AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #1 Skrevet 22. juli 2019 Hei, jeg har et problem som gnager på meg og som virkelig er i ferd med å ødelegge hverdagen min. Jeg jobber i butikk, som ekstrahjelp men har jobbet ca 60% i uken siden jeg startet i august 2018. Problemet mitt ligger på sjefen i butikken. Det startet smått da jeg merket sjefen baksnakke medarbeiderne våre om de ble syke eller sa nei til en vakt. Så jeg er nå livredd for å bli syk eller å si nei. Så begynte kommentarer om at ingen gjorde en god nok jobb når de er her. Her om dagen fjernet sjefen en stol stående bak kassen på grunnlag av at han har fått mennesker fra andre butikker til å holde et øye med de ansatte der jeg jobber og rapportere til han om vi tilbringer for mye tid bak kassen når det ikke er kunder der. Nå føler jeg meg overvåket, at jeg ikke gjør en bra nok jobb, og jeg gruer meg hver eneste dag gjerne timer/dager i forveien før jeg skal på jobb fordi jeg vet jeg kommer til å få kjeft eller vondtmenende kommentarer om jobben jeg og mine medarbeidere gjør. Her jeg bor er det knapt om jobbene og jeg har ikke råd til å si opp før jeg har funnet meg noe annet. Er det noe som kan gjøres med situasjonen? Anonymkode: c9a71...6da
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #2 Skrevet 22. juli 2019 Huff, skjønner at dette kan være vanskelig...Men heldigvis er sjefen ikke bare kjip mot deg, men mot alle, slik jeg har fortsått det. Og sånt skaper ikke et bra arbeidsmiljø. H*n skaper skepsis, mistillit osv. Så sjefen er jo med på å skape en dårlig arbeidsplass...Men prøv å tenke at sjefen skal ikke få ødelegge din selvtillit, din dag, ditt humør. Du kommer på jobb og er den du er, med full styrke. Prøv å tenk gode tanker om deg selv før du drar på jobb, så er du styrket på en måte. Hvis du sjekker ut meditasjons teknikker på youtube f.eks , handler det mye å å styrke/få kontakt med selvet i deg. Så blir du ikke så påvirket av andre rundt deg, når du står sterkt i deg selv hvis du skjønner? Så kan du etterhvert se deg om etter en annen jobb når det finnes en annen jobb. Men, når du står sterkt i deg selv, kan ingen andre knuse deg, var mitt råd. Tipper denne sjefen har egne issues, men de skal h*n ikke få lov til å ta ut på deg, for du kjenner din verdi uansett:) Anonymkode: 2a9a4...bd4 1
EvaLena Skrevet 22. juli 2019 #3 Skrevet 22. juli 2019 Dette synes jeg du skal melde fra til Hovedkontoret. Sånne sjefer hører faen til og bør få seg en smekk. Ring de og si hvordan miljøet på jobb er og at du gruer deg for å dra på jobb når sjefen holder på sånn. Dette tar de nok tak i skal du se. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #4 Skrevet 22. juli 2019 Har hatt det akkurat slik selv. Sjefen baksnakket andre til meg, slik som «hun gjør jo ingenting ellers så hvorfor kan hu ikke jobbe»- eller «hun ringte inn syk 1 time før jobb herregud»typ. Hun snakker stygt om en kunde mens det er andre kunder i butikken. Sjefen har fått venner og «butikker over gata» til å spionere på oss ansatte. Hvis jeg ringte inn syk fikk jeg spørsmål om hva som feilet meg, og når jeg svarte på det fikk jeg gjerne en diagnose lagd av henne - og spørsmål om når jeg sist hadde mensen. Jeg og en kollega hadde det morsomt på jobb når det var stille i butikken, (snakk om å bare le litt sammen), da fikk vi lang melding på at det ikke var greit! Mens hun er mye verre på jobb. Er tydeligvis ikke lov med godt arbeidsmiljø og litt latter på jobb☺️ Sluttet der forrige måned heldigvis, bare pga sjefen. Anonymkode: e584d...178
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #5 Skrevet 22. juli 2019 Det er ikke sånn det skal være. Du skal ikke kjenne utilfreds, og jeg synes heller ikke du skal jobbe der. Studerer du samtidig? Anonymkode: cf05d...b52 2
FrodeF Skrevet 22. juli 2019 #6 Skrevet 22. juli 2019 3 timer siden, EvaLena skrev: Dette synes jeg du skal melde fra til Hovedkontoret. Sånne sjefer hører faen til og bør få seg en smekk. Ring de og si hvordan miljøet på jobb er og at du gruer deg for å dra på jobb når sjefen holder på sånn. Dette tar de nok tak i skal du se. Ja fy faen. Tenk å ta bort en stol for at de ikke skal sitte på ræva og slappe av hele dagen. Helt uhørt å forvente at de faktisk jobber når de er på jobb. Sjefen burde få sparken
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #7 Skrevet 22. juli 2019 10 minutter siden, FrodeF skrev: Ja fy faen. Tenk å ta bort en stol for at de ikke skal sitte på ræva og slappe av hele dagen. Helt uhørt å forvente at de faktisk jobber når de er på jobb. Sjefen burde få sparken Har hørt om kurs i sinnemestring. Kanskje det kunne vært noe for en som deg? Et dårlig arbeidsmiljø fører til svakere produktivitet og stort gjennomtrekk av ansatte. Dette gir dårligere inntjening på sikt. De fleste bedrifter er meget opptatt av at det skal være en god tone på arbeidsplassen og at medarbeiderne skal trives, fordi de vet at dette gagner bedriften på alle måter. Det er også god PR for en bedrift at det ryktes at arbeidsmiljøet er godt, det gir ikke bare et bra inntrykk overfor kunder og konkurrenter, men det fører til at bedriften blir populær blant jobbsøkere. Anonymkode: 9c32c...92c
Hedersbrukeren Skrevet 22. juli 2019 #8 Skrevet 22. juli 2019 Ingenging å være redd for Du har da ikke blitt utsatt for noe fra denne sjefen, og skulle du bli det så vet du jo at det ikke er personlig. Bare å gi blanke i vedkommende og utføre arbeidsoppgavene dine
EvaLena Skrevet 22. juli 2019 #9 Skrevet 22. juli 2019 1 time siden, FrodeF skrev: Ja fy faen. Tenk å ta bort en stol for at de ikke skal sitte på ræva og slappe av hele dagen. Helt uhørt å forvente at de faktisk jobber når de er på jobb. Sjefen burde få sparken Var det kun det du fikk med deg i HI? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå