AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #1 Skrevet 22. juli 2019 Kjøpte meg Oset pledd fra Skeidar for ikke så lenge siden. Det er 70% ull og 30% nylon. Det loer så inn i helvete at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Ligger små blå dotter OVERALT. Det kan ikke vaskes, så hva gjør jeg??? Det slutter jo ikke heller. Har brukt det daglig i 2 uker nå og må jo støvesuge for hver gang. Og for de som reagerer på at jeg bruker pledd på sommeren, akkurat her jeg bor er det faktisk kaldt og jeg er frostig av meg.... What to do? Tør ikke vaske det heller i frykt for at det går i oppløsning i vaskemaskinen. Jeg betalte jo litt for det, tror det var 600,-... Anonymkode: 38ab9...222
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #2 Skrevet 22. juli 2019 Jeg ville reklamert på pleddet. Anonymkode: 8b4de...695 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #3 Skrevet 22. juli 2019 Tre et dynetrekk over pleddet når du skal bruke det? Anonymkode: 8b4de...695
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #4 Skrevet 22. juli 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjøpte meg Oset pledd fra Skeidar for ikke så lenge siden. Det er 70% ull og 30% nylon. Det loer så inn i helvete at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Ligger små blå dotter OVERALT. Det kan ikke vaskes, så hva gjør jeg??? Det slutter jo ikke heller. Har brukt det daglig i 2 uker nå og må jo støvesuge for hver gang. Og for de som reagerer på at jeg bruker pledd på sommeren, akkurat her jeg bor er det faktisk kaldt og jeg er frostig av meg.... What to do? Tør ikke vaske det heller i frykt for at det går i oppløsning i vaskemaskinen. Jeg betalte jo litt for det, tror det var 600,-... Anonymkode: 38ab9...222 Ta bilder av lodottene og ta bilder og teppe tilbake til butikken og si at dette teppe kan du ikke leve med å bruke. Pledd som ikke kan vaskes er heller ikke noe å kjøpe på. Selv dyre ullpledd kan vaskes enten på ullvask eller håndvask. KID sine ullpledd koster mindre og er loefrie. 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tre et dynetrekk over pleddet når du skal bruke det? Anonymkode: 8b4de...695 Hvordan tror du det dynetrekket vil se ut etter en stund? Pleddet må ha en feil. Noen på facebook skriver at garn som loer skal puttes i frysern, for så å ristes i frossen/kald tilstand. Dette skal visst hjelpe mot loing, men det har jeg ingen tro på. Men jeg har ikke prøvd, altså. Anonymkode: 13d17...8d9 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #5 Skrevet 22. juli 2019 Noen pledd loer noe fryktelig - gjerne mer dess løsere de er spunnet og vevd, som ser ut til å være greia i motebildet nå. Har to ulike pledd fra kid (gaver) som loer noe fryktelig. De er blitt utepledd for sommeren, håper de får røyta fra seg ute til det blir vinter igjen.... Ellers planlegger jeg faktisk å maskinvaske dem. Gjort det før, med hell. Finvask/håndvask program på maskina. Pleddet den gang krympa endel, men fremdeles fullt brukbart. Bare litt tykkere - og mindre loete Anonymkode: 1ecfc...7ae
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #6 Skrevet 22. juli 2019 Må slutte å le sånn da! Hvis teppet loer. Anonymkode: e0e5e...75c
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #7 Skrevet 22. juli 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen på facebook skriver at garn som loer skal puttes i frysern, for så å ristes i frossen/kald tilstand. Dette skal visst hjelpe mot loing, men det har jeg ingen tro på. Men jeg har ikke prøvd, altså. Anonymkode: 13d17...8d9 Du gjør rett i å ikke tro på det, jeg har forsøkt med en genser som røytet noe voldsomt. Den lå i fryseren i to uker (glemte den), ristet den voldsomt ute, men den loet like ille etterpå. Så det frysetrikset fungerer ikke! Anonymkode: bc5ec...9ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå