Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest ~Freya~
Skrevet

symptomene?

*tisser veldig ofte

*har småvondt i korsryggen

*er veldig følsom(kan grine for det minste)

*mensmurringer

*er småtrøtt og kan sove leeenge

Jeg venter(ikke!) tante rød torsdag 12.09..

Når kan jeg ta testen?

Videoannonse
Annonse
Gjest ~Freya~
Skrevet

Har også ømme brystvorter og "stikking" i puppene..

Skrevet

Sånn som jeg har forstått det på deg, så venter du ikke-mens først om 12 dager....

Eggløsning skjer mellom dag 12-16 (vanligvis) før neste mens, dvs at du mest samsynlig nå "nettopp" har hatt EggLøsning....

Et befruktet egg fester seg ca 1 uke etter EggLøsning, og det er først da kroppen begynner å produsere graviditetshormoner :D

Ut fra dette så vil jeg tro det er ALT for tidlig for deg å begynne å kjenne etter symptomer (det KAN være symptomer på EggLøsning du har der i stedet - jeg har akkurat de samme "symptomene" i forbindelse med EL)

Testing anbefales ikke før dagen du venter mens, og da med ClearBlue (som har "rykte" på seg for å være den beste testen)

Dette for at kroppen skal få nok tid til å produsere nok hormoner til at det kan slå ut på en test :wink:

LYKKE TIL

Gjest ~Freya~
Skrevet

Takk for svar!

"problemet" er at jeg hadde eggløsning for snart 1 uke siden(den kom fryktelig tidlig).

Det har jeg aldri opplevd før.

Jeg tisser sikkert 15-20 ganger om dagen og jeg har aldri gjort det i forbindelse med EL og ikke går jeg på noe vanndrivende midler e.l heller.

Men jeg har faktisk lest om jenter som har blitt gravide ved kun og hatt sex rett etter mensen(kun 1 gang) og somsagt likevel blitt gravide. :o

Jeg har gått på p-pillen i 5 år(sluttet for 2 år siden) og opplevde og bli gravid 2 ganger på de 5 årene fordi jeg glemte pilla EN DAG! :sjokk: Graviditetene resulterte i abort(utskrapning) fordi jeg da ikke var klar for, eller hadde mulighet til og ha barn.

Gjest Anonymous
Skrevet

Du må være meget fruktbar! (ikke vondt ment da) :kgsmil:

Er det derfor du kaller deg "Freya"?..hm.. eller er det Frøya som er fruktbarhetsgudinnen?

Ja, ja uansett er du heldig! :wink:

Skrevet

Som du kanskje vet kommer ikke Mensen uavhengig av EggLøsning, men et "bestemt" antall dager etter EL hver gang (varierer fra person til person) . vanligvis mellom 12 - 16 dager.... (kalles Lutealfase)

Dersom du tror du har hatt EL tidligere enn vanlig, kommer nok Mensen også tilsvarende tidlig.

Men uansett:

Det ER for tidlig å kjenne symptomer enda!!! :wink:

De ALLER fleste kjenner INGEN symptomer før forventet Mens - det er først DA symptomene kommer (pga. nok hormoner)

Jeg ville ha stresset ned, om jeg var deg (selv om jeg VET det ikke er enkelt), og ventet en uke, og da sett hva som skjer....

Har ikke Mensen kommet ca 14-16 dager etter du tror du har hatt EL, så kan du nok ta en test 8)

Fremdeles LYKKE TIL :D

(Gå inn på www.snartgravid.com , dersom du ønsker å "snakke" med noen i samme situasjon... Det er MANGE flinke jenter der inne :D )

Gjest Marthe77
Skrevet

Ca èn uke etter antatt eggløsning kjente jeg mensmurringer og det har jeg hatt siden. Er mellom 4 og 5 uker på vei nå, men har ikke hatt noe særlig med andre symptomer ennå. Uansett så vil nok ikke en graviditetstest vise riktig resultat ennå. Vent minst 1-2 uker til.

Klem fra Marthe

Skrevet

Tusen takk for svar begge 2!

Får nok bare smøre meg med tålmodighet ja!

Gjest Anonymous
Skrevet

Du må nok bare smøre deg med tålmodighet og se....

Hilsen kjempeglad og gravid

19+4 :sjarmor:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...