Gå til innhold

22 år er med mamma og pappa på ferie.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler meg som en taper. Nesten alle andre på min alder jobber i sommer og drar på ferie med vennene sine, mens jeg er med mamma, pappa og storesøster på ferie. 

Anonymkode: 190c3...fe7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ok, er det fordi du er glad i familien din. Eller venter du at en skal fri til deg?

Anonymkode: 2e8af...800

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde gjerne blitt med familien min på ferie i sommer, men jeg jobber dessverre den uken de er på reise. Er 23. 

Anonymkode: 3dcaa...950

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 30 og er med mamma og pappa. Null stress det, om du er ok forhold til de. Vi har alltid reist mye.

Anonymkode: dcbc2...c5d

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Tenk for en taper storesøstra di føler seg når hun er på ferie med den sutrete lillesøstra. Og i den alderen da gitt HAHA!

Anonymkode: 31e72...b8f

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor jobber du ikke? Og hvorfor blir du med på tur?

Anonymkode: 71cfc...468

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er med familien på ferie, for det er den eneste måten å reise bort på. De få vennene jeg har reiser ikke på ferie. Føler at vi alle er tapere. Jeg f.eks klarte ikke å fullføre 1 året på videregående engang. Å etter det så har jeg bare hatt etpar strøjobber. Sånn er det også med de få vennene mine. 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler meg som en taper. Nesten alle andre på min alder jobber i sommer og drar på ferie med vennene sine, mens jeg er med mamma, pappa og storesøster på ferie. 

Skjønner ikke at det er noe galt.

Det er helt vanlig å dra på ferie med foreldrene sine hele livet.

Anonymkode: 33030...1ad

• Liker 4
Skrevet

Jeg forstår ikke helt hva problemet er. Det er vel bare å gjøre som du har lyst. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenk for en taper storesøstra di føler seg når hun er på ferie med den sutrete lillesøstra. Og i den alderen da gitt HAHA!

Anonymkode: 31e72...b8f

Søstera mi er uføretrygda. Hun er på en måte tilbakestående. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde lett blitt med foreldrene mine på ferie om jeg ble spurt (kvinne 25). 

Anonymkode: f8b8e...fd2

• Liker 3
Skrevet

Ser ikke problemet

• Liker 2
Skrevet

Jeg dro mange ganger på ferie med mine foreldre i den alderen, ellers hadde jeg sittet alene hjemme. Det ville jeg heller ikke. 
Skjønner på en måte hva du mener, vi er ikke alle de kule som har mange venner å henge med, gjøre ting med og dra på ferie med. Da er mamma og pappa gode å ha. 
Ferien blir til det du gjør den til, hvis du blir sittende å furte nå og synes synd på deg selv, som det høres litt ut som du gjør. Da blir det en tragisk ferie, både for deg og foreldrene dine. 
Bestem deg for å ha det fint og kos deg med dem. Hjelp til med middag og oppvask, vis at du har blitt voksen og tar eget ansvar.  og bare ha det fint sammen med andre voksne på tur!

• Liker 4
Gjest Familytree
Skrevet

Min mor planlegger å gå til Brasil i år, kanskje hun vil gå med søstrene mine og jeg må jobbe hele sommeren. Av en annen grunn jeg hater  ferie, men samtidig vet jeg at jeg trenger litt. Jeg forstår at du føler deg villig når du er på ferie med familien din når du er eldre, men come on! Å reise på ferie er det beste! Håper du det best og at du kjenner nye venner😊

Skrevet

Man er aldri for gammel til å dra på ferie med foreldrene sine. Jeg er 38 og foreldrene mine vil ha med meg og mannen min til Italia en dag. Høres kjempe kos ut, og vi blir med glede med dem på ferie.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er over 40, og fortsatt med moren min på ferie! Veldig hyggelig faktisk :) 

Anonymkode: e5737...ca6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir 30 i år. Kunne gjerne reist på ferie med mine foreldre. Har mistet en bror så da ser man litt viktigheten i familie.

Anonymkode: adb23...095

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Var vel valgfritt for deg å bli med? Jeg fikk i hvert fall være alene hjemme som 22 åring 

Anonymkode: cb344...a2b

• Liker 3
Skrevet

Jeg vil nå faktisk si at jeg har kosa meg vel så mye på familieturer som på turer med venner og kjærester. Det er mye lettere å sette grenser til familie enn venner, uten at det blir dårlig stemning, syns jeg. Ikke at det pleier å bli det, men syns generelt kamelsvelginga og "nå må vi alle bli med på dette fordi to stykker vil"-, og "surmulig fordi noen vil dele gruppa og ikke gå oppå hverandre hele tida"-faktoren har vært høyere på venneturer. 

Det er helt vanlig å feriere med familien, og du kan bare tenke at bak det idylliske bildet av 10 jenter på solferie, så ligger det ofte mindre harmoni enn det ser ut til, etter min erfaring. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes faktisk du er utakknemlig ts. Jeg tipper det er de som betaler for deg også? Også er du med, som ei misfornøyd datter, istedenfor å være takknmelig for at du har to foreldre og ei søster å reise sammen med. Det er det mange som ikke har. 

Så vil jeg også lære deg to ting:

1.) Slutt å sammenligne deg med andre! Det vil alltid være andre som gjør ting som du anser som "bedre", derfor er det å sammenligne seg med andre noe veldig destruktivt. Du har ditt liv, og det er det du skal ha fokus på!

2.) Ingen er "tapere"! Alle mennesker er like mye verdt. På tide å lære deg det. Folk som omtaler andre som tapere, har gjerne issues selv. Det er en dårlig måte å nedsnakke andre på. 

Synes forøvrig du også snakket nedverdigende om storesøsteren din. Aksepter at folk er forskjellige.

Hvis du er så misfornøyd med denne situasjonen, planlegg så du får sommerjobb eller en vennetur neste år da. Men å klage på at du reiser med foreldrene og søsteren din, må du bare slutte med! Tenk fremover, hvordan vil du se på denne turen i ettertid, når du er eldre, og froeldrene dine ennå eldre...De har hatt omsorgen for deg hele livet. På tide med litt "payback" og ikke bare egotripp... 

Anonymkode: 2bf70...77a

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...