Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Opplever du ofte at andre mennesker nærmest stirrer på deg når du er ute og går, eller at de plutselig tar opp mobilen og ser ned i skjermen når du kommer imot? Eller at andre kvinner noen ganger gir deg subtile stygge blikk. Kanskje opplever du at blikket ditt blir holdt av det motsatte kjønn, uten at de smiler til deg? Har du følt deg forvirret, selvbevisst eller nervøs? og hva gjør du i slike situasjoner?

* Disse spørsmålene (kan) gjelde, men trenger ikke her å gjelde tilfeller hvor man har på seg noe som skaper oppmerksomhet, eller tilfeller hvor man kanskje har noe i ansiktet eller noe annet som skulle tilsi uønsket oppmerksomhet. 

Vil gjerne høre (lese!)  dine erfaringer. Kun seriøs svar :) 

Anonymkode: cc88d...511

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke så opptatt av hva andre ser på, og kanskje det kan være en løsning for deg også? 😊

Anonymkode: b92e7...c94

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke opplevd annet enn små blikk fra menn det vi får litt øyekontakt når vi venter på banen, i butikken eller andre plasser der vi står litt tett. Ellers er jeg veldig lite bevisst på hva andre ser på, og jeg ser heller aldri noe særlig på andre. 

Anonymkode: 04ff2...65d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Min første reaksjon er "hvorfor tener du automatisk at noen tenker stygt om deg?"

Anonymkode: cf89d...625

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Veldig ofte: Menn som ser ned i det jeg ser på dem. 

Nå og da: Menn som stirrer.

En sjelden gang i blant: Kvinner som stirrer.

De to første trenger man ikke å være Einstein for å forstå. Det er den siste som setter meg ut fordi det kan være så mange forskjellige grunner. 

Anonymkode: 019cd...695

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har en svigerinne som stirrer på beina mine, klær osv. Hun gjør et poeng utav det og vet at jeg ser. Litt sånn “nå skal vi se på deg da og dømme deg litt” Det er ubehagelig

Anonymkode: 33e1d...b0b

• Liker 4
Skrevet

Jeg opplever daglig at både kvinner og menn ser på meg men tror neppe det er noe bra. Antar mennene ser på meg fordi de synes jeg er stygg og kvinnene kanskje fordi de synes klærne mine er stygge eller noe?

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig ofte: Menn som ser ned i det jeg ser på dem. 

Nå og da: Menn som stirrer.

En sjelden gang i blant: Kvinner som stirrer.

De to første trenger man ikke å være Einstein for å forstå. Det er den siste som setter meg ut fordi det kan være så mange forskjellige grunner. 

Anonymkode: 019cd...695

Det kan virke åpenbart at disse mennene er interessert, men det som sår tvil i meg er når menn som tilsynelatende virker interesserte ikke smiler om man f.eks holder blikket og smiler. Hva er greia med det? Jeg prøver ofte å legge merke til uttrykket til kvinnene som stirrer. Er det vennlig nysgjerrighet eller invaderende og dømmende blikk. Vil også betrygge de av dere som tror jeg er fanatisk opptatt av hva andre ser på om at det ikke nødvendigvis er tilfellet. Jeg snakker om disse enkelt situasjonene og det inntrykket det har gjort på meg. Går ikke rundt og glaner på folk, men jeg er bevisst og får med meg blikk som henger sigende ..

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, SunnivaOslo skrev:

Jeg opplever daglig at både kvinner og menn ser på meg men tror neppe det er noe bra. Antar mennene ser på meg fordi de synes jeg er stygg og kvinnene kanskje fordi de synes klærne mine er stygge eller noe?

Hvorfor antar du det? Det kan ligeså være at du er vakker eller unik på en slik måte at du tiltrekker øyet. Kan jeg få spørre om du kan beskrive blikkene du får? og hvilken aldersgruppe er disse som ser på deg, gjelder både kvinner og menn.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kan virke åpenbart at disse mennene er interessert, men det som sår tvil i meg er når menn som tilsynelatende virker interesserte ikke smiler om man f.eks holder blikket og smiler. Hva er greia med det? Jeg prøver ofte å legge merke til uttrykket til kvinnene som stirrer. Er det vennlig nysgjerrighet eller invaderende og dømmende blikk. Vil også betrygge de av dere som tror jeg er fanatisk opptatt av hva andre ser på om at det ikke nødvendigvis er tilfellet. Jeg snakker om disse enkelt situasjonene og det inntrykket det har gjort på meg. Går ikke rundt og glaner på folk, men jeg er bevisst og får med meg blikk som henger sigende ..

Jeg er mann, ser på omtrent alle damer jeg går forbi. Er ikke interessert om jeg titter. Er bare naturlig å titte.

Anonymkode: b4e6d...501

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en svigerinne som stirrer på beina mine, klær osv. Hun gjør et poeng utav det og vet at jeg ser. Litt sånn “nå skal vi se på deg da og dømme deg litt” Det er ubehagelig

Anonymkode: 33e1d...b0b

Hun hørtes ikke særlig hyggelig ut! Det kan nesten høres ut som om hun prøver å psyke deg ut til en sånn grad at du skal kjenne deg ubekvem og bli vippet av pinnen. Vi kan bare spekulere. Neste gang du tar henne i å sende slike lange, nedvurderende blikk, så burde du gi henne et lurt smil, så kan hun begynne å lure :-)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mann, ser på omtrent alle damer jeg går forbi. Er ikke interessert om jeg titter. Er bare naturlig å titte.

Da har jeg dratt en antagelse. Spørsmålet mitt er likevel ikke om det er naturlig å titte eller ikke, eller hvorvidt man må være interessert for å titte. Jeg referer til en spesiell kontekst av situasjon ;)

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Da har jeg dratt en antagelse. Spørsmålet mitt er likevel ikke om det er naturlig å titte eller ikke, eller hvorvidt man må være interessert for å titte. Jeg referer til en spesiell kontekst av situasjon ;)

Kommer jo helt an på hva man titter på og hvordan. Titter stort sett bare for å sjekke om de har noe verdt å titte på. Deretter titter jeg på det som er verdt å titte på. Et fint håndledd, en kul tatovering, fine pupper, fin rumpe, pent ansikt, spesielt hår osv. osv... men om de har èn kvalitet verdt å stirre på, så betyr det likevel ikke at jeg er interessert..... hvertfall ikke i noe mer enn sex! 😊

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer jo helt an på hva man titter på og hvordan. Titter stort sett bare for å sjekke om de har noe verdt å titte på. Deretter titter jeg på det som er verdt å titte på. Et fint håndledd, en kul tatovering, fine pupper, fin rumpe, pent ansikt, spesielt hår osv. osv... men om de har èn kvalitet verdt å stirre på, så betyr det likevel ikke at jeg er interessert..... hvertfall ikke i noe mer enn sex! 😊

Poenget mitt er at det må være en form for interesse når man blir dratt inn mot noe som skaper oppmerksomhet. At du kun er interessert i sex når du stirrer på andre kvinner får være deg om det :) 

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor antar du det? Det kan ligeså være at du er vakker eller unik på en slik måte at du tiltrekker øyet. Kan jeg få spørre om du kan beskrive blikkene du får? og hvilken aldersgruppe er disse som ser på deg, gjelder både kvinner og menn.

Alle aldersgrupper. Jentene ser litt sånn opp og ned på meg men smiler. Mennene gjør det samme men smiler ikke...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om du har en stil som er ukonvensjonell  eller om du utstråler "svekket selvtillit" gjennom dårlig kroppsholdning, men jeg vil virkelig anta at du skaper nysgjerrighet rundt deg og det høres ut som om du er hard mot deg selv. Jeg er sikker på at det foreligger så mye mer enn at du bare er "stygg" :)  Hvem har fortalt deg at du er stygg???

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om du har en stil som er ukonvensjonell  eller om du utstråler "svekket selvtillit" gjennom dårlig kroppsholdning, men jeg vil virkelig anta at du skaper nysgjerrighet rundt deg og det høres ut som om du er hard mot deg selv. Jeg er sikker på at det foreligger så mye mer enn at du bare er "stygg" :)  Hvem har fortalt deg at du er stygg???

7 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Alle aldersgrupper. Jentene ser litt sånn opp og ned på meg men smiler. Mennene gjør det samme men smiler ikke...

Klarte å feilsitere, men ja. svaret øverst.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ignorerer konsekvent alt av blikk, siden jeg ikke kan være sikker på at det bare er angsten min som lage paranoia. 

Anonymkode: 1ebbb...f13

• Liker 2
Gjest Peanut
Skrevet

Ser her i Oslo av og til at folk ser sånn. Lurer på om det er noe galt med meg da. Var i Paris og gikk med kjole, følte jeg var en raring for ble sett på så mye 👀 

AnonymBruker
Skrevet

Du stirrer jo like mye på dem, og de gjør seg sikkert tilsvarende betraktninger om dine blikk! Selv ser jeg fort bort på mennesker jeg passerer på lang avstand, for å se om det er kjentfolk eller ei. Er det ikke det så glor jeg ikke mer på dem. Det høres unødvendig slitsomt ut å skulle forholde seg til fremmede på denne måten.

Anonymkode: 47f00...589

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...