Gå til innhold

Hva gjør vafler saftige? (Lavkarbo)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver å kutte ned på inntak av karbohydrater, noe som går bedre etterhvert som jeg finner ut hva jeg kan spise. Ferdigmat har alltid vært min store synd, noe som ikke akkurat har gitt meg de beste kokkeleringsevnene.

De siste par ukene har jeg stått mer på kjøkkenet enn jeg har gjort hele mitt liv, og læringskurven er enorm bratt!

Siden jeg ikke lengre kan lage torovafler, må det gjøres fra grunnen av. Jeg har prøvd mange oppskrifter på lavkarbovafler, og fulgt dem etter grammet! Jeg har også prøvd å lage noen på "slump", men alt jeg lager blir likevel tørt. Vaflene blir spist, men bare fordi jeg er enormt sulten.

Hva kan jeg gjøre for å få dem saftige og gode? Hva er det som gjør vanlige vafler så saftige? Det kan umulig være hvetemelet?? Eller?

Jeg har fått dem til å bli søte, men de er fortsatt som mel i munnen, i tillegg til at de går i oppløsning når jeg tar på dem.

Hvilken ingrediens gjør vafler saftige og faste?? Har prøvd rømme, Philadephia, smør, olje, tagatesse, mandelmelk, vaniljeessens, kardemomme, flere egg... 

Anonymkode: bd5cd...8c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rømme eller kefir gir saftige vafler. 

AnonymBruker
Skrevet

Rømme eller kefir

Anonymkode: 0c44a...bd7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker denne røra, veldig gode og saftige😋

6 vafler

1 boks philadelphia kremost (200 g)

2 - 3 ss sukrinmelis

noen klyper vanilje

et par klyper malt kardemomme (malte frø fra 1 kardeommebelg for de som maler kardemommen selv)

4 egg

1 1/2 ts bakepulver

1 1/2 ss fiberhusk

Visp sammen egg og kremost til en glatt røre. Jeg gjør dette i blenderen. Tilsett de andre ingredienesene og bland godt. La røra stå og svelle. Røra skal bli litt tykkere enn en vanlig vaffelrøre. Blir røra for tykk kan du godt tynne ut røra med litt fløte. Men vær litt forsiktig med å tynne ut. Bruker du for mye fløte riskiker du tynne vafler.

Anonymkode: 5a7e8...391

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...