Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

hvor mange forsøk hadde dere privat?

hører om så mange som det klaffer på ved første forsøk.

så hva lønner seg? Ta pakke på 3 forsøk eller 1 prøveforsøk? ❤️ Håper snart det er vår tur🤰🏼

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

2 runder offentlig og 1 privat, totalt 6 innsett. Ble gravid på første forsøk men mistet, såvidt gravid nå etter første runde privat. Kjøpte 3 pakk privat for å ha «forsikringen» i bakhånd, rundene har variert veldig hos meg så følte det var det som lønte seg emosjonelt i alle fall. 

Endret av Wiley
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

3 uttak og 2 innsett - ble gravid på siste innsett (men det ble MA dessverre). 

Hvordan det blir videre vet jeg ikke.

De fleste jeg kjenner har hatt 3-4 innsett/uttak om de har lykkes. Noen få har aldri lykkes. 

Anonymkode: 25b56...5fe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det gikk på 3. forsøk og 3. innsett for oss (vi fikk ingen egg på frys).

Vi hadde kjøpt pakke, og var glade for det. Men før vi bestemte oss, konkluderte vi med at hvis vi skulle vi være heldige å få barn på 1. forsøk, så kom vi ikke til å tenke på at vi tapte penger. Gikk det derimot ikke, var det godt å vite at vi hadde to forsøk igjen.

Gikk det på 2. forsøk, hadde vi hverken tapt eller spart noe på det. Og det er tross alt større sjanse for at det ikke går på 1. forsøk enn at det gjør det. Dermed kjentes det heller ikke som en stor risiko, og vi hadde penger på sparekonto til trepakningen.   

Og det føltes litt mindre belastende å tenke at dette skal gå på 1 av 3 forsøk enn at det skal gå på 1 forsøk, på en måte. 

Anonymkode: 08fbf...257

• Liker 1
Skrevet

Kjøpte pakke med 3 for 2 privat. Klaffet på første forsøk og er i dag 27 uker på vei. Angrer ikke et sekund og vi føler pengene er vel verdt det, gjorde nok at vi gikk inn i prosessen med litt lavere skuldre.

lykke til😊

• Liker 2
Skrevet

Kjøpte først ett forsøk privat. Fikk en perfekt blasto og ble gravid, men mistet, så da vi kjøpte ett forsøk til. Andre forsøk gikk ikke, til tross for innsett av en enda mer perfekt blasto som delte seg etter boka. Til høsten går vi for «3-pakning» for å minske alt stresset det medfører å føle at vi må satse alt på den ene sjansen, og for å slippe å ta stilling til veien videre om det ikke går.

• Liker 1
Skrevet

Dere som går privat, har dere prøvd offentlig først?

Skrevet

Vi kjøpte en 3-pakning. Ble gravid på første forsøk, men er bare 5+3 så mye kan skje fortsatt. 

Jeg synes det var greit å kjøpe en 3-pakning, følte vi kunne senke skuldrene litt mer. Og selv om det går på første forsøk, så er det jo bare snakk om penger, en liten pris å betale for resultatet 😇

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Neutral90 skrev:

Fikk ikke valget, offentlig var stengt for søskenforsøk når vi skulle i gang. Ble mer eller mindre anbefalt å gå privat av hensyn til tid - og det hastet litt for oss fordi vi oppdaget moderat endometriose som bredte seg raskt hos meg i tillegg til alder.

Om vi ikke lykkes på siste forsøk privat kan vi nå vurdere offentlig fordi de har åpnet for å søke (enn så lenge iallefall). 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Glemte å svare på det med pakke:

For meg var det uaktuelt å anta at ett forsøk var nok, det er jo en grunn til at man er langtidsprøver tenker jeg. Skal utrolig mye flaks til å lykkes på første forsøk med fødsel og baby.

Jeg ser også i kontrakten at det er noen kostnader som for oss hadde blitt større om vi ikke hadde hatt kontrakt - deriblant avbrutt forsøk (sm skjedde en gang for oss). 

• Liker 1
Skrevet
45 minutter siden, Neutral90 said:

Jepp, to runder offentlig først før vi gikk privat. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Neutral90 skrev:

Kun privat pga tid. AMH-verdiene (eggreserver) mine sank fra 4 til 2 på bare et år, så da følte vi at vi ikke kunne vente.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Neutral90 skrev:

Nei. Vi gikk privat fordi vi hadde eid og vært folkeregistret i hver vår leilighet i to ulike byer. Vi jobbet skift, og brukte begge leilighetene sammen. Vi hadde vært sammen i mange år, men ikke vært samboere på papiret. Da vi snakket med sykehuset, fikk vi inntrykk av at vi måtte være samboere også på papiret i to år før de kunne hjelpe oss. Nå er jeg usikker på om de virkelig er så strenge på dette, men det medførte at vi gikk privat. Der fortalte vi bare hvordan situasjonen var, at vi var i en prosess med å selge leiligheter og kjøpe hus sammen, og skrev under på at vi var samboere eller i et samboerlignende forhold. Det var også mer fleksibelt mtp. at han er en del bortreist ifbm. jobben sin. 

Anonymkode: 08fbf...257

• Liker 2
Skrevet (endret)

1 barn: 1 forsøk (offentlig)

2 barn: gravid etter to egguthentinger, men på fjerde innsetting (offentlig).

3 barn: Hadde en uthenting bare, men fikk ikke innsetting pga forhold i livmoren, ble gravid på første frys som vi ikke betalte for pga avbrutt ferskforsøk. Privat.

Helt umulig å gjette på hva som vil lønne seg, det er så ulike grunner til at vi trenger IVF. Jeg har endo med ødelagte eggledere bl.a, men blir forholdsvis lett gravid når egget bare får hjelp til å finne riktig sted.

Personlig hadde jeg nok valgt 3-pakk om vi var ferske i gamet i dag. Det er penger tapt om man lykkes på første, men godt å ha forsøk i bakhånd om man ikke gjør det. Og blir du gravid med en gang så glemmer man nok fort de tapte kronene. 

Endret av QBee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...