AnonymBruker Skrevet 21. juli 2019 #1 Skrevet 21. juli 2019 Dere som praktiserer nudisme - er det noe seksuelt over det? Jeg har lenge vært interessert i å prøve nudiststrand. Jeg elsker å være naken, men ikke opptatt av å bli sett. Men fruen synes det er creepy og mener det er skittent, seksuelt over det. Jeg er sterkt uenig. Blir likevel litt rart om vi skal gå på hver vår strand når vi er på tur, så jeg har latt det være. Jeg føler absolutt ikke noen seksuelt rundt det (med mindre min kone hadde vært med, da kan det hende jeg hadde fått "problem"), men det er friheten av å være naken. Anonymkode: 38083...ef5 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2019 #2 Skrevet 21. juli 2019 Det er hva man gjør det til. På etablerte naturiststrender drevet av naturistforeninger, er det strenge regler for hva som er passende oppførsel. I Norge er nok fortsatt oppfatningen blant den gemene hop at det er kun to grunner til å være naken; 1, for å dusje/bade på eget bad eller i svømmeanlegg sammen med personer av eget kjønn eller 2, for å ha sex. Det betyr at den etablerte naturiststbevegelsen, som har jobbet hardt for å få aksept blant politikere og andre i sammenheng med etablering av diverse anlegg, hardnakket må hevde at nakenhet i en slik sammenheng er helt fjernt fra alt som har med sex å gjøre. Det stemmer nok et godt stykke på vei, kanskje spesielt blant kvinnelige naturister og ditto mannlige på 75+ som finner Dagbladet mer fengende enn en vakker kvinnekropp. Jeg tror ikke ting er så enkelt. Vi er alle seksuelle vesner med drifter av forskjellig grad. Nekter å tro at så fort vi får av oss klærne på en nakenstrand er alle drifter borte og nakne mennesker av det motsatte kjønn er totalt uinteressante. Selv frekventerer jeg naturiststrender av to grunner; for å nyte egen nakenhet i solen sammen med andre, og for å oppleve synet det beste naturen kan by på; den nakne kvinnekroppen (i alle størrelser og fasonger). Jeg har ingen av/på-bryter som gjør at jeg kan legge igjen min seksualitet hjemme, men det betyr ikke at jeg går rundt og glaner med staken i været. Det vil være svært upassende på en etablert familiestrand, og jeg har vel heller ikke sett slike tendenser. De som ønsker å ta det et hakk videre har gjerne andre møteplasser. Man bruker vel heller ikke øynene like mye etter fire timer som når man ankom. Anonymkode: 72043...bcc
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2019 #3 Skrevet 21. juli 2019 For meg er ikke nakenkropper seksuelt. Men jeg er aseksuell. Anonymkode: c29fb...0b7
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #4 Skrevet 22. juli 2019 Jeg vil si ja, og er meget skeptisk til de som mener noe annet.. Jeg er selv nudist - og for å si det sånn .. De gangene jeg har opplevd par som har hatt sex på en nudiststrand, så strømmer (samtlige) menn - og også en del kvinner - til for å overvære dette. De nærmest kranglet om den beste plassen, og stiller seg opp i en felles runkering. Det er jo jævlig merkelig oppførsel, dersom nudisme «ikke dreier seg om sex». Ok, alle nudister er kanskje ikke pervoer eller ser noe seksuelt i det å være naken offentlig, men for 90% av nudistene er det nok det. Anonymkode: e12ee...200 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #5 Skrevet 22. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil si ja, og er meget skeptisk til de som mener noe annet.. Jeg er selv nudist - og for å si det sånn .. De gangene jeg har opplevd par som har hatt sex på en nudiststrand, så strømmer (samtlige) menn - og også en del kvinner - til for å overvære dette. De nærmest kranglet om den beste plassen, og stiller seg opp i en felles runkering. Det er jo jævlig merkelig oppførsel, dersom nudisme «ikke dreier seg om sex». Ok, alle nudister er kanskje ikke pervoer eller ser noe seksuelt i det å være naken offentlig, men for 90% av nudistene er det nok det. Anonymkode: e12ee...200 ...her i Norge. Men det er akkurat som at en naken pupp er noe menn synes er seksuelt idag. På 80-tallet var det like seksuelt som en naken albue. Folk er ikke vant med det, derfor er det slik. I Tyskland har de Freie Körper Kultur (Fri Kropps Kultur) som begynte i Øst-Tyskland, når den kalde krigen fortsatt var. Der er det ikke noe seksuelt, i det hele tatt, over nakenhet. Der har de barn med på nudiststrender og oppfører seg som på en hvilken som helst strand ellers. Anonymkode: 8a75a...fbc 3
