Gå til innhold

Katten kommer med kattunger?

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror de er mellom en og to døgn. Er virkelig usikker.

Anonymkode: 28e2a...e6a

Det kan sikkert stemme. Har du noen som hjelper deg? Får de i seg noe? Så små klarer seg ikke så lenge uten mat

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Kontormus skrev:

Det kan sikkert stemme. Har du noen som hjelper deg? Får de i seg noe? Så små klarer seg ikke så lenge uten mat

Dyrlegen er tilgjendelig for meg. Hun skal se på de i morgen tidlig. DB har levert MME(?) og har begynt å lete etter eier. Hadde heldigvis 1ml sprøyter liiggende og alle tre drikker bra synes jeg. Katten ligger med de hele tiden men blir helt hysterisk når jeg går fra henne.

• Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dyrlegen er tilgjendelig for meg. Hun skal se på de i morgen tidlig. DB har levert MME(?) og har begynt å lete etter eier. Hadde heldigvis 1ml sprøyter liiggende og alle tre drikker bra synes jeg. Katten ligger med de hele tiden men blir helt hysterisk når jeg går fra henne.

Åh, så bra at de får MME, da finnes det håp. Har tro på at dette ordner seg. Herregud, for en nydelig katt du har ❤️ Helt utrolig

• Liker 16
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bra at DB leverte det. De er ikke så vanskelige når de forstår at folk vil hjelpe til 😊 

Ville ha veid de til ett fast tidspunkt en gang i døgnet, bare for å se at de legger på seg. Før en logg på det i en skriveblokk. Kan bruke en kjøkkenvekt med ett lite håndkle oppi. 

• Liker 10
Skrevet

Jeg kjenner jeg blir helt rørt over den fantastiske kattepusen din. ❤️ :strix:

• Liker 14
Skrevet

Kan hende moren døde under fødsel. Fy søren, katten din er dagens heltinne! Får gåsehud, jeg 😻

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, MissPierce skrev:

Så bra at DB leverte det. De er ikke så vanskelige når de forstår at folk vil hjelpe til 😊 

Ville ha veid de til ett fast tidspunkt en gang i døgnet, bare for å se at de legger på seg. Før en logg på det i en skriveblokk. Kan bruke en kjøkkenvekt med ett lite håndkle oppi. 

Takk skal gjøre det😊

• Liker 3
Skrevet

Ville ikke brydd meg mer om eier, bortsett fra kanskje for å anmelde dem til mattilsynet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 21.7.2019 den 21.50, Tvist skrev:

Ville ikke brydd meg mer om eier, bortsett fra kanskje for å anmelde dem til mattilsynet.

Eier tok faktisk selv kontakt med DB. Eldre menneske som ikke har mulighet til å ha de selv, så den saken er avklart.

• Liker 3
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eier tok faktisk selv kontakt med DB. Eldre menneske som ikke har mulighet til å ha de selv, så den saken er avklart.

Ok, bare syne eier ikke fant ut at han ikke kunne ha katt, før kattungene kom. Men bra de gikk et annet hjem. 

Skrevet

Kattemor hadde nok levd i beste velgående hvis den hadde ansvarlig eier. Den burte ikke blitt drektig i første omgang, men når sånn var skjedd så burte den ikke slippes ut for å føde ute, alene. Nå gikk det galt, trolig under fødsel. Og for alt vi vet kan det sitte fast en unge inni henne. Ikke så uvanlig at det skjer, men da trenger de hjelp av veterinær.

MEN, nå får vi være glad for at tre ble reddet. At den kloke og snille katten til TS fant dem. Og nå lurer jeg fælt på hvordan det går med dem?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Kontormus skrev:

Kattemor hadde nok levd i beste velgående hvis den hadde ansvarlig eier. Den burte ikke blitt drektig i første omgang, men når sånn var skjedd så burte den ikke slippes ut for å føde ute, alene. Nå gikk det galt, trolig under fødsel. Og for alt vi vet kan det sitte fast en unge inni henne. Ikke så uvanlig at det skjer, men da trenger de hjelp av veterinær.

MEN, nå får vi være glad for at tre ble reddet. At den kloke og snille katten til TS fant dem. Og nå lurer jeg fælt på hvordan det går med dem?

TS her.

Til nå går det veldig bra. Dyrlegen så på de igår og synes de så fine ut. Ikke helt ideell vekt, men de hadde lagt på seg greit fra søndag til mandag. Bra med liv i de sett i forhold til alder. Katte"mor" er blitt veldig mye tryggere.

Dersom det fortsetter å gå bra så skal de ikke flytte lagt når de blir store. Jeg beholder én og foreldrene mine ønsker hver sin. Overlever de dette så skal de ihvertfall slippe mer tøft i livet.

Det skal sies at dette er en iherdig jobb...vi er tre personer som veksler på ansvaret og den beste jobben gjør pusefrøken.

• Liker 14
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Til nå går det veldig bra. Dyrlegen så på de igår og synes de så fine ut. Ikke helt ideell vekt, men de hadde lagt på seg greit fra søndag til mandag. Bra med liv i de sett i forhold til alder. Katte"mor" er blitt veldig mye tryggere