Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kommet inn på bachelor/nettstudier (administrative bachelor). Kostnad ca 40 000 per semester. 

Jeg har søkt på bakgrunn av realkompetanse. Ville dere takket ja til dette, eller tatt opp alle studiekompetansefag- for å søke noe annet (på høyskole) neste år? 

Jeg interesserer meg for mye, og er veldig vinglepetter! Er fagutdannet innen barn og ungdom per i dag... 

Anonymkode: 1b37d...4a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes veldig mange bachelorstudier i administrasjon (og ledelse, og økonomi, og organisasjon etc) på de offentlige høgskolene, og de fleste av dem har hatt svært overkommelige poenggrenser, så jeg ville heller tatt sikte på en av disse, og spart meg for over 200 000 kroner ekstra i studielån. 

AnonymBruker
Skrevet

Det tenker i grunn jeg også, men det sparer meg for ett år med lesing og eksamen ift studiekompetanse, samt jeg kan fortsette i min 100 % stilling.. 

Og- jeg begynner å dra på årene.. Derfor er det så vanskelig 🤐 

ts

AnonymBruker
Skrevet

kan du si konkret hvilket studie dette er? jeg tok et nett og samlingsbasert studie ved bi, men det var overhodet ikke noe for meg og det kjennes litt bittert ut med pengene jeg la ut. så jeg er for offentlige skoler om du har mulighet.

Anonymkode: afc68...f0c

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det tenker i grunn jeg også, men det sparer meg for ett år med lesing og eksamen ift studiekompetanse, samt jeg kan fortsette i min 100 % stilling.. 

ts

240000 bare i avgift til skolen for å ta en bachelor du kunne tatt gratis synes jeg er voldsomt. på hvilken måte sparer det deg et år? kravene for en bachelor er jo de samme uansett om du tar det på nett eller ikke?

Anonymkode: 07b91...c88

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

ts

Bare noen tanker omkring svaret ditt. Jeg kan selvsagt ikke bestemme for deg, og jeg kjenner deg jo ikke, så det jeg sier er generelle betraktninger: Det året med lesing kan komme godt med. Nivået og kravene på høgskolenivå er ekstremt forskjellig fra fagene på videregående. Bruk heller et år ekstra på å ta studiekompetansefagene, for det er god «trening». 

Det å skulle ta et fullt studium på nett, samtidig med en 100% jobb er i overkant optimistisk uansett, tror jeg. Jeg vet om etpar stykker som har tatt samlingsbasert bachelorstudium samtidig med full jobb (annen studieretning). Det er i alle fall LITT sammenliknbart. De sier det er svært krevende, og de jeg kjenner har både generell studiekompetanse OG annen studieerfaring fra før. 

Ett år til eller fra i alder når du er ferdig på skolen er heller ikke mye, uansett hvilken alder du er kommet opp i. Den store forskjellen i kostnader ved det private studiet vil ta lang tid å tjene inn igjen når det skal nedbetales med renter. Etter omgjøring av lån til stipend vil du vil sitte igjen med omtrent dobbelt så stort studielån etter det private studiet. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...