Gå til innhold

Sett en skikkelig overdose på alle som går på "plata&qu

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Nå er dere begge så på trynet at jeg må komme med noen invedninger. Kan ikke den narkomane selv velge om han vil bruke narkotika akkurat som dere sikkert drikker når dere vil?

Hallo... når skal dere fatte det????? Med all den skremselpropegandaen og fengselsstraffer så skulle man nesten mistenke det for å være noe godt!

Og er ikke det å ta dop straff nok i seg selv?

W

Litt leit at enkelte ikke vil se en sammenheng... når det ligger så tydelig fremme.... trist....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Waco: hvordan kan man "gi bort" heroin lovlig, når det ikke fremstilles legalt noe sted i verden??! Jeg ser ikke logikken, tanken er god, men det holder ikke??!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle av de narkomane har en grunn, en historie til hvorfor de det har blitt som det er blitt. For noen var det gruppepress, nysgjerrighet. Men veldig mange har opplevd noe negativt i livet sitt som fysisk / psykisk mishandling, incest, foreldre som ruser seg, ikke bryr seg, barnehjem osv.

De fleste som har havnet på kjøret begynte antageligvis å bruke det i ung alder. Som ungdom tenker du ikke bestandig på at det du gjør akkurat da er et valg som kan påvirke resten av livet ditt. En gjør det en føler for akkurat der og da. Og for noen- desverre- innebærer det å flykte fra virkeligheten, for et øyeblikk der og da. Som kanskje blir en evighet.

Synes ikke en skal dømme folk uten å vite historien bak det. Ingen tar et bevisst valg å bli narkoman. Det er mange tragiske skjebner der ute, og en er ikke stort bedre enn dem som har forårsaket dette, hvis man dømmer dem nedenom og hjem.

Kattepus skrev

Jeg har bodd på Grunerløkka i Oslo i 11 år, så jeg har faktisk ikke sett narkomane på avstand her, hr Lasse

De narkomane som dasser rundt, tigger penger eller bor i et kråkeslott i Bergen og hiver sprøyter er naturlig nok de man raskt legger merke til og synes er ufyselige. Men da vil jeg mene du ikke har sett noen ting!! Ikke kjenner du til situasjonen for å ha godt nok grunnlag til å dømme dem.

Og det er så mye mer enn de få gamle narkisene. De er ikke en brøkdel av problemet engang. Som ungdommen på syntetisk dop, som ikke skjønner hvor farlig det er, unge som allerede er på stupet uten å ane det-eller bry seg.

Kanskje det rett og slett er sånn at en må ha sett det, følt det, vært der for å skjønne hva det handler om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle skrive et svar, men så at Henna hadde skrevet det jeg ville si... :)

Deter jo ikke slik at man en dag tenker.. ja i dag prøver jeg litt heroin... Deter en langsom prosess, der grense etter grense blir brutt...

Ingen har det mer jævli enn de narkomane heller. De har det lengt værre enn de som irriterer seg over at de finnes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må ikke glemme alle de tusenvis av menneskene som bruker dop som selvmedisinering....

Kom ikke Henna litt inn på dette?? Har man et psykisk eller fysisk problem, og man ikke får den hjelpen eller de medisinene man trenger... så er dop en løsning. Kanskje ikke en god en, men muligens den eneste akkurat da. Så det så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting er ihvertfall sikkert. Det må gjøres noe. Og man må starte fra bunnen av.

Forebyggende grupper(som politiet) som drar rundt på skolene er det jo en god tanke bak. Problemet er bare at det er mye som bare er skremselspropaganda. Og ungdom idag er opplyste og smarte nok (selv om det ikke trenger å være til det beste for dem) til å forstå at alt det som sies er faktisk ikke tilfelle. Og da står man igjen med : skal man da tro på det resterende?

Trengs nok litt nytenking her i nord ja :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er den at politiet ikke har respekt. Når det gjelder narkotika, har ikke loven det heller... Det vet jeg godt.

Ser man noen som sitter og mekker seg en joint på skolen, tenker man ikke "herregud, han røyker hasj! Det er ulovlig, jo!", men "kanskje litt teit å røyke på skolen... ehem... kanskje jeg kan få et trekk?"...

Så å si ingen bryr seg... så snart politimannen forsvinner ut av klasserommet bryter latteren ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke sende de til Svalbard, eller rett og slett bare sette en skikkelig overdose på alle som ferdes der?

Så det er greit da at folka på Svalbard skal overta våre problemer???

Kanskje de har nok å slite med der oppe.

Er forsåvidt enig i at de narkomane bør fjernes fra plata. Ikke nødvendigvis fordi de virker skjemmende på besteborgerne i byen, heller fordi nyrekrutteringen til miljøet blir veldig enkel så lenge de oppholder seg der. Det er det første stedet så og si alle tilreisende til Oslo ser.

Jeg tror ikke at så mange hadde oppsøkt dem dersom de holdt til et sted litt mer skjermet og lukket.

Ellers så synes jeg det er trist at noen er så fordømmende overfor andre mennesker uten å vite noe om dem. Håper dere klarer å leve A4 liv alle samme slik at dere slipper å føle en slik fordømming på kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere sier at ingen har det mer jævlig enn de narkomane.

Hva med deres pårørende ?

Familiene til narkomane ?

Neivel folkens. Beklager at jeg ikke har erfart nok narkomane for dere, men det er faktisk ikke alle narkisene jeg har sett som er gamle og grå. FAKTISK. Gidder ikke prøve å bevise mer for dere, men få fram MIN egen mening (som alle andre her med SIN). Har i tillegg fått en slektning som har falt i den gropa der og vedkommende var ABSLOLUTT OPPLYST OM AT DETTE IKKE ER NOE LEKETØY! DA begynner jeg å lure + lassevis med bekymring selvfølgelig. Og HÅP om at vedkommende må komme seg ut av dette. Istedet for å få hjelp, rømmer vedkommende vekk. Hva gjør man da?

Kan dere fortelle meg det ?

Noen gode tips ?

Kattepus :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel heller ikke nødvendig å si at dette en er forferdelig situasjon for de pårørende-ikke minst hvordan en skal håndtere situasjonen.

Men jeg tviler på at noen tenker "det er så synd på oss fordi sønnen vår er narkoman..."

At en narkoman som skal få hjelp stikker av er vel ikke akkurat noe nytt. Ganske typisk vil jeg tro. Å få en narkoman avruset uten at vedkommende selv vil det er som å finne en nål i en høystakk. Liten sannsynlighet for at det vil lykkes.

Jo lenger man har levd dette livet jo vanskeligere er det å vende det ryggen. Spesielt da en ikke kjenner til annet, har vanskelig med å forholde seg til andre, nyktre mennesker. Og angst hos disse personene er jo heller ikke ukjent.

Å mase, presse på er nok det som virker minst! Man må heller ha tålmodighet og prøve å heller få fram motivasjonen. Det går ikke før personen vil det selv! Og det skjer ikke på dagen.

Er dette en person du har kontakt med synes jeg du skal vise personen respekt. Det er ikke akkurat noe disse får ubegrenset av, hver dag vender folk dem ryggen. Da skal det bare mangle at du som slektning klarer å vise respekt. Du viser vel det til resten av familien din, eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...