Fru Uperfekt Skrevet 22. juli 2019 #6 Skrevet 22. juli 2019 Nei En naken kropp er bare det, en naken kropp. 4
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #7 Skrevet 22. juli 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil si ja, og er meget skeptisk til de som mener noe annet.. Jeg er selv nudist - og for å si det sånn .. De gangene jeg har opplevd par som har hatt sex på en nudiststrand, så strømmer (samtlige) menn - og også en del kvinner - til for å overvære dette. De nærmest kranglet om den beste plassen, og stiller seg opp i en felles runkering. Det er jo jævlig merkelig oppførsel, dersom nudisme «ikke dreier seg om sex». Ok, alle nudister er kanskje ikke pervoer eller ser noe seksuelt i det å være naken offentlig, men for 90% av nudistene er det nok det. Anonymkode: e12ee...200 De gangene folk har sex på ei vanlig strand, vil jeg også tro det tiltrekker seg en del oppmerksomhet....sex gjør gjerne det. Anonymkode: cf070...61d 2
aksase Skrevet 4. januar 2020 #8 Skrevet 4. januar 2020 Det er litt vanskelig dette med naturisme og sex i vår kultur. For drevne naturister som er vant til nakenhet uten sex, er det ingen automatisk kobling mellom nakenhet og sex. På offisielle strender og steder for naturister som er tilknyttet det internasjonale naturistforbundet, eller en av deres lokale foreninger, der er barn og familier velkomne og seksuell aktivitet strengt forbudt. Driver man med sex der, blir man kastet ut tvert og får aldri komme tilbake. Så er det alle de stedene hvor det er friere. Folk som går dit kaller seg gjerne også naturister og de kaller kanskje stedet også for naturiststrand eller liknende. Folk som går hit er kanskje ikke så vant til nakenhet uten sex og de strever med å skille de to tingene. Eller kanskje de ikke ønsker å skille på det.... 🙂 I vår kultur strever vi ofte veldig med å skille på nakenhet og sex. Om du ønsker å være trygg på at et sted er fritt for sex, da bør du oppsøke steder som eies, drives eller anbefales av en naturistforening. Om stedet omtales som barnevennlig eller er tilrettelagt for barn, så er det også et ganske sikkert tegn på at dette er et sex-fritt sted. Sjekk med https://www.scandinavianaturist.org/NNF/nb for mer info. Begrepene naturist og nudist brukes ofte litt om hverandre, men det er mange steder vanlig å skille på dette. En naturist er en som gjerne dropper klær der disse ikke har noen annen funksjon enn å skjule kroppsdeler. Det er gjerne ved bading, soling, badstu, når de sover, er på spa, steller i hagen på varme dager og liknende. Nudisten er ekstremversjonen av naturisten, som helst er naken uansett, gjerne på butikken, tivoli, restaurant osv. og kan godt tenke seg å være naken i grillparty eller gifte seg i et nakenbryllup. 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #9 Skrevet 4. januar 2020 På 21.7.2019 den 18.10, AnonymBruker skrev: Dere som praktiserer nudisme - er det noe seksuelt over det? Jeg har lenge vært interessert i å prøve nudiststrand. Jeg elsker å være naken, men ikke opptatt av å bli sett. Men fruen synes det er creepy og mener det er skittent, seksuelt over det. Jeg er sterkt uenig. Blir likevel litt rart om vi skal gå på hver vår strand når vi er på tur, så jeg har latt det være. Jeg føler absolutt ikke noen seksuelt rundt det (med mindre min kone hadde vært med, da kan det hende jeg hadde fått "problem"), men det er friheten av å være naken. Anonymkode: 38083...ef5 Kan fort bli veldig sexuelt……...…......... Anonymkode: e5275...3be
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #10 Skrevet 5. januar 2020 Vår lokale nudiststrand er ihvertfall et kjent sted for sextreff . Bare å møte opp, evt avtale gjennom en Facebook gruppe. Anonymkode: 72a7e...660
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå