Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i 2 jobber fra før og sa ja til å jobbe på en tredje plass fordi sjefen der ønsket meg så gjerne og «maste» litt på meg. Jeg har tatt kursene som trengs, vært der for å skrive under på ulike papirer, men jeg har ikke signert arbeidskontrakten. Jeg hadde egentlig første opplæringsvakt i dag men jeg sliter så psykisk og jeg lå og gråt i hele gårkveld fordi jeg gruet meg og at jeg psykisk ikke hadde plass til mere «kaos» i livet mitt. Jeg sendte derfor en lang melding til sjefen og sa at jeg ikke kan jobbe der allikevel og begrunnet meg og beklaget mye. Jeg har jo fått tildelt vakter, og føler meg så syyykt til bry når jeg plutselig ikke kan likevel. Men tankene mine var såpass ille at jeg tenkte selvmord (har bestilt time til fastlegen min). 

Men jeg lurer på, er det egnt ulovlig? I kontrakta står det jo at man kan si opp (begge veier) uten noe oppsigelsestid. 

Anonymkode: 0d459...f3a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke skrevet under, du er ikke bundet da. Kun bundet når du har skrevet under og da er det først en måned oppsigelsestid. 

Bare du vet årsak at  du ikke ønsker å starte der likefullt. Fortell at du har ombestemt deg i siste liten, og må endre planene og holde fast på det. 

Anonymkode: cd29c...80f

AnonymBruker
Skrevet

Meld deg inn i fagforeningen så vil dem hjelpe deg. 

Du har ikke gjort noe ulovlig. Du har bare ombestemt deg. 

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Meld deg inn i fagforeningen så vil dem hjelpe deg. 

Du har ikke gjort noe ulovlig. Du har bare ombestemt deg. 

Hva kan fagforeningen hjelpe meg med? (Et seriøst spørsmål altså, hørtes frekt ut haha).

Jeg bare føler meg så dum og ubrukelig og han sjefen må jo bare tenke «herregud så ubrukelig»..

Anonymkode: 0d459...f3a

• Liker 1
Gjest Albbas
Skrevet

Klart det er lov å si opp. Men de kan kreve at du begynner og går ut oppsigelsestiden. Du er bundet av AML så lenge du ikke har signert kontrakt. 

Men hvis du forklarer deg og sier at du har tatt deg vann over hodet, og beklager deg veldig, så forstår nok leder det. 

Ikke føl deg ubrukelig. ❤️ Du gjør helt rett i å prioritere deg selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Det verste man kan gjøre er ofte å ikke gjøre noe. Si ifra om at ikke du kan ta jobben likevel fortest mulig.

Anonymkode: 64b69...4a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...