Gå til innhold

Ufør og ikke fullført generell studiekompetanse. Hvordan kan jeg evt oppnå det nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 26 år og har aldri hatt jobb, så mangler evt 5 års arbeidserfaring som er et krav etter 23/5 regelen som jeg har forstått det? 

Jeg leser at jeg muligens allikevel kan ta studiekompetanse via voksenopplæring i mitt fylke nettopp pga jeg har vært for syk til å jobbe/studere tidligere. Kan det stemme? 

Jeg vurderer fullførelse og evt videre studier nå pga jeg tror jeg har kommet til et punkt hvor jeg kanskje kan takle det, og jeg vet det vil være sunt for meg å ha noe nyttig å bedrive tiden med. 

Jeg føler meg generelt litt uvitende om alt som har med utdanning å gjøre etter så mange år utenfor, så evt råd om hvor jeg kan starte tas imot med takk :)

Anonymkode: e9a4a...02f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler deg å snakke med NAV, ev. ta kontakt med opplæringskontoret i ditt fylke. 

Anonymkode: 9829b...6a1

AnonymBruker
Skrevet

Nav vil si at dette kan du bare sette i gang med (inkludert å finansiere set selv). Det du må si fra om er dersom du får inntekt. 

Anonymkode: 25b67...d29

AnonymBruker
Skrevet

Du kan få det etter 23/5 regelen hvis du har enten fem års arbeidserfaring, eller fem års for syk for å jobbe

Anonymkode: c0df6...708

AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med opplæringskontoret i ditt fylke så hjelper de deg med hva du trenger av fag osv.

Anonymkode: e96f3...f5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...