Gå til innhold

Hva slags sosiale sammenkomster har dere i nabolaget?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke festligheter/sammenkomster har dere i nabolaget/borettslaget i løpet av året? 

Juletrefest, st.hansfeiring, flaggheising 17. Mai etc? :)

Skal komme med forslag til sammenkomster i nyopprettet borettslag. 

Anonymkode: 9db6f...1ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor ikke i borettslag, men veien vår har en sommerfest "innerst i veien" omtrent på denne tida hvert år.
Det er ikke alle som er med, feks er ingen av muslimene i gata med på den, sannsynligvis fordi det er en alkoholholdig fest, men jeg vil tippe omtrent halvparten av beboerne over drikkelovlig alder er med.

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Ingen, og takk og lov for det.

Gjest Melis123
Skrevet

Årsmøte🙈 ellers tror jeg ikke det er stort😊

AnonymBruker
Skrevet

Julegrantenning, men er mest de med små barn som er med, så den er jeg ikke med på

Anonymkode: 7912f...b38

• Liker 2
Skrevet

Sommerfest og julegrantenning. Og ellers initiativ her og der; noen satte feks opp telt og storskjerm under fotball-vm, noen andre dro i gang loppemarked.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Heldigvis ingen.

Anonymkode: 579f9...b56

• Liker 3
Skrevet

Har bodd litt ulike steder, og eneste jeg har opplevd er en nabo som ba sammen naboene til førjulsfest med gløgg og kaker. Det var i et skikkelig snobbestrøk hvor alle kom fordi de ikke ville bli snakket om. Sa ene naboen til meg 😄 men var jo en hyggelig gest. 

Her er det ikke noe fast, men vi tar det på sparket med grilling osv. 

Syns St.Hans-fest ser koselig ut. På sommeren er jo folk mer sosiale, og de som er ensomme kjenner nok best på det da? Syns også det er en hyggelig tradisjon med julegrantenning 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Dugnad hver vår, St hans bål, grillfest/sommerfest, julegrantenning og nissefest. 

Et byggefelt fra 1960-tallet. 

Anonymkode: 7aea4...67e

Skrevet

Ingen, og godt er det for da slipper jeg å bli hun som alltid takker nei. Det passer meg utmerket å ikke ha et tett forhold til naboene. 

AnonymBruker
Skrevet

Juletrefest og sommerfest. Kan også skje random ting som fellesgrilling 17. Mai. 

Anonymkode: 67298...9a7

Skrevet

Absolutt ingenting

• Liker 1
Skrevet

Ingen heldigvis. Så slipper jeg å ha dårlig samvittighet for å ikke bli med.

• Liker 2
Skrevet

Heldigvis svært lite. Årsmøtet, og jubileum (ved et rundt tall). Vet ikke med julegrantenning, tror det er vaktmester som tar seg av det. Til jul tror jeg det skjer noe like i nærheten der de med barn deltar. Det settes opp oppslag på tavla nede. 

17. mai skjer det ingenting, men det er arrangement i nærheten. Det er heller aldri dugnad her, heldigvis. Det er noen småbarnsfamilier her, og en del eldre, pluss voksne single og folk i etableringsfasen. Det skjer heller ikke noe til st.hans. 

For min del er jeg glad for det, hadde blitt mye dugnad hvis man skulle arrangert noe halve året. Men har dere dugnad i mai og raker og rydder i blomsterbed, vet jeg om andre som samles med øl og brus og grillmat etter selve jobben. Da stiller styret opp med enkel mat og drikke. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Heldigvis ingenting.

Anonymkode: 939a3...907

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe som helst. 

De finner på sine ting, og jeg lever mitt liv...    

Anonymkode: 25993...d5b

• Liker 2
Skrevet

Vi har ingenting - vi er et lite sameie uten fellesrom hverken ute eller inne og med alt fra studentkollektiv til pensjonister som har bodd der i 60 år, så det faller seg ikke så naturlig. Andre steder jeg har bodd har det vært julegrantenning, barneskirenn, dugnad med (og uten) grilling, gatefester og juleverksted. Hva som funker kommer så an på beboersammensetning, størrelse på borettslaget, ressurser og muligheter - og at man har ildsjeler som kan og vil gjøre en innsats...

AnonymBruker
Skrevet

Ingen - men vi er flere som kunne tenkt oss det.

Tenker jo at det går at å gjøre dugnaden hyggelig med bevertning (det gjøres hos oss) - men julegrantenning hadde også vært hyggelig.

Nabosameiet gjør det med pakker til barna og en nisse + litt gløgg. (Man må melde seg på i forkant og betale for småpakker til egne barn). 

Husk at det er veldig mye ekstremt asosiale folk på KG - ingen ønsker kontakt med noen og oppgir sterk sosial angst osv. De fleste IRL tåler at noe skjer selv om de ikke deltar selv. 

Anonymkode: 0abb3...ad9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ingen, og takk for det.

Anonymkode: 7d913...f1d

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen - men vi er flere som kunne tenkt oss det.

Tenker jo at det går at å gjøre dugnaden hyggelig med bevertning (det gjøres hos oss) - men julegrantenning hadde også vært hyggelig.

Nabosameiet gjør det med pakker til barna og en nisse + litt gløgg. (Man må melde seg på i forkant og betale for småpakker til egne barn). 

Husk at det er veldig mye ekstremt asosiale folk på KG - ingen ønsker kontakt med noen og oppgir sterk sosial angst osv. De fleste IRL tåler at noe skjer selv om de ikke deltar selv. 

Anonymkode: 0abb3...ad9

Hvis dere er flere som kunne tenkt dere flere arrangementer er det vel bare å sette i gang? Jeg kjenner par av naboene mine temmelig godt, men ingen av oss er interessert i sånt, vi møtes heller på privaten. 

Det høres hyggelig ut for barna med julegrantenning og gaver, bare pass på så dere ikke overkjører de som ikke er interessert eller har dårlig økonomi (gaver), eller som synes barna får nok gaver (miljøet). Ja, også er det noen som sliter med angst eller er mer introverte enn deg /dere så vær obs på at dere må ta hele jobben de aller fleste gangene, og ikke sette i gang med for eksempel bøter (som jeg vet skjer ett sted) hvis folk ikke deltar, eller sosial utestengning. Det vil jo bare gå utover barna til sist. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...