Gå til innhold

Skorper i hodebunn hos barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Sønnen min på 5 år har to "klumper" i hodebunnen som ser ut til å ha gjort hodebunnen hans betent under skorpene. Vi er flinke til å vaske håret 3-4 ganger i uken, pluss minus. Alt etter behov. Vanskelig å gjøre noe da han syns det gjør vondt når jeg veldig forsiktig prøver å gre i vått hår. Får av litt, men hårsekkene følger med. Hodebunnen hans er helt fin ellers. Hva kan dette være? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til legen, kan være mye rart

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sikkert et type utslett. Skurv, kansje?

Anonymkode: 85c24...787

Skrevet

Jeg er vel ikke ekspert i dette nå da, men kanskje dere burde prøve en annen shampoo/balsam? Jeg merker også at jeg blir sår av visse merker. 

Også burde du ikke gre vått hår. Håret er på sitt svakeste når det er vått og kan bli ødelagt om dere grer det! 

AnonymBruker
Skrevet

Babyskorper?

Anonymkode: cd1a9...d95

Skrevet
Akkurat nå, NoraC skrev:

Jeg er vel ikke ekspert i dette nå da, men kanskje dere burde prøve en annen shampoo/balsam? Jeg merker også at jeg blir sår av visse merker. 

Også burde du ikke gre vått hår. Håret er på sitt svakeste når det er vått og kan bli ødelagt om dere grer det! 

Ja det er jo dumt å gre det når det er vått, så jeg kan jo prøve en annen sjampo :) bruker Neutral sin nå. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har de vært der lenge? Min fireåring har fortsatt en del skurv. Det må pilles av med neglene, og han freser som en puma når jeg prøver, så det er bare der foreløpig. 

Anonymkode: 08bde...ea8

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har de vært der lenge? Min fireåring har fortsatt en del skurv. Det må pilles av med neglene, og han freser som en puma når jeg prøver, så det er bare der foreløpig. 

Anonymkode: 08bde...ea8

Ja det har vært der en liten stund, ca 1 mnd nå. Han har tykt hår og elsker å gå med caps, så jeg tviler på det får så mye luft😅 men da får jeg nesten ta han med til legen for å se hva jeg kan gjøre, siden det har dannet seg sår under. 

Skrevet

Gni inn områdene i hodebunnen med (mye) babyolje og ta på tynn bomullslue. La ham sove med det over natta. Det løser opp skorper. Så vasker du håret godt dagen etter og fjerner skorperester. Tørk sårene godt med hårføner, og hold det rent og tørt til det har grodd. Unngå caps til da.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta en tur til legen og be om å få dette undersøkt. En årsak (av flere) kan være ringorm, som ofte kan gi litt kraftigere infeksjoner når det oppstår i hodebunnen enn andre steder på kroppen. Behandles det ikke kan man få arr som endrer fargen på hårene når de gror inn igjen der infeksjonen satt. Og det er ikke noe særlig. Går han mye med caps blir miljøet for soppinfeksjoner som ringorm helt optimalt.

kan også væreen bakterieinfeksjon i huden, samt mye annet. Men gå til legen og få det undersøkt. Det er kjedelig om han får varige skader.

Anonymkode: 461b4...107

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...