Gå til innhold

Dere som skal bli voksne, etablere seg.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noe så kjedelig, livet er EN gang så skal dere inn i malen i samfunnet? Få en partner, pumpe ut noen barn. Så robotlivet til pensjonistalder.

Fy faen, at dere gidder! Nei, lev som siste dag hver dag! Gi faen er det beste som finnes i livet. Nordmenn er utrolig kjedelig mennesker.

Anonymkode: e7e56...d70

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vel, dette robotlivet gir en inntekt, og en relativt bra en også dersom man klarer det samfunnet ønsker av en.
Her i Norge har vi også lenger ferie og kortere arbeidsdager enn store deler av resten av verden.

Går fint an å både lever et A4 liv og gi litt faen samtidig :)

Anonymkode: 5176c...284

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noe så kjedelig, livet er EN gang så skal dere inn i malen i samfunnet? Få en partner, pumpe ut noen barn. Så robotlivet til pensjonistalder.

Fy faen, at dere gidder! Nei, lev som siste dag hver dag! Gi faen er det beste som finnes i livet. Nordmenn er utrolig kjedelig mennesker.

Altså det beste her i livet er jo kjærlighet, og for å kunne "leve livet" m man jo ha penger - derfor jobb. Nå skal nok ikke jeg og kona ha barn, men ville ikke byttet ut livet som gift med yndlingspersonen min i hele verden mot noe. Hva er bedre mener du? Å være ensom og ikke ha venner, gå på nav og se på film? Nei takk. Vil heller leve med yndlingspersonen/bestevennen/kjernefamilien min/kona og oppleve verden, reise og nyte livet max

Anonymkode: 75304...b44

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det virker veldig behagelig å passe inn i "normalen". Hadde nok hatt et mye bedre liv da. Jeg er enig i at de kan virke en smule kjedelige, men det er deres valg, akkurat som jeg velger mitt liv. Ingen av oss skal vel si hvordan andre skal leve livet? 
Det er en grunn til at jeg og min kusine og fetter ikke har noe kontakt lenger..... de har begge barn og lever 100% a4. De har blitt kjedelige, alt handler om deres barn. Hver snap. Masse fine barndomsminner med dem, det er rart og fascinerende, hvordan livet gjør oss så forskjellige. Vi var perler som barn, ikke noe kontakt nå, pga forskjellige liv.

Selv ble jeg en slik rastløs sjel, som vil reise verden rundt. Men selvfølelsen min er også så lav, at jeg ikke har klart å danne noen relasjoner. Ulykkelig forelsket hele livet, så jeg hater dette standard spørsmålet som kommer hver gang jeg treffer gamle bekjente "fått deg kjæreste da". Jeg sliter med depresjon og har hatt det store deler av livet. Var lykkelig en periode, men nå er jeg der at jeg er nedenfor igjen, fordi jeg kjenner på det at jeg ikke mestrer ting som andre.. jeg detter ut av systemet på en måte. Jeg klarer ikke å gi opp noe, men så er det kanskje dødfødt. 

Anonymkode: 4fa8f...be2

AnonymBruker
Skrevet

Gi meg A4 livet, jeg tar i mot det med åpne armer. Det føles langt verre å stå utenfor hele systemert. 

Anonymkode: b496b...e76

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har partner og barn men lever langt i fra noe robotliv. 

Anonymkode: 44359...4c9

AnonymBruker
Skrevet

Fortell oss om livet ditt da ts, overbevis oss om at vi bør droppe a4-livet 

Anonymkode: 657d5...bce

• Liker 3
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp dette er vell en av de beste grunnene til å jobbe hardt for å lykkes, få seg en og og spennende jobb, finne kjærligheten med noen en vil slå seg ned med og gjøre nettopp det. Hadde vi fått flust av sjanser hevet etter oss ville det kanskje vært lettere å "leve for i dag" og drite i morgendagen, men en slik livsførsel har det med å lede til ganske kjipe liv for mange. 

AnonymBruker
Skrevet

TS, jeg følte som deg. Men så fant jeg til slutt en jobb jeg elsket, og en mann jeg elsket, og jammen meg overbeviste han meg om et barn også. 

Men, det skal sies at jeg var nærmere førti før jobb og mann ga mening, og over 40 da jeg ble mor. Så jeg har på en måte fått leve to liv. 😊

Anonymkode: db37f...d3d

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det du synes er gøy da? Jeg synes jobben er ganske ok og den betaler reiser, hobbier og opplevelser som jeg har flust av etter at jeg begynte å jobbe. 

Anonymkode: 5a6ac...7df

Skrevet

Jeg elsker mitt a4 liv, liker at ting er som det pleier... 😅

Gjest Familytree
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nordmenn er utrolig kjedelig mennesker.

Hvorfor sier du det?

AnonymBruker
Skrevet
På 22.7.2019 den 18.32, AnonymBruker skrev:

Vel, dette robotlivet gir en inntekt, og en relativt bra en også dersom man klarer det samfunnet ønsker av en.
Her i Norge har vi også lenger ferie og kortere arbeidsdager enn store deler av resten av verden.

Går fint an å både lever et A4 liv og gi litt faen samtidig :)

Anonymkode: 5176c...284

Ja, galskap hva vi bruker tiden på. Har selv jobbet i over 20år, ser ingen mening i det. Kapitalismen er ikke måten å leve på, det er helt klart. Ingen ødelegger mer i verden enn det.

Vi er fanget i vår egen hverdag, bestemmer ingenting selv.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, galskap hva vi bruker tiden på. Har selv jobbet i over 20år, ser ingen mening i det. Kapitalismen er ikke måten å leve på, det er helt klart. Ingen ødelegger mer i verden enn det.

Folk bestemte nå enda mindre før da de var bønder og fiskere. Det var arbeid fra morgen til kveld hver dag.

Anonymkode: 5a6ac...7df

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du synes kapitalismen fanger deg, så blir det en trist dag når du hører om kommunismen.

Kapitalismen er vår frieste samfunnsform, men den forutsetter at man har evner og ambisjoner. Hvis ikke sitter man der du er.

Anonymkode: 87850...29d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...