AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #1 Skrevet 22. juli 2019 Nå er jeg så lei av å ligge på platå at jeg begynner eggefaste i dag. Har gjort det før med bra resultat. Fikk energi, vektnedgang og merket det både på negler og hår. Noen som har lyst å være med? Bmi på 25.1 og skal ha på meg badetøy om et par tre uker. Anonymkode: 788d7...600
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #2 Skrevet 22. juli 2019 Hvis du har gjort det før med bra resultat burde det vel være unødvendig å gjøre det på nytt? Anonymkode: 90f71...305 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #3 Skrevet 22. juli 2019 Du får høyt kolesterol hvertfall. Anonymkode: c0789...63b 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #4 Skrevet 22. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis du har gjort det før med bra resultat burde det vel være unødvendig å gjøre det på nytt? Anonymkode: 90f71...305 Det var slik jeg kom meg ned i vekt til ca her jeg er nå. Gikk ikke opp noe i ettertid. Anonymkode: 788d7...600
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #5 Skrevet 22. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får høyt kolesterol hvertfall. Anonymkode: c0789...63b Det er vell ikke helt enighet om det i forskning. Men magefett er ubestridt negativt. Jeg har ikke begynt om det var problemer med kolesterol i familien. Anonymkode: 788d7...600
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #6 Skrevet 22. juli 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får høyt kolesterol hvertfall. Anonymkode: c0789...63b Og hva baserer du den påstanden på? Det vi vet er at: 1. Du får ikke høyt kolesterol av egg eller andre rene animalske råvarer. Det som skjer er at kroppen konverterer noe av det "dårlige" kolesterolet til godt kolesterol. Det totale kolesterolnivået holder seg likt 2. Høyt kolesterol er et symptom på at kroppen jobber med noe og kolesterol hjelper på denne tilstanden. Kolesterol er ikke årsaken til problemet. 3. Grensen for hva som regnes som ønsket kolesterol bør revurderes og endres etter alder. Mennesker med høyt kolesterol lever gjennomsnittlig lengre enn mennesker med lavt kolesterol. 4. Kolesterolsenkende midler ØKER dødeligheten for alle bortsett fra unge menn med allerede kjent hjertesykdom. 5. Sist men ikke minst, det er ganske gode beviser for at hjertesykdom er forårsaket av inflammasjon og ikke kolesterol eller mettet fett. Og at denne inflammasjonen kommer av karbohydrater og for mye omega-6 (flerumettet fett). Anonymkode: 81176...115 3
Sandum.PT Skrevet 22. juli 2019 #7 Skrevet 22. juli 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Og hva baserer du den påstanden på? Det vi vet er at: 1. Du får ikke høyt kolesterol av egg eller andre rene animalske råvarer. Det som skjer er at kroppen konverterer noe av det "dårlige" kolesterolet til godt kolesterol. Det totale kolesterolnivået holder seg likt 2. Høyt kolesterol er et symptom på at kroppen jobber med noe og kolesterol hjelper på denne tilstanden. Kolesterol er ikke årsaken til problemet. 3. Grensen for hva som regnes som ønsket kolesterol bør revurderes og endres etter alder. Mennesker med høyt kolesterol lever gjennomsnittlig lengre enn mennesker med lavt kolesterol. 4. Kolesterolsenkende midler ØKER dødeligheten for alle bortsett fra unge menn med allerede kjent hjertesykdom. 5. Sist men ikke minst, det er ganske gode beviser for at hjertesykdom er forårsaket av inflammasjon og ikke kolesterol eller mettet fett. Og at denne inflammasjonen kommer av karbohydrater og for mye omega-6 (flerumettet fett). Anonymkode: 81176...115 Interessant. Hva baserer du disse påstandene på? Uten at jeg skal ta noe standpunkt til alle påstandene her er jeg meget interessert i linker til litteratur på området.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #8 Skrevet 22. juli 2019 Jeg spiste nesten bare egg en periode grunnet økonomi og fikk høyt kolesterol i alle fall. Anonymkode: aac42...c4e
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #9 Skrevet 25. juli 2019 På 22.7.2019 den 17.35, Sandum.PT skrev: Interessant. Hva baserer du disse påstandene på? Uten at jeg skal ta noe standpunkt til alle påstandene her er jeg meget interessert i linker til litteratur på området. Et godt sted å begynne er dette foredraget av Uffe Ravnskov (faktisk lagt ut av LHL). Han har også skrevet flere bøker om emnet. Anonymkode: 81176...115 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #10 Skrevet 25. juli 2019 På 22.7.2019 den 10.15, AnonymBruker skrev: Du store min tid. Ville bare gi en oppdatering. Jeg har gått ned over 2 kg siden jeg startet. Endelig har platået blitt brutt. Og jeg kan ikke beskrive hvor nydelig det var med Brie etter å ha forsaket det så lenge. Jeg har ikke blitt lei egg og ikke har jeg følt noe ubehag. Jeg er så positiv nå. Anonymkode: 788d7...600
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #11 Skrevet 25. juli 2019 Det er ikke faste hvis du spiser egg. Det er derimot et ekstremt ensidig kosthold. Men for all del, hvis det funker for deg... Anonymkode: e8b2f...5b6
KvinneguidenBruker Skrevet 25. juli 2019 #12 Skrevet 25. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du store min tid. Ville bare gi en oppdatering. Jeg har gått ned over 2 kg siden jeg startet. Endelig har platået blitt brutt. Og jeg kan ikke beskrive hvor nydelig det var med Brie etter å ha forsaket det så lenge. Jeg har ikke blitt lei egg og ikke har jeg følt noe ubehag. Jeg er så positiv nå. Anonymkode: 788d7...600 Hva er eggefaste? 1
NBA Skrevet 25. juli 2019 #13 Skrevet 25. juli 2019 På 22.7.2019 den 10.13, AnonymBruker skrev: Nå er jeg så lei av å ligge på platå at jeg begynner eggefaste i dag. Har gjort det før med bra resultat. Fikk energi, vektnedgang og merket det både på negler og hår. Noen som har lyst å være med? Bmi på 25.1 og skal ha på meg badetøy om et par tre uker. Anonymkode: 788d7...600 BMI🙄
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #14 Skrevet 25. juli 2019 Det er en merkelig diet. Kan ikke skrive alt her, så best du Googler. Er en del som ikke bør prøve også. Det ikke jeg som har gitt det navnet. Det er velkjent hos LCHF. Anonymkode: 788d7...600 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå