cinderella_h Skrevet 21. juli 2019 #1 Del Skrevet 21. juli 2019 Jeg er nå i uke 38 og er full av følelser.... den ene dagen håper jeg at lillegutt kommer, mens den andre dagen får jeg litt panikk.... tanken på fødsel skremmer meg, men samtidig er kroppen så sliten at det kunne vært deilig å blitt ferdig. Det er en absurd følelse og glede seg til noe som jeg vet vil gjøre så vondt.. men allikevel sliter jeg med en utrolig tretthet, utmattelse, mye korsryggvondt, sykt mye strikkepinnefølelse i underlivet og en generelt sliten følelse.... Lillemor kom i uke 38 så går jo flere ganger for dagen og tenker at nå kan det skje noe når som helst. Flere som er på samme sted og vil dele litt tanker og erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2019 #2 Del Skrevet 21. juli 2019 Er i uke 37 da. Men har litt de samme tankene.. noen dager håper jeg hun kommer før termin fordi jeg er så lei. Andre dager håper jeg hun venter til termin eller litt over, fordi jeg synes tiden går fort.. og jeg vet ikke helt hva jeg går til. Er førstegangs. Og når det gjelder permisjon så er det jo greit at hun kommer så nærme termin som mulig. Det meste er klart i hjemmet nå, men har ikke pakket fødebagen, og må vaske skikkelig et par ganger til.. men føler meg helt utslitt om dagene. Vil helst sove hele tiden. Anonymkode: fee11...43b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2019 #3 Del Skrevet 21. juli 2019 Jeg er 37+2 i dag, og krysser alt jeg har for at fødselen kommer i gang av seg selv - jo før jo heller! Sist ble jeg satt i gang 14 dager etter termindato, og endte med stormrier som varte i 18 timer etterfulgt av hastesnitt. Så jeg leter og leter etter tegn på at det kanskje kan skje av seg selv, samtidig som jeg tror at jeg kommer til å savne å kjenne bevegelser i magen ❤️ Er veldig delt mellom å glede meg til det er over og å grue meg til å ikke være gravid mer. Anonymkode: f5602...de8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tentaclemaiden Skrevet 21. juli 2019 #4 Del Skrevet 21. juli 2019 Jeg er i uke 32 og har akkurat de samme tankene. Dette blir en lang sommer og høst.. 😄🙈 Ryggen er kaputt og jeg tenker så mye på å klare å være aktiv og gå tur igjen, herregud som jeg gleder meg. Og som jeg ikke gleder meg til brystspreng og kaostilstandene som er i begynnelsen. En salig blanding av skrekk og fryd ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twilight_Sparkle Skrevet 21. juli 2019 #5 Del Skrevet 21. juli 2019 37+3 her, førstegangs, og syns egentlig babyen fint kan holde seg inne i alle fall en uke eller to til, siden det fremdeles er noen småting å ordne og det hadde vært fint å få hvile litt også. Og så håper jeg dessuten h*n snur seg til hodeleie først så vi slipper å ta stilling til planlagt keisersnitt eller setefødsel - men det ser dårlig ut så langt 😅 Har egentlig vært i relativt bra form gjennom svangerskapet, men nå begynner halsbrann og ryggvondt og slik å gjøre seg gjeldende, så det skal bli godt å bli ferdig også. Og så gleder jeg meg så veldig til å finne ut hvem knøttet i magen er 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arianna Skrevet 21. juli 2019 #6 Del Skrevet 21. juli 2019 Uke 38 (37+5) her, og jeg holder på å bli gaaaaal! Bekkensmerter fra helvette og alt er bare tungt. I tillegg ligger mini i seteleie, så pr nå ANER vi ikke hvordan de siste ukene blir. Det eneste vi vet helt sikkert er at jeg aller senest får ham ut en uke før termin! Can’t wait 😩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
novacane Skrevet 22. juli 2019 #7 Del Skrevet 22. juli 2019 Uke 39+2 her! Begynner å bli litt utålmodig nå 😅 Den ene dagen kan jeg kjenne masse murringer og kynnere, mens neste dag - nada. Håper han kommer snart selv om jeg selvfølgelig er litt nervøs for fødsel 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TidaFlyr Skrevet 22. juli 2019 #8 Del Skrevet 22. juli 2019 Jeg nærmer meg uke 38 og er veldig klar for fødsel! Jeg sliter sånn med halsbrann, så får ofte ikke sove om natta. Våkner av og til av at jeg blir kvalt av oppstøt i hals/munn. Tar gaviscon innimellom, men det hjelper ikke noe særlig. Må sitte i senga, og da er det ikke lett å sove. Noen som har andre tips? Gleder meg skikkelig til å møte den lille, er så spent og utålmodig nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anjatapinjata Skrevet 22. juli 2019 #9 Del Skrevet 22. juli 2019 40+4 her nå å er skikkelig lei 😩 var hos jordmor på fredag og ble strippet. Hjalp null og ikkeno. Hatt mensmurringer lenge allerede, kjennes ut som at underlivet er delt i to og at beina såvidt henger på meg.. Men virker ikke som at han kommer enda. Har vært moden i to uker nå også 😣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cinderella_h Skrevet 22. juli 2019 Forfatter #10 Del Skrevet 22. juli 2019 Godt å høre vi er i samme båt flere av oss... har. nettopp grått mine tårer i sofaen her fordi alt er så tungt og så vondt. Skal ikke klage men ... mannen vet snart ikke sine arme råd om hva godt han kan gjøre.. så sliten og lei.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moroklompen Skrevet 22. juli 2019 #11 Del Skrevet 22. juli 2019 8 timer siden, Anjatapinjata skrev: 40+4 her nå å er skikkelig lei 😩 var hos jordmor på fredag og ble strippet. Hjalp null og ikkeno. Hatt mensmurringer lenge allerede, kjennes ut som at underlivet er delt i to og at beina såvidt henger på meg.. Men virker ikke som at han kommer enda. Har vært moden i to uker nå også 😣 Ha masse sex 😉 Jeg er forøvrig i uke 37 og begynner å føle meg vel tung og gleder meg på en måte til graviditeten er over, samtidig gruer jeg meg veldig til fødsel denne gangen da alt gikk så innmari fort sist gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anjatapinjata Skrevet 22. juli 2019 #12 Del Skrevet 22. juli 2019 27 minutter siden, moroklompen skrev: Ha masse sex 😉 Jeg er forøvrig i uke 37 og begynner å føle meg vel tung og gleder meg på en måte til graviditeten er over, samtidig gruer jeg meg veldig til fødsel denne gangen da alt gikk så innmari fort sist gang. Skulle gjerne det med har en ikke fult like villig samboer så da blir det dårlig med sex 🙄 så får bare vente tålmodig.. 🤪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #13 Del Skrevet 22. juli 2019 Jeg er i uke 38+5 nå, og kjenner på mange av de samme følelsene som deg og andre her i tråden. Om fødselen tenker jeg at jeg gleder meg masse til noe jeg egentlig ikke vil. 😂 Dagene er lange, mens nettene er enda lengre for tiden. Vi har i tillegg nå fått varmt sommervær, vi har hatt rundt 14-16 behagelige grader hele sommeren og i dag fikk vi plutselig 28 grader! Gjett hvilken kropp som fikk sjokk.. Samboeren min er heldigvis en deilig fyr å ha oppi all elendigheta, han hjelper, ordner, steller og er tålmodig. Har virkelig fått sett nå i et tungt svangerskap hva han er laget av (selv om jeg hadde en sterk mistanke etter en hel del år sammen, altså..). Han skal jeg ta godt vare på. 😊 Anonymkode: 68694...020 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #14 Del Skrevet 28. juli 2019 Jeg er 37+6 og er helt ødelagt. Sover utrolig dårlig, kroppen føles vanvittig tung og gjør stort sett vondt hele tida. Hver munste gjøremål krever mye. Halsbrann hele tida, ødemer, bekkensmerter m.m. Har en 2-åring som også krever litt. Er alene med henne tre dager nå fordi mannen er på jobbreise, og det er utrolig krevende. I går sov eller halvsov jeg i totalt 2,5 timer (fordelt på to hvilepauser) mens ungen lekte alene på gulvet. Ikke akkurat kjempeansvarlig, men var mye trøttere enn jeg trodde, øynene gled igjen uten at jeg var klar over det. I tillegg er det mye som ikke er klart til babyen kommer, av grunner jeg ikke vil si så mye om her (mannen og jeg har det dog bra), men hele sommeren har vært krevende og ikke den avslappende perioden det skulle være før fødselen. Anonymkode: fb6d1...6bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lysestake Skrevet 28. juli 2019 #15 Del Skrevet 28. juli 2019 Er 33 uker og begynner allerede nå å føle meg tung, sliten, utålmodig, halsbrann osv. Som jeg gleder meg til å føde! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cinderella_h Skrevet 28. juli 2019 Forfatter #16 Del Skrevet 28. juli 2019 Og Så denne varmen i tillegg da.. gjør det ikke særlig enklere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~white lady~ Skrevet 28. juli 2019 #17 Del Skrevet 28. juli 2019 38+3 her og begynner å bli klar for å få denne ungen ut. Er andregangs men det er tolv år siden sist så er vel nesten å regne som førstegangs fysisk sett 🤔 gikk over termin med førstemann og regner med det samme skjer igjen, så er forberedt på tre uker til med stor mage... vet jeg kommer til å savne babyspark i magen og gravidgløden med perfekt hud, men ellers ser jeg fram til å kunne bøye meg igjen, til å slippe bekkenløsning, ødem, fordøyelsesproblemer og generell slitenhet. Og til å begynne å jogge igjen 🙂 Er ikke engstelig for fødselen og tar den som den kommer. Har ikke planlagt noe men skal prøve å klare meg uten smertestillende i størst mulig grad, om alt går som normalt så klart. Er faktisk tida etterpå jeg gruer til, renselsen som varer i flere uker, vonde pupper og sår nedentil. Med etterrier hver gang babyen legges til for å ammes. Mangel på søvn, vond rygg og slitne armer, pluss å sitte og se på alt som skulle vært gjort av husarbeid og diverse når babyen har økedøgn...men dette er jo midlertidig. Kroppen kommer seg, babyen vokser til og blir mindre avhengig. Masse lykke til i innspurten dere andre, man får jo verdens fineste gave ❤️ 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cinderella_h Skrevet 30. juli 2019 Forfatter #18 Del Skrevet 30. juli 2019 Ja sant som du sier, men får den fineste gave.. Jeg ser veldig motsatt på det, men kommer sikkert til å få et slag i trynet der... gleder meg til å komme hjem fra sykehuset og klare meg selv. Bare deg å reise seg opp fra sofa, snu seg i sengen, bøye seg ned, komme seg ut av dusjen, tørke seg på bena,. Legge neglelakk på tærne, løpe etter datteren min, leke, hoppe, og gjøre ting... normalt..Ja jeg får en baby og ting er sikkert tungt på en annen måte men akkurat nå.. huff... får ikke sove om natten, nedtrykkssmerter fra helvete og nei og nei... hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tentaclemaiden Skrevet 30. juli 2019 #19 Del Skrevet 30. juli 2019 Hvordan går det med dere jenter? Her regner det bøtter og spann og jeg er overlykkelig, endelig litt frisk luft når man åpner vinduene 🤗 Alt blir litt bedre når man ikke koker i det minste😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cinderella_h Skrevet 30. juli 2019 Forfatter #20 Del Skrevet 30. juli 2019 Frisk luft er ikke å forakte.. kanskje man orker litt mer i dag. Men.. det etter en natt hvor man ikke har fått sove noe særlig.. sikkert vært på do 7 ganger og uansett liggestilling gjør det vondt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå