Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt en bestevenninne i 7 år og hun er en av de viktigste jeg har i livet mitt. Vi ble kjent på videregående og de siste årene har vi blitt introdusert for hverandres "gamle venner". Hun gir meg mange positive tilbakemeldinger at hennes venner elsker meg, digger at jeg er så utadvendt og lett å bli kjent med. Jeg er veldig utadvendt og i godt selskap tørr jeg å dele mange morsomme flaue historier. 

Men i helgen opplevde jeg å stå i en situasjon jeg ikke har stått i med henne før. Jeg var på fest, hvor flesteparten var ukjente for meg. Jeg kom likevel raskt i prat med alle og det var en utrolig hyggelig kveld. Etter en stund begynte bestevenninnen min å ta opp flere og flere temaer, hintet om historier om meg, til slutt så direkte at en annen venninne av meg på festen spurte: "det har du ikke fortalt meg? nå må du fortelle". Jeg følte jeg ble satt i en posisjon hvor jeg måtte byde på, bare ikke på mitt initiativ denne gangen. Det ble det ene flaue hintet etter det andre.  Alkohol var involvert og det meste gikk ut på hva og hvem jeg har gjort i sengen. Bestevenninnen min synes dette var fryktelig morsomt, men mange av mine "hemmeligheter" ble hintet så frem, at jeg tilslutt bare lot alle vite de. Jeg har begynt å tenke på dette i etterkant, og selv om jeg byder på og deler alt når vi i bestevenninne gjengen er samlet, vil jeg jo ikke gjøre det når vi er i en helt annen setting og med andre jeg ikke kjenner. Jeg føler jeg kanskje må begynne å dele mindre, ikke at dette skal straffe andre venninner jeg har, men at jeg må bli mer forsiktig. Jeg er også redd for at om jeg ikke er den åpne boka og den "hysterisk morsomme" (rollen jeg har tildelt), at jeg ikke blir gøy å være med. Det har fungert frem til helgen, men da tenkte jeg at det gir folk makt til å drite meg ut. 

Anonymkode: 88869...c67

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dårlig gjort. Jeg ville nevnt det for henne. Hun har nok ikke ment å gjøre deg forlegen, så det kan vært greit å bevisstgjøre henne. Si gjerne at du liker å fortelle ting, men at du ikke deler alt med alle, så det er fint om hun ikke utleverer deg neste gang. Og så kan du bytte samtaleemne for å ufarliggjøre det litt. 

Anonymkode: 9613d...028

AnonymBruker
Skrevet

Du må si det til henne at det var drit dårlig gjort. 

Anonymkode: a17d9...fcd

AnonymBruker
Skrevet

Si at det var dårlig gjort av henne å oute deg på den måten, forklar også at det er forskjell på å snakke med vennene om ting, kontra at alt røpes på fest med flere mennesker. 

Anonymkode: 80832...8ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...