Miska Skrevet 21. juli 2019 #1 Skrevet 21. juli 2019 Jeg ble ferdig med vgs i fjor men har tenkt å ta opp matte 1t og R1. Hadde sinusbøkene hvert år på vgs men lurer på om noen vet om det er disse som er best eller om noen andre er bedre? Har hørt noen har nevnt aschehoug(?) sin men har ikke erfaring med denne boken. Hadde 5 i 1t som må bli til 6 på eksamen, og 4 i r1 som jeg vil ha minimum 5 og helst 6 i, så gjerne oppgaver som er vanskelige og på eksamensnivå, men som også forklarer ting har tenkt å ta opp 1t først og r1 senere
Grønncaps Skrevet 21. juli 2019 #2 Skrevet 21. juli 2019 Det samme tenker jeg på! I min søken har jeg kommet over mange bra ressurser på nett. Her finner du både eksamensoppgaver samt løsningsforslag: https://matematikk.net/side/R1_Hovedside
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2019 #3 Skrevet 21. juli 2019 Jeg hadde aschehoug sin 1T bok på vg1, og likte hvertfall denne. Broren min bruker sinus sin 1T-Y bok nå, og synes den og forsvådt er grei! Kanskje du kan se litt på nettsidene til bøkene? https://www.lokus.no/open/matematikk_1t ser at nettsiden til 1T fra aschehoug har løsningsforslag til oppgavene i boka (foreløbig kun sett på to kapitler, men virker som de har det til alle oppgavene) så du kan jo eventuelt kjøpe sinus boka og bruke nettressursene til lokus for påfyll? Hvis du har god erfaring med sinus fra før av! Anonymkode: e7567...ecd
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2019 #4 Skrevet 21. juli 2019 Hva med å låne begge bøkene på biblioteket for å se hvilken du liker best, ev. bruke begge for bedre utbytte? Anonymkode: 0131b...eb5
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #5 Skrevet 27. juli 2019 Det jeg likte med Sinus er at videoene på Campus Inkrement er synkronisert med bøkene. Så da vi gikk over til Aschehoug sine bøker var jeg først skeptisk, men de var så gode at jeg ikke trengte videoer lengre. Anbefales! Anonymkode: af525...e8e
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #6 Skrevet 28. juli 2019 Finn tidligere eksamensoppgave sett på nett og jobb med de oppgavene. Kjøp deg ett matematikkhefte med regler på bokhandleren. Anonymkode: 2c324...294
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #7 Skrevet 28. juli 2019 https://matematikk.net/side/Eksamensoppgaver Masse bra på YouTube, sinus sine videoer er bra som nevnt over osv. Anonymkode: 2c324...294
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #8 Skrevet 28. juli 2019 Om du skal ta det som privatist med undervisning på f.eks sonans så bruker de som oftest en bok der så om du vil følge med undervisningen så vent til du ser hva de bruker. Anonymkode: 2c324...294
Miska Skrevet 29. juli 2019 Forfatter #9 Skrevet 29. juli 2019 Tusen takk for alle svar! Skal ta det som privatist uten undervisning, og har sett på,begge bøkene men synes det er vanskelig å bestemme vet noen hvordan det er med geogebra i bøkene? Om de forklarer godt hvordan man gjør ulike ting osv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå