AnonymBruker Skrevet 21. juli 2019 #1 Skrevet 21. juli 2019 Dere som har erfaring med å gi veiledning: Jeg jobber på et sted hvor jeg er i en veiledningsrolle, dog har jeg ingen formell kompetanse i dette, bare litt praktisk erfaring. Uansett; det har vært mye slurv med at folk glemmer del to av en arbeidsoppgave. Så jeg sendte en epost til alle hvor jeg minnet om å gjøre dette, og jeg skrev dette på en huskeliste som alle sammen skal se på før vi starter arbeidsdagen. Jeg pleier også å spørre kolleger om de har husket å gjøre dette om noen andre enn meg gjør den, og de sier ja, og likevel kan jeg i ettertid oppdage at de har glemt del to. Så jeg varslet sjefen siden h*n likevel var tilstede. H*n blir noe streng og sier at jeg må veilede mine kolleger i dette her. Jeg skjønner nesten ikke hva mer jeg skal gjøre enn hva jeg har nevnt ovenfor, enn å rett og slett gå rundt å dobbeltsjekke dette til enhver tid og ikke vie mine kolleger noe tillitt. Og dette er kolleger som har vært ansatt lenge og som bør kjenne godt til rutinene. Så i mine ører høres det mer ut som å være barnevakt enn veiledning... Og dette er jo en av deres arbeidsoppgaver, det må jo være mulig å forvente at de faktisk klarer å ta ansvar for dette selv? Når denne arbeidsoppgaven gjøres, så er jeg opptatt med en annen som jeg ikke kan gå i fra, så å dobbeltsjekke i det store og hele er ganske vanskelig å få til. Noen råd? Kan jeg gi bedre veiledning på noe vis? Alle ansatte får opplæring i denne oppgaven når de blir ansatt, de får ikke lov til å utføre den uten opplæring. Anonymkode: 13e92...97f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå