Gå til innhold

Jägermeister - likør eller "bitter"?

Jägermeister  

8 stemmer

1. 1. Hvor hører Jägermeister hjemme?

• Likør
      2
    • Bitter
      0
    • Likør bitter
      0
    • Bryr meg ikke. Skål!
      6

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ifølge EU-regelverket skal en likør ha minst 15% alkoholstyrke, og minstegrensen for sukkerinnhold er 70-100 gram per liter. Jägermeister har 35% alkoholstyrke og inneholder 132 gram sukker per liter. Vinmonopolet har i 40 år kategorisert "Jäger" som "bitter", men vil nå endre dette til likør. Ikke alle er enig i dette.

Importøren mener at Jägermeister er bitter og urtepreget i smaken, og at den derfor ikke hører hjemme sammen med søte likører. De foreslår å opprette en egen kategori kalt "likør bitter".  (ABC Nyheter)

Hva mener du? Likør, "bitter",..... eller kanskje "likør bitter"?  :klo:

Endret av NordicViking
Skrevet

Bitterlikør er et ord som passer bra. Det er jo en likør, fordi den er alkoholsterk og søt, men også utpreget bitter i smaken, så det er ikke akkurat samme type drikke som curacao eller eggelikør.

Skrevet

Jeg synes ikke den er bitter i smak egentlig. 

Skrevet

Den er urtepreget, men svært lite bitter etter min mening. Den kan i alle fall på ingen måte sammenliknes med en typisk bitter som Gammel Dansk. Faktisk synes jeg den er søtere på smak enn mange andre «gammeldagse og klassiske» sterke likører også, som St. Hallvard eller Drambuie. Min stemme går derfor til likør. 

Skrevet

Forståelig at dette havner på forsidene, årets viktigste sak :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...