Gå til innhold

Nye tips til grillen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Grillmat er kjekt om sommeren men mine gjester( dvs familien) foretrekker pølser, hamburger og maiskolber. Mer trenger de ikke. Men jeg er så lei av det og ønsker meg tips om lettvindte og gode ting man kan lage på grillen. Tips mottaes med takk! 

Anonymkode: 39ba5...bac

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Grillspyd, kyllingfilet, biff (entrecote f.eks), bakt potet

Anonymkode: 7e67d...eab

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grillspyd, kyllingfilet, biff (entrecote f.eks), bakt potet

Anonymkode: 7e67d...eab

Biff må  bli det neste ja! :)

AnonymBruker
Skrevet

Grønnsaker er nydelig på grillen! Sopp, paprika, asparges, squash, potet, sommerkål.. Og fisk, kamskjell, kreps, hummer og krabbe. Pizza er også supert på grillen hvis du har en pizzastein. 

Anonymkode: 790ad...f7a

AnonymBruker
Skrevet

matprat.no

Anonymkode: 2258e...d5e

AnonymBruker
Skrevet

Grill fisk.

Anonymkode: c2018...571

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

matprat.no

Anonymkode: 2258e...d5e

Er det godt å grille? Hvor lenge skal det grilles? Jeg kan google men vil ha ting DU liker og anbefaler . TS

• Liker 1
Skrevet

Steinbit er nydelig på grillen, og så fast at den kan grilles rett på uten folie eller fiskeholder.

Tilbehør etter din egen preferanse.   😊

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Grillet laks er snadder, men husk folie 😁

AnonymBruker
Skrevet

Sjampignon med kryddersmør. 

Anonymkode: 069b7...35e

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Grill fisk.

Anonymkode: c2018...571

Ja, grill fisk! Grillet fisk servert med grønnsakspakker (det du liker best, litt olje og krydder i folie) og poteter eller ris, gjerne med en god saus ved siden av. Blir ikke mye bedre enn det!

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Luna Llena skrev:

Grillet laks er snadder, men husk folie 😁

Samme med ørret og makrell. De henger fast og faller fra hverandre.  Foliepakke med andre godsaker inni er strøkent.   :spise:

Skrevet

Pulled pork med fløtegratinerte poteter eller i hamburgerbrød. 

Grillspyd med kjøtt,paprika,løk,ananas og champinjong.

AnonymBruker
Skrevet

Sommerkål (kok den litt først og pensle med olje, ha på litt salt og pepper, sammen med entrecote, lammekoteletter, biff og med fløtegratinerte poteter eller bakt potet. 

Anonymkode: bfef1...5dd

AnonymBruker
Skrevet

Alt kan jo grilles... foliepakker med fisk og grønnsaker, en hel svinenakke, makrell, lammekoteletter, skiver av lammelår, flintsteik, biff... 

Godt å grille feks vårløk og hjertesalat. Lage tzatziki, soppstuing, kremet mais, potetsalat, brokkolisalat... 

grille ananas med marshmallow til dessert mmmmm...

Anonymkode: 06439...639

Skrevet

Grillspyd? Varier med ulike grønnsaker og kjøtt/fisk. Godt med tzaziki til. 

Er det forresten noen som opplever at det «brenner» i gassgrillen? Rengjør den grunding et par ganger for sesongen. Setter varmen på fult i 10-15 min etter hver bruk for å brenne bort fett + tar bort rester med stålbørste. Likevel kommer det jevnlig flammer som «brenner» grillmaten. Nesten litt redd for å grille i tilfelle det tar helt fyr. Er egentlig en ganske uerfaren griller. Så muligens flammer er normalt. Ikke vet jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...