Gå til innhold

Hodepine og avføring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Har i 3 dager slitt med en skikkelig vond hodepine + svimmelhet og kvalme - har tatt både voltarol og pinex forte men den vil ikke gi seg. Har ett tilleggsproblem (sliter med fordøyelsen) når jeg skal på toalettet. Hodepinen blir mye værre når jeg prøver å presse ut avføring (noe som kreve MYE pressing). Så blir nesten redd for å presse i tilfelle noe skulle sprikke i hodet. 

Noen som har hatt lignende? Har forslag? 

Anonymkode: 83bf1...c81

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Har i 3 dager slitt med en skikkelig vond hodepine + svimmelhet og kvalme - har tatt både voltarol og pinex forte men den vil ikke gi seg. Har ett tilleggsproblem (sliter med fordøyelsen) når jeg skal på toalettet. Hodepinen blir mye værre når jeg prøver å presse ut avføring (noe som kreve MYE pressing). Så blir nesten redd for å presse i tilfelle noe skulle sprikke i hodet. 

Noen som har hatt lignende? Har forslag? 

Pinex forte hjelper svært lite på hard mage...snarere tvert i mot. Den gjør magen hard. Hva med å gjør det lettere å gå på do ?

Hodepine er forøvrig noe jeg ikke ville gått med over tid. Bestill legetime.

• Liker 1
Skrevet

Du tar vel noe som bløtgjør avføringen, siden du sliter med det? 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Nerine_ skrev:

Du tar vel noe som bløtgjør avføringen, siden du sliter med det? 

Ja! Bruker daglig dupalach og microlax når det er som værst. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du tar for mye medisiner. Både pinex forte og voltarol er sterke smertestillende, og har den bivirkningen at de skaper hodepine ved høye doser over tid. Jeg sliter selv med migrene, og vet at jeg må begrense bruken av migrenemedisiner, for eller får jeg bare mer migrene. Det blir en vond sirkel.

Avføringen blir hard pga medisinene du tar.

Hvorfor har du pinex forte ? De er reseptbelagt.

Om hodepinen din ikke er et symptom på noe mer enn rett og slett en hodepine, bør du prøve å klare deg uten både pinex forte og voltarol, men heller prøve med massasje i nakken, varmepakning eller kuldepakning alt etter som hva du føler hjelper deg best. Kom deg ut, få frisk luft, drikk mye vann. Ta en avføringstablett, slik at du får gå på do.

Tror du hodepinen er symptom på noe alvorlig, går du selvsagt til lege.

Anonymkode: 40e95...5b8

AnonymBruker
Skrevet

Når man har hodepine over en stund som ikke bedrer seg når du tar smertestillende så er en legetime på sin plass. 

Anonymkode: a7509...3c9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...