Gå til innhold

22/7.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, så var 22 juli her igjen, og ingen har sjangs til å få den datoen på avstand.

Ja, det var en stor tragedie, og jeg skjønner at berørte og etterlatte ikke kan glemme denne datoen, å støttegruppen snakker igjen om at de berørte og pårørende ikke har får nok hjelp i ettertid. 

Med all respekt, så tror jeg ikke andre foreldre som mister barna sine på tragisk vis får hjelp så lenge som 8 år etter. Heller ikke personer som har vært utsatt for traumer. 

Selvsagt så fortjener alle som trenger det hjelp og ettervern, men det er d flere grupper i samfunnet som gjør, bare de hører vi ikke om. Samtidig så kuttes det inn til beinet i helsevesenet, så her tror jeg man må fordele litt mer på alle. 

Jeg skjønner også at Ap har behov for å markere denne dagen, men må vi alle ta del i den hvert eneste år? Hadde det ikke holdt hvert 5 år nå? 

Dette var min brannfakkel. 

Anonymkode: b4b32...36d

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
På 21.7.2019 den 21.26, AnonymBruker skrev:

Ja, så var 22 juli her igjen, og ingen har sjangs til å få den datoen på avstand.

Ja, det var en stor tragedie, og jeg skjønner at berørte og etterlatte ikke kan glemme denne datoen, å støttegruppen snakker igjen om at de berørte og pårørende ikke har får nok hjelp i ettertid. 

Med all respekt, så tror jeg ikke andre foreldre som mister barna sine på tragisk vis får hjelp så lenge som 8 år etter. Heller ikke personer som har vært utsatt for traumer. 

Selvsagt så fortjener alle som trenger det hjelp og ettervern, men det er d flere grupper i samfunnet som gjør, bare de hører vi ikke om. Samtidig så kuttes det inn til beinet i helsevesenet, så her tror jeg man må fordele litt mer på alle. 

Jeg skjønner også at Ap har behov for å markere denne dagen, men må vi alle ta del i den hvert eneste år? Hadde det ikke holdt hvert 5 år nå? 

Dette var min brannfakkel. 

Anonymkode: b4b32...36d

Det handler jo ikke bare om å hedre de døde. Det handler jo like mye om å sikre kontinuerlig informasjon, slik at det ikke skjer igjen da...

Anonymkode: 6c274...3e7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Glemte bort hele dagen. Livet går videre for de som ikke er berørt.  De burde kanskje fått mer hjelp,  men som du skriver så burde alle som har opplevd traumer få lik hjelp. 

Anonymkode: 8f67b...7eb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det handler vel mer om å huske hva som skjedde for at det ikke skal skje igjen. Heller enn å minnes de døde osv. 

Da må du jo virkelig lure på hvorfor vi markerer frigjøringsdagen, feks. 

Anonymkode: 0c95c...379

AnonymBruker
Skrevet

Du fremstår jo som en uvitende tulling, som ikke forstår behovet for å jobbe for at et terrorangrep som det som ble utført 22.7.11, aldri skal skje igjen. Det er viktig at vi aldri glemmer. Du må jo være en skikkelig lowlife, som ikke forstår at det ikke bare er å late som om et terrorangrep som tok livet av 77 mennesker, ikke er noe å bry seg om. 

Anonymkode: 56ab2...bb6

AnonymBruker
Skrevet

Savner litt mer fokus på de overlevende. 

Anonymkode: e6e02...840

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du fremstår jo som en uvitende tulling, som ikke forstår behovet for å jobbe for at et terrorangrep som det som ble utført 22.7.11, aldri skal skje igjen. Det er viktig at vi aldri glemmer. Du må jo være en skikkelig lowlife, som ikke forstår at det ikke bare er å late som om et terrorangrep som tok livet av 77 mennesker, ikke er noe å bry seg om. 

Du gjør nok ikke TS noe mer villig til å forstå ved å gå til personangrep. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Problemet er at makta ikke har skjønt at ABB ikke var alene om dette. Hadde han vært det, ville det vært greit å minnes, og alt det der. Men vi er dessverre midt i krigen fremdeles, og vi kan ikke begynne å minnes noen riktig ennå.

Anonymkode: 7cb3b...b7b

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du gjør nok ikke TS noe mer villig til å forstå ved å gå til personangrep. 

Jeg tenker at det er nok ikke liv laga uansett. Ts er nok en sånn som stemmer Frp uten å ane hva de står for, og som generelt ikke helt forstår hva som foregår i samfunnet. Hun er en sånn som tror at 22.7.11 kun angikk og angår de som ble direkte rammet den dagen. Er man så fjern, er det ingen grunn til å bedrive saklig voksenopplæring. 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det handler jo ikke bare om å hedre de døde. Det handler jo like mye om å sikre kontinuerlig informasjon, slik at det ikke skjer igjen da...

Anonymkode: 6c274...3e7

Smart å sitere hele HI, spes når du i tillegg er første som svarer i tråden...

Anonymkode: 51154...ba0

AnonymBruker
Skrevet

22 juli er vår tids største nasjonale katastrofe (etter krigen). Derfor er det fortsatt behov for å huske. 

Samtidig tror jeg at innlegget ditt er skrevet for å provosere, og kun det. Intet nytt under solen med andre ord. 

Anonymkode: 359dd...b8a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...