AnonymBruker Skrevet 21. juli 2019 #1 Skrevet 21. juli 2019 Hei. Jeg har begynt å tenke på en ting. Jeg er en ganske oppmerksom person, og husker veldig godt. Som for eksempel hvis jeg har en venninne som irriterer seg gjentatte ganger over en dårlig potetskreller, så husker jeg det, og kan kjøpe en god en og gi henne hvis jeg kommer på middagsbesøk. Har hittil bare fått veldig gode tilbakemeldinger på sånne små gaver, men jeg lurer på om det kan være litt intenst og invaderende for mottaker? Har en kompis jeg trener med som sa det var så kjipt å ikke ha et lite svettehåndkle - og det har jeg hørt noen ganger siden februar, hehe. Men han har ikke kjøpt selv. Så sist uke kjøpte jeg et sånt (lite og billig) som jeg har. Og jeg syns jo det var hyggelig og omtenksomt. Han ble overrasket på en måte jeg ikke forventet. Kanskje litt overveldet? I etterkant lurer jeg på om det kanskje er litt intenst for andre at jeg husker deres ønsker/ behov/ting de ønsker seg eller klager på. Anonymkode: e8d0f...604 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2019 #2 Skrevet 21. juli 2019 Ville blitt veldig glad hvis du husket sånt til bursdag/ jul. Ellers kan jeg forstå at noen føler det blir litt rart når det kommer sånn ut av det blå? Anonymkode: d4c4a...a3c
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2019 #3 Skrevet 21. juli 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en ganske oppmerksom person, og husker veldig godt. Men klarer likevel ikke å finne rett forum? Anonymkode: 956de...d96 1
Vera Skrevet 21. juli 2019 #4 Skrevet 21. juli 2019 Jeg syns i hvert fall at det er omtenksomt og fint når man gir menneskene rundt seg oppmerksomhet - slik du gjør (det må selvfølgelig ikke være en gave, eller noe som må kjøpes for at det skal være fint!). Jeg tror ofte mottaker kanskje er redd du forventer noe i retur? Det er litt trist i dagens samfunn..det er liksom forventninger knyttet til alt. Jeg pleier å få en bukett med roser av svigerfar når han svinger innom (fordi sønnen hans ALDRI kjøper blomster 😛), og det syns jeg er utrolig fint. Smiler hver gang jeg går forbi vasen med rosene i - tenk at noen tenkte på akkurat meg da blomstene ble kjøpt! Jeg anser vennene dine som heldige, som har en venn som deg. 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2019 #5 Skrevet 21. juli 2019 Jeg hadde blitt veldig glad, og følt meg sett. Det er noe vi alle ønske, så jeg kan ikke se noe galt i det. Jeg hadde tenkt at du var et kvalitetsmenneske. Anonymkode: 51a21...174 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2019 #6 Skrevet 21. juli 2019 Er du kvinne selv? Menn kan være relativt innbilske så om du er kvinne er det veldig mulig han "ble rar" fordi han så på gesten som en kjærlighetserklæring. Anonymkode: 18c9d...9b4 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2019 #7 Skrevet 21. juli 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du kvinne selv? Menn kan være relativt innbilske så om du er kvinne er det veldig mulig han "ble rar" fordi han så på gesten som en kjærlighetserklæring. Anonymkode: 18c9d...9b4 Oj. Anonymkode: e8d0f...604 2
WhiteSwan Skrevet 21. juli 2019 #8 Skrevet 21. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg har begynt å tenke på en ting. Jeg er en ganske oppmerksom person, og husker veldig godt. Som for eksempel hvis jeg har en venninne som irriterer seg gjentatte ganger over en dårlig potetskreller, så husker jeg det, og kan kjøpe en god en og gi henne hvis jeg kommer på middagsbesøk. Har hittil bare fått veldig gode tilbakemeldinger på sånne små gaver, men jeg lurer på om det kan være litt intenst og invaderende for mottaker? Har en kompis jeg trener med som sa det var så kjipt å ikke ha et lite svettehåndkle - og det har jeg hørt noen ganger siden februar, hehe. Men han har ikke kjøpt selv. Så sist uke kjøpte jeg et sånt (lite og billig) som jeg har. Og jeg syns jo det var hyggelig og omtenksomt. Han ble overrasket på en måte jeg ikke forventet. Kanskje litt overveldet? I etterkant lurer jeg på om det kanskje er litt intenst for andre at jeg husker deres ønsker/ behov/ting de ønsker seg eller klager på. Anonymkode: e8d0f...604 Jeg synes det er veldig hyggelig! Men kan jo hende han trodde du synes han klagde så mye om det at du tok tak og kjøpte håndkle for han. 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2019 #9 Skrevet 21. juli 2019 2 timer siden, WhiteSwan skrev: Jeg synes det er veldig hyggelig! Men kan jo hende han trodde du synes han klagde så mye om det at du tok tak og kjøpte håndkle for han. Hehe, ja, godt poeng! Anonymkode: e8d0f...604
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå