AnonymBruker Skrevet 21. juli 2019 #1 Del Skrevet 21. juli 2019 Jeg har en fireåring som har noen fliser under føttene etter lek på en dårlig gammel platting. Jeg fjernet den største i går, da med mye hyling og gråt. Den var ganske stor og området rundt var rødt, så da bestemte jeg meg for å få den ut uansett hva han sa, men han måtte holdes fast til slutt og hylte som bare det. Det var ikke en morsom opplevelse. Er det farlig å ikke fjerne fliser under føttene? Han har ikke vondt, og løper rundt. Hvis resten skal fjernes må han holdes nede med makt, og det ønsker jeg ikke å gjøre... Anonymkode: 06537...559 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2019 #2 Del Skrevet 21. juli 2019 Huden jobber nok med å få dette fremmende utav foten, så bare vent litt så får du nok tak på den. For det kan godt skje at det blir betent eller rødt, og vil bli ubehagelig om den ikke blir borte. Anonymkode: 79adc...25b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 21. juli 2019 #3 Del Skrevet 21. juli 2019 Det kan fort bli betent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2019 #4 Del Skrevet 21. juli 2019 La ha sitte med bena i grønnsåpevann etter ett par dager, da kommer de gjerne ut sammen med verken. Så slipper du å måtte ta de ut med alt spetaklet det gjerne blir😆 Anonymkode: 9f5cd...7bf 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2019 #5 Del Skrevet 21. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en fireåring som har noen fliser under føttene etter lek på en dårlig gammel platting. Jeg fjernet den største i går, da med mye hyling og gråt. Den var ganske stor og området rundt var rødt, så da bestemte jeg meg for å få den ut uansett hva han sa, men han måtte holdes fast til slutt og hylte som bare det. Det var ikke en morsom opplevelse. Er det farlig å ikke fjerne fliser under føttene? Han har ikke vondt, og løper rundt. Hvis resten skal fjernes må han holdes nede med makt, og det ønsker jeg ikke å gjøre... Anonymkode: 06537...559 Trefliser er fremmedlegemer i kroppe. Kroppens forsvarsmekanisme gjør sitt ytterste for å avvise flisene. Får ikke kroppen dette til, blir det betent og til slutt blodforgiftning. Så flis skal ut, entrn hjemme eller hos lege. Foyen må brhsndles etter som hvordan foten ser ut. Mulig legen vil be deg kjøpe bedøvelseskrem om barnetnhar svørt for å sitte stille grunnet smerte. Ring legen din i morgen tidlig for en hastetime. Eller oppsøk legevakt. Flisene må ut. Anonymkode: dbb2d...4c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2019 #6 Del Skrevet 21. juli 2019 Og skoene på, før man trår på dårlige treplatninger. Anonymkode: dbb2d...4c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2019 #7 Del Skrevet 21. juli 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trefliser er fremmedlegemer i kroppe. Kroppens forsvarsmekanisme gjør sitt ytterste for å avvise flisene. Får ikke kroppen dette til, blir det betent og til slutt blodforgiftning. Så flis skal ut, entrn hjemme eller hos lege. Foyen må brhsndles etter som hvordan foten ser ut. Mulig legen vil be deg kjøpe bedøvelseskrem om barnetnhar svørt for å sitte stille grunnet smerte. Ring legen din i morgen tidlig for en hastetime. Eller oppsøk legevakt. Flisene må ut. Anonymkode: dbb2d...4c0 Legevakt og hastelegetime hørtes litt voldsomt ut for små flis under foten... Som regel ordner kroppen opp selv og de bare forsvinner, man må bare følge litt med. Anonymkode: 9f5cd...7bf 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2019 #8 Del Skrevet 21. juli 2019 Grønnsåpevann trekker ut fliser. Ellers vil de nok ha det ut når det begynner å bli ubehagelig, om ikke så sitter ikke flisene dypt nok. Anonymkode: e25b2...5bd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToveM Skrevet 21. juli 2019 #9 Del Skrevet 21. juli 2019 Det kan være farlig. Jeg fikk en flis i fingeren som liten. Så ingenting til foreldrene mine. Tok bare på et plaster selv. Heldigvis oppdaget de det tilslutt. Da hadde jeg fått blodforgiftning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
atropos Skrevet 21. juli 2019 #10 Del Skrevet 21. juli 2019 Jeg ville fjernet de. Skrik og hyl er bedre enn blodforgiftning. Hjemme her pleier ungene å få en godtebit etter sånne operasjoner. Det hjelper å snakke om den mens man pirker ut flisa. Gjerne mens ungen ser på noe spennende på pcen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2019 #11 Del Skrevet 21. juli 2019 Akkurat nå, atropos skrev: Jeg ville fjernet de. Skrik og hyl er bedre enn blodforgiftning. Hjemme her pleier ungene å få en godtebit etter sånne operasjoner. Det hjelper å snakke om den mens man pirker ut flisa. Gjerne mens ungen ser på noe spennende på pcen. Du lærer altså ungene dine at ubehag kan erstattes med godsaker? Anonymkode: dbb2d...4c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
atropos Skrevet 21. juli 2019 #12 Del Skrevet 21. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du lærer altså ungene dine at ubehag kan erstattes med godsaker? Anonymkode: dbb2d...4c0 Jepp ☺️ Skyt meg kjære mammapoliti😘 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2019 #13 Del Skrevet 21. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du lærer altså ungene dine at ubehag kan erstattes med godsaker? Anonymkode: dbb2d...4c0 Vedkommende lærer ungen at viss barnet er tålmodig og at viss barnet er flink så vil det bli en belønning.... Merkelig tankegang du har Anonymkode: 66043...24f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2019 #14 Del Skrevet 21. juli 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du lærer altså ungene dine at ubehag kan erstattes med godsaker? Anonymkode: dbb2d...4c0 Legen og tannlegen gjør det sammen 😁 like stas hver gang med klistremerker og små leker. Frisøren også, hater å klippe seg, men får slikkepinne eller twist på vei ut. Den krukken er gull 👌 Anonymkode: 79adc...25b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Papirfly Skrevet 22. juli 2019 #15 Del Skrevet 22. juli 2019 Tråden er ryddet for innlegg signert av helsepersonell. Papirfly, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #16 Del Skrevet 22. juli 2019 La han ta et langt bad og så fjerner du dem etterpå. I fjor sommer fikk jentungen en flis under foten og jeg fikk ikke tatt den ut pga hyling og skriking. Tenkte at det ville gå bra at den var der og lot den være. Det endte med en kul fylt med betennelse under foten. Legen måtte da skjære den opp og sy den igjen med 2 sting. 2 uker med badeforbud midt på sommeren var ikke populært... Så rådet mitt er å fjerne den så kjapt som mulig! Anonymkode: 35abc...f5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå