AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #1 Skrevet 22. juli 2019 Jeg har vært inne i leiligheten siden torsdag og har ikke gått ut siden. Begynte med at jeg synes synd på meg selv og ble derfor liggende i senga etter en vanskelig opplevelse. Ettersom dagene har gått, kjenner jeg meg mer og mer angstpreget og deprimert. Får katastrofetanker av dimensjoner. Er redd jeg knekker sammen snart. Vet at noen vil foreslå å være mer sosial eller henge med noen, men problemet er at jeg er et sted i livet hvor jeg ikke har venner jeg kan treffe (lang historie) og jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg om jeg går ut døra. Det er trist at det er sånn nå, men jeg vet at denne perioden vil avta og at det vil komme en tid hvor jeg kan være mer sosial når jeg flytter meg over på et annet arena enn jeg er i dag. Uansett, har du noen gang isolert deg over tid? Hvor lenge har du isolert deg hjemme uten å gå ut døra eller snakke med noen andre? Hvordan kom du ut av den onde sirkelen? og hva gjør du når du ikke har "venner å besøke/snakke og være sosial med? Anonymkode: 0c2c4...b61
stan Skrevet 22. juli 2019 #2 Skrevet 22. juli 2019 Meld deg på et kurs eller fag eller tilsvarende. Noe du har lyst til å kunne mer om. Samme hva det er. Språk, mekke bil, sy bunad, eller nordisk litteraturhistorie. Man møter folk, man har par et holdepunkt i uka og kanskje lærer man noe nytt. 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #3 Skrevet 22. juli 2019 Klarer du å gå ut selvom du ikke skal møte noen da? Gå til butikken, en statue, en bygning (barnehagen, kirke e.l.). Da får du hvert fall et mål å gå etter. Trenger ikke være langt. 10 min er mer en nok. Gå inn. Rydd, tørk støv og støvsug. Bytt på senga. Gå og dusj. Se noe på Netflix og pust. Dette hjelper alltid meg Anonymkode: eb5fe...231 10
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #4 Skrevet 22. juli 2019 Gode råd fra AB over. Viktigste er bare å komme seg ut. Sett små mål for å bryte isolasjonen så vil man føle seg bedre med en gang. Bare det å gå til postkassen eller kaste søpleposen er bedre enn ingenting. Selv har jeg levd et isolert liv i 10+ år så jeg har blitt veldig vant til det. Lengste jeg isolerte meg en gang var en uke. Syv dager alene uten å prate eller se noen, ikke ute i postkassen, ingenting. Dagen jeg skulle ut igjen var det svært rart ,og jeg stoppet et minutt utenfor blokka. Sjokket fra sola, frisk luft, vind, alle lyder og ikke minst folk(!). Skremmende men også litt fascinerende å føle på. Nå har jeg rutiner som gjør det litt bedre. Et par handledager og en times spasertur i uken funker greit for meg. Skulle gjerne vært ute hver dag men små steg Anonymkode: 75c2e...adb 5
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #5 Skrevet 22. juli 2019 Dra på svømmehallen. Kino gå i butikk kjøp is. Bare kom deg ut. Det hjelper ikke å isolerer seg blir bare værre. Og du klarer til slutt ikke komme deg ut selv om du skal noe. Anonymkode: e94db...7e2 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #6 Skrevet 22. juli 2019 Du er i en ond sirkel som må brytes....har vært der før. Det er ikke noe mer synd på deg enn andre, du må slutte å synes synd på deg selv. Bryte deg ned på egenhånd blir feil, er jo ditt eget liv du skal leve. Ikke tenk på at du skal leve som andre, eller leve opp til andre. Fokuser heller på hva du liker å gjøre, tenke på friheten du har som litt ensom. Du kan gjøre hva du vil uten at noe bryr seg, ikke alltid bare bra å ha venner som skal legge seg borti hva du gjør. Lag en rutiner, liten gåtur hver morgen. Beste tipset er å komme i gang på morgenen, etterhvert klarer du lage deg en rutine. Gåtur er så fint, spesielt i naturen. Selv lager jeg plan hver søndag hva jeg ska neste uke. Små ting, skal lite ting for å skape glede og mening. En liten ting hver dag. Anonymkode: 475f0...cae 4
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #7 Skrevet 22. juli 2019 Setter pris på disse gode svarene. Jeg oppfatter meg i utgangspunktet ressurssterk, men jeg kan også være den mest selvdestruktive i slike perioder. Skal nok komme i gang igjen Anonymkode: 0c2c4...b61 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #8 Skrevet 22. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Setter pris på disse gode svarene. Jeg oppfatter meg i utgangspunktet ressurssterk, men jeg kan også være den mest selvdestruktive i slike perioder. Skal nok komme i gang igjen Anonymkode: 0c2c4...b61 Ett sted må du begynne. F.eks ta turen til nærmeste butikk for å kjøpe is/sjokolade? Jeg har tendenser til å kunne isolere meg, så jeg handler hver eneste dag for å unngå det. Melk på mandag, brød på tirsdag, dopapir på onsdag f.eks. Anonymkode: d8458...788 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #9 Skrevet 23. juli 2019 På 22.7.2019 den 11.00, stan skrev: Meld deg på et kurs eller fag eller tilsvarende. Noe du har lyst til å kunne mer om. Samme hva det er. Språk, mekke bil, sy bunad, eller nordisk litteraturhistorie. Man møter folk, man har par et holdepunkt i uka og kanskje lærer man noe nytt. Hva om man bor på et lite drittsted? Mamma har vært min eneste omgangskrets i 2 år Anonymkode: d67f2...a93
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #10 Skrevet 23. juli 2019 Hvor ca i landet bor du hen? Jeg er som deg. Hvis du bor i nærheten så kan vi gjerne møtes, gå en tur eller noe sånt. Vi trenger ikke å snakke så mye hvis du ikke vil det, jeg er ikke så glad i å snakke selv. Men menneskelig kontakt er faktisk gull verdt når man er så mye alene Anonymkode: c656d...188 3
Rot Skrevet 23. juli 2019 #11 Skrevet 23. juli 2019 Jeg liker biblioteket. Der kan man bare finne en bok eller en avis, og man trenger ikke snakke med noen om man ikke vil. 4
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #12 Skrevet 23. juli 2019 Slutt og synes synd på deg selv, det er ikke det. Mange har det bedre enn deg, men mange har det verre enn deg også. Sånn er verden, og mennesker er urettferdige mange ganger. Blir bare verre av selvmedlidenhet. Gå i butikken, gjør husarbeid, renn levende lys. Dusj og okei deg selv. Gå en tur. Jeg er også alene. Det er det beste for meg nå. Har opplevd mye hat, jeg trenger plass alene nå. Det kan være sunt også. La de vanskelige tingene komme opp, og jobb deg gjennom dem, så slipper de taket, og man får det lettere. Anonymkode: 07263...3ce
Rot Skrevet 23. juli 2019 #13 Skrevet 23. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Slutt og synes synd på deg selv, det er ikke det. Mange har det bedre enn deg, men mange har det verre enn deg også. Sånn er verden, og mennesker er urettferdige mange ganger. Blir bare verre av selvmedlidenhet. Gå i butikken, gjør husarbeid, renn levende lys. Dusj og okei deg selv. Gå en tur. Jeg er også alene. Det er det beste for meg nå. Har opplevd mye hat, jeg trenger plass alene nå. Det kan være sunt også. La de vanskelige tingene komme opp, og jobb deg gjennom dem, så slipper de taket, og man får det lettere. Anonymkode: 07263...3ce Det er forskjell på å ikke klare å forlate leiligheten, og å være alene. 1
stan Skrevet 24. juli 2019 #14 Skrevet 24. juli 2019 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva om man bor på et lite drittsted? Mamma har vært min eneste omgangskrets i 2 år Anonymkode: d67f2...a93 Ta førerkort, få deg en bil. Da øker mulighetene. 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #15 Skrevet 24. juli 2019 På 23.7.2019 den 11.53, AnonymBruker skrev: Hva om man bor på et lite drittsted? Mamma har vært min eneste omgangskrets i 2 år Anonymkode: d67f2...a93 Hva med å flytte til et annet sted? Er jo en mulighet. Gjerne litt større, så man blir litt mer anonym. Anonymkode: 475f0...cae
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #16 Skrevet 24. juli 2019 På 23.7.2019 den 13.33, AnonymBruker skrev: Hvor ca i landet bor du hen? Jeg er som deg. Hvis du bor i nærheten så kan vi gjerne møtes, gå en tur eller noe sånt. Vi trenger ikke å snakke så mye hvis du ikke vil det, jeg er ikke så glad i å snakke selv. Men menneskelig kontakt er faktisk gull verdt når man er så mye alene Anonymkode: c656d...188 For en hyggelig invitasjon.Setter pris på at du er så imøtekommende. Jeg bor i Oslo, men det går bra om du bor utenfor byen også. Kunne gjerne tenkt meg en venn å finne noe på med. Jeg har mine dager og det er ikke alltid jeg er så snakkesalig, men bare det å gjøre noe sammen som ikke krever konstant forventning om skravling er faktisk noe jeg setter pris på. Send meg gjerne en melding på innboks (er litt ny her, så vet ikke hvordan det fungerer enda) så kan vi bli nærmere kjent og eventuelt avtale noe som er beleilig for oss begge to. Anonymkode: 0c2c4...b61 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #17 Skrevet 24. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva med å flytte til et annet sted? Er jo en mulighet. Gjerne litt større, så man blir litt mer anonym. Anonymkode: 475f0...cae Skriver under på denne her Anonymkode: 0c2c4...b61
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #18 Skrevet 24. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: For en hyggelig invitasjon.Setter pris på at du er så imøtekommende. Jeg bor i Oslo, men det går bra om du bor utenfor byen også. Kunne gjerne tenkt meg en venn å finne noe på med. Jeg har mine dager og det er ikke alltid jeg er så snakkesalig, men bare det å gjøre noe sammen som ikke krever konstant forventning om skravling er faktisk noe jeg setter pris på. Send meg gjerne en melding på innboks (er litt ny her, så vet ikke hvordan det fungerer enda) så kan vi bli nærmere kjent og eventuelt avtale noe som er beleilig for oss begge to. Anonymkode: 0c2c4...b61 Ikke den du siterte, men Er litt i samme situasjon som deg med isolasjon osv. Så bare bare å sende meg en melding hvis du ønsker 😊 Anonymkode: fdf2c...ba1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #19 Skrevet 25. juli 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke den du siterte, men Er litt i samme situasjon som deg med isolasjon osv. Så bare bare å sende meg en melding hvis du ønsker 😊 Anonymkode: fdf2c...ba1 Hei du! Det høres hyggelig ut. Jeg er ny her, så jeg vet ikke hvordan man sender meldinger. Send meg gjerne en melding Anonymkode: 0c2c4...b61
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #20 Skrevet 25. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei du! Det høres hyggelig ut. Jeg er ny her, så jeg vet ikke hvordan man sender meldinger. Send meg gjerne en melding Anonymkode: 0c2c4...b61 Jeg er selv ny 🙈 men jeg skal prøve å finne ut av det 😊 Anonymkode: fdf2c...ba1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå