AnonymBruker Skrevet 21. juli 2019 #1 Skrevet 21. juli 2019 Jeg har poser med morsmelk i fryseren, og skal om en times tid bort i et selskap. Dette holdes på et hotell med en buffet. Tror ikke jeg får anledning til å amme (rett og slett fordi jeg for en gangs skyld ønsker å bruke noe annet enn ammetøy), og kunne tenkt meg å bruke mm fra fryseren. Men, hvordan gjør jeg dette, i forhold til tining osv? Kan de tine i romtemperatur også helles på flaske? Eller bør de varmes opp på et vis? Anonymkode: 5efd9...cbb
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2019 #2 Skrevet 21. juli 2019 Se her https://ammehjelpen.no/oppbevaring-av-morsmelk/ Anonymkode: b3551...923
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2019 #3 Skrevet 21. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Se her https://ammehjelpen.no/oppbevaring-av-morsmelk/ Anonymkode: b3551...923 Hvordan tiner jeg frossen morsmelk? Bakterieveksten er størst når melken er over 4 grader, derfor bør den holdes så kald som mulig fram til den skal brukes. Det ideelle er å tine melk i kjøleskapet over natten, men det er ikke alltid gjennomførbart. Tining under rennende kaldt vann er bedre enn tining i romtemperatur. Melk kan også tines i lunkent, rennende vann, men da må melken brukes med det samme. Rist melken i emballasjen etter tining slik at du får med alt fettet som legger seg langs kanten. Tint melk er holdbar i 24 timer i kjøleskap. Har melken stått lenge i kjøleskap før frysing, bør den brukes med én gang etter tining. Dette er fordi bakterieveksten er større enn dersom melken hadde blitt satt rett i fryseren. Merk gjerne emballasjen. Anonymkode: b3551...923
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2019 #4 Skrevet 21. juli 2019 Har du en kjølebag el.l. til å ha med den frosne morsmelken i? Anonymkode: b3551...923
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2019 #5 Skrevet 21. juli 2019 Jeg fant akkurat løsningen - jeg ammer i bilen på parkeringsplassen før og etter, for da kan jeg dra opp kjolen uten at noen ser det 😂 Så tar vi med litt grøtpulver og maispinner og middagsglass og håper det tolerereres den tida vi er inne der 😁 Anonymkode: 5efd9...cbb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå