Gå til innhold

Slettet.

Gjest Sibirstjerne

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Spennende! Gratulerer og lykke til de kommende ukene 😊 hvorfor er lakris fyfy? Søsteren min levde på lakris i svangerskapet da hun hadde hypermesis, har flere venninner som også har spist lakris i svangerskapet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibirstjerne
Carro123 skrev (På 6.8.2019 den 8.49):

Spennende! Gratulerer og lykke til de kommende ukene 😊 hvorfor er lakris fyfy? Søsteren min levde på lakris i svangerskapet da hun hadde hypermesis, har flere venninner som også har spist lakris i svangerskapet? 

Tusen

Endret av Sibirstjerne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sibirstjerne skrev:

Tusen takk🤗 

i følge matportalen står det at gravide ikke bør spise mye lakris på grunn av fare for skadelige effekter av glykyrrhizinsyre på fosteret under graviditeten. Glykyrrhizinsyre er et hormonforstyrrende stoff som finnes i lakrisplanten, (Glycyrrhiza glabra).

det kan blant annet føre til prematur fødsel og påvirke barnets intelligens.

https://www.matportalen.no/matvaregrupper/tema/sukker_og_sote_produkter/gravide_bor_ikke_spise_mye_lakris

Nå lærte jeg noe nytt 😊👍 Trodde jeg hadde fått med meg alt som kan være farlig, men tydeligvis ikke. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibirstjerne
19 timer siden, Pingvin1 skrev:

Nå lærte jeg noe nytt 😊👍 Trodde jeg hadde fått med meg alt som kan være farlig, men tydeligvis ikke. 

Så bra!😊 det er ikke så lett å holde oversikt overalt. Vi lærer av hverandre 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor lenge er det til ultralyd nå? Det er vel ikke helt uvanlig at kvalmen forsvinner i løpet av graviditeten? Hvor tidlig varierer vel veldig fra person til person.

Krysser alt jeg har for at du skal få gode nyheter på ultralyd! 🤞🙏❤ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sibirstjerne
Tussi2018 skrev (På 2.9.2019 den 18.22):

Hvor lenge er det til ultralyd nå? Det er vel ikke helt uvanlig at kvalmen forsvinner i løpet av graviditeten? Hvor tidlig varierer vel veldig fra person til person.

Krysser alt jeg har for at du skal få gode nyheter på ultralyd! 🤞🙏❤ 

s❤️💕

Endret av Sibirstjerne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibirstjerne
15 timer siden, Irisiri skrev:

Lykke til på fredag! Kvalmen min forsvant også rundt uke 11🤞

Tusen takk @Irisiri😊 Krysser alt vi har for at det står bra til der inne😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.9.2019 den 10.28, Sibirstjerne skrev:

Jeg skal på ultralyd nå på fredag, kjenner at jeg gruer meg veldig. Har egentlig forsøkt å distansere meg litt fra denne graviditeten pga. tidligere erfaring. Ja er nok vanlig at kvalmen avtar, men jeg syns den ga seg litt tidlig. Startet i uke 7+0 og borte i uke 10+0? 😶. Kan nok være at jeg overdramatiserer det hele, men det er nok fordi at jeg ikke har hatt et fullgått svangerskap enda. 

Tusen takk for at du krysser fingrene for oss❤️💕

Skjønner at du er nervøs 💕 Men hvis det er til noen trøst så forsvant min kvalme også helt i begynnelsen av uke 10, puppene sluttet å være øm og jeg trengte ikke fullt så mye søvn lenger. Ble selv litt bekymret, men her er det fortsatt liv i magen 😍 

Håper virkelig du får gode nyheter på fredag og kan senke skuldrene litt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sibirstjerne
Pingvin1 skrev (På 4.9.2019 den 10.32):

Skjønner at du er nervøs 💕 Men hvis det er til noen trøst så forsvant min kvalme også helt i begynnelsen av uke 10, puppene sluttet å være øm og jeg trengte ikke fullt så mye søvn lenger. Ble selv litt bekymret, men her er det fortsatt liv i magen 😍 

Håper virkelig du får gode nyheter på fredag og kan senke skuldrene litt.

😊

Endret av Sibirstjerne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibirstjerne
Pingvin1 skrev (På 6.9.2019 den 16.28):

Så kjekt at alt stod bra til, nå ble jeg skikkelig glad på dine vegne 💕 💕 

Endret av Sibirstjerne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...