Gå til innhold

"Slanke"mat

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg jobber med saken for å legge om kostholdet og spise sunt, men vil også gå ned i vekt, siden jeg er litt overvektig. Men hva burde jeg egentlig spise for å kunne klare å gå ned i vekt når jeg ikke trener noe spesielt annet enn å gå lange turer, og trener styrke hjemme?

Håper dere kan hjelpe meg litt :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå inn på slankenett.no, der er det masse tips og oppskrifter!

Gjest Anonymous
Skrevet

Første steg er å kutte ut søte juicer, brus, snacks og sjokolade. Det er så himmelhøyt usunt at bare det skal gi utslag i vektreduksjon! Nytter lite å drikke skummet melk om du unner deg en sjokoladeplate etterpå.

Resten av kostholdet kan være "normalt".

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for svar :) Så raske dere er!

Jeg har allerede kuttet ut brus, juice og snacks og alt det andre "nam nam sakene", men har faktisk ikke merket noe forskjell. Skal ta en titt på slankenett. Takk for tips.

Kom gjerne med flere råd :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Her er min diett har fått den av en lege på sykehuset i telemark har gått ned 6 kilo på seks uker. selv om jeg ikke trimmer noe.

DIETT

DE FØRSTE 14 DAGER

® Spis kun frukt og grønnsaker.

® Drikk 3 Liter vann hver dag

® Yoghurt naturell (med fruktbiter i hvis man vil)

® Spis 5 ganger om dagen, du kan spise så mye du vil pr måltid.

NB : Unngå å spise mellom disse 5 måltidene.

Eller ta frukt hvis du absolutt må ha noe.

VIDERE MENY ETTER 14 DAGER

KAN SPISE:

-> FRUKT

-> GRØNNSAKER

-> EGG

-> KJØTT

-> FISK

-> SKALLDYR

SKAL IKKE SPISE

->POTETER

-> RIS

-> PASTA

-> BRØD

-> KNEKKEBRØD / KJEKS

-> SAUSER

Spis fortssatt 5 ganger pr dag.

->Drikk fortsatt mye vann eventuelt tilsett sitron dråper

eventuelt kan man drikke Fun Light saft.

->Bruk olje til å steke kjøtt og fisk i.

Sauser kan lages av naturell yoghurt tilsatt krydder mm eller av oljer/ balsamico

Gjest Anonymous
Skrevet

Trådstarter her...Takk for forslag til diett, men jeg tror jeg vil prøve å bare rett og slett legge om kostholdet med en gang. Er lettere enn å holde seg til en diett har jeg fått inntrykk av :)

Gjest hjalmarlover
Skrevet

Du har allerde fått gode tips,ser jeg! :wink:

Noen gode tips er å:

Spise grovt brød-det er ikke noe færre kcal enn fint,men metter mer og inneholder mange stoffet kroppen din trenger.

Velg naturris og fullkorn-pasta isedet for det "vanlige"-samme grunn som med grovt brød.

Full opp middagstallerken med salat og grønnsaker og spis deg mett på det istedet for å øse på med myyye pasta,poteter og kjøtt-men man må jo ha det også!

Ha alltid med deg et eple og en gulrot eller lignende i veska-hvis du ikke har noe sunt for hånden er det eltt å ty til noen litt kjapt og usunt på en eller annen butikk/kiosk...

Ikke ha for mye godteri hjemme-kjøp heller inne bare det du skal ha til den kvelden du skal ha det. Istedet kan du skjære opp kålrot/gulrøtter i biter å ha den i en bolle i kjøleskapet. Når det er ferdig tilbredt er frister det mer. Gjerne med en mager yoghurt dip til!

Belønn deg selv når du har oppnåd det du vil. Eks hvis du etter en uke har gjort alr "riktig",bestill en time hos hudpleier eller kjøp deg noe du har ønsket deg lenge. Ett eller annet...

Fortsett å tren-da vil du nå målene dine fortere og kroppen trives myye bedre!

Lykke til videre! :wink:

Håper jeg hjalp deg litt på vei! :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Tusen takk Hjalmarlover, og dere andre :)

Gjest hjalmarlover
Skrevet
Tusen takk Hjalmarlover' date=' og dere andre :)[/quote']

Bare hyggelig å hjelpe det jeg kan!

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...