeg anbefaler, og det er å ikke benytte noen av bankene til forsikring. Bruk et forsikringsbyrå, som driver kun med forsikringer og kan alt om dette. Som Europeiske. Hvorfor er du så opptatt av at forsikringen skal eller nesten MÅ komme fra en bank du har kundeforhold hos? Hvorfor velger du ikke forsikringsselskap? Anonymkode: 06bfc...e9b 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #12 Skrevet 23. juli 2019 Jepp, Europeiske er det eneste riktige. Anonymkode: 9837e...eff
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #13 Skrevet 23. juli 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville droppet begge bankene og tatt reiseforsikring i Europeiske. De er det beste. Hjelp på stedet uansett hvor du er og mye mer. Synes du skriver litt rart. Du "vet" at bankene ikke bryr seg om egenkapital??? Hvordan "vet" en student som deg det? Har du vært ansatt i alle Norges banker? Og så prøver du å styre og kontrollere svarene du skal få fra folk? Du skjønner vel at da skjer det motsatte? Anonymkode: 06bfc...e9b Lykke til med den anbefalingen den dagen du trenger å bruke den reiseforsikringen. Verre selskap å få hjelp hos enn Europeiske skal du lete lenge etter. Vi har prøvd, og måtte nesten saksøke firmaet i ettertid for å få det forsiktingen lover. Dette har vi hørt andre ha problemer mrd også. Anonymkode: aa4bd...598
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #14 Skrevet 23. juli 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke skrevet den setningen. Jeg skrev at banker også ser på andre ting enn egenkapital, noe som er sant. Å be om å ikke få stygge kommentarer synes jeg er helt innafor. Jeg vil ha saklige bidrag, ikke ufine personangrep (som jeg allerede har fått, utrolig nok). Er du en av de som mener at forbud om drittslenging på internett er et brudd på yttringsfriheten? At det motsatte skjer synes jeg er rart. Jeg ville fått dem uansett, uansett hva jeg hadde skrevet i hovedinnlegget. KG er av en eller annen grunn full av folk som ikke vet hvordan man kommuniserer med andre mennesker. Anonymkode: 4282d...13f Får du kommentarer du mener er regelbrudd så bruker du rapporterknappen. Er moderator enig med deg om at folk ytringer er regelbrudd, så slettes dette. På meg, fremstår du som en person leg ville likt svært dårlig å forholde meg til i den virkelige verden, fordi du før noe annet, innleder med å prøve å kontrollere andre menneskers meninger og ytringer. Det kalles å kvel ytringsfriheten. Forøvrig er det en selvfølge når man skriver på nett at man forholder seg til problemstillingen ts tar opp i hovedinnlegget. Anonymkode: aa4bd...598
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #15 Skrevet 23. juli 2019 På 22.7.2019 den 19.13, AnonymBruker skrev: Dette innlegget er det merkeligste jeg har lest på lenge. Merkelig fordi ts prøver å "styre" hva folk kan eller skal svare henne og merkelig fordi hun er totalt uvitendende om hvordan ting fungerer både i bank og forsikring. Kanskje flink pike syndromet er den sterkeste tanken hos ts? Bankene er ikke opptatt av at du er flink til å overholde betalingsfristene dine, de bryr seg om at de, altså datasystemet til banken, slippet å sende deg purringer og ikke minst overlate sakene dine til inkasso. Vanligvis så blander man ikke bank og forsikringer, når man forstår hvordan systemet fungerer. Banktjenester er ett område, og forsikringer er forsikringsselskapene best på. Du er garantert "svartelistet" i forbindelse med saken om bilen. Så ditt problem er ikke hvor de selger billigste reiseforsikring med best dekning. Skal du være borte mer enn antall dager de ulike forsikringene har i sine pakker, så må du i tillegg finne et selskap som er villig til å forsikre deg. Der er ditt problem, du kan høys sannsynlig ikke velge fritt på øverste hylle. Forøvrig savner jeg relevant info, deriblant beløp og årsatt denne bilsaken handler om. Bli voksen! Anonymkode: aa4bd...598 En voksen person trenger absolutt ikke svare slik i et forum. Sier mer om deg enn om Ts. Anonymkode: 06e1e...0d2 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #16 Skrevet 24. juli 2019 Hvorfor bytter du ikke bare bruksbank til den du har billånet i, så slipper du all omgang med de din samboer dreit seg ut for. Også kjøper du den reiseforsikringen som kommer best ut i tester i tillegg. Anonymkode: 264f2...5d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå