Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde 5,65 i snitt på VGS, og med alderspoeng så ville jeg vært opp i mot 6,45. 

Jeg har også 120 studiepoeng fra universitetet (2 årsstudiumer). Får jeg noen tilleggspoeng der?

Anonymkode: 14967...6a4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Poeng for høyere utdanning

Du kan få inntil 2 tilleggspoeng for høyere utdanning. Dersom du dokumenterer 60 studiepoeng (20 vekttall) eller mer, vil du få 2 tilleggspoeng. Dersom du dokumenterer mellom 30 og 59 studiepoeng (10-19 vekttall), vil du få 1 tilleggspoeng. 

Hvis du har høyere utdanning kan du se i søknaden om du har resultater som saksbehandler kan hente elektronisk. Har du bestått andre emner enn dem du kan se i søknaden, og vil ha dem med i behandlingen av søknaden, må du selv laste opp gyldig dokumentasjon.

https://www.samordnaopptak.no/info/opptak/poengberegning/legge-til-poeng/tilleggspoeng/index.html 

Anonymkode: 7c23e...b44

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poeng for høyere utdanning

Du kan få inntil 2 tilleggspoeng for høyere utdanning. Dersom du dokumenterer 60 studiepoeng (20 vekttall) eller mer, vil du få 2 tilleggspoeng. Dersom du dokumenterer mellom 30 og 59 studiepoeng (10-19 vekttall), vil du få 1 tilleggspoeng. 

Hvis du har høyere utdanning kan du se i søknaden om du har resultater som saksbehandler kan hente elektronisk. Har du bestått andre emner enn dem du kan se i søknaden, og vil ha dem med i behandlingen av søknaden, må du selv laste opp gyldig dokumentasjon.

https://www.samordnaopptak.no/info/opptak/poengberegning/legge-til-poeng/tilleggspoeng/index.html 

Takk for svar 😊 Så da vil snittet være 6,65?

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

snittet ditt er fortsatt 5,65, men poengsummen din (konkurransepoeng) vil være 66,5 ja

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

snittet ditt er fortsatt 5,65, men poengsummen din (konkurransepoeng) vil være 66,5 ja

Man søker inn med konkurransepoeng da og ikke snitt? Hvis jeg vil inn på psykologi profesjon så søker jeg inn med 66,5?

Skrevet (endret)
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde 5,65 i snitt på VGS, og med alderspoeng så ville jeg vært opp i mot 6,45. 

6,45 i snitt? Helt sykt! Men selvsagt ikke mulig. Men er nok 64,5 konkurransepoeng og ikke et snitt på 6,45 du tenker på :)

Endret av Hedersbrukeren
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei :) 

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man søker inn med konkurransepoeng da og ikke snitt? Hvis jeg vil inn på psykologi profesjon så søker jeg inn med 66,5?

jepp! konkurransepoeng er karakterpoengene dine (56,5)+alderspoeng(8)+ andre evt. tillegg slik som 2 poeng for høyere utdanning😊 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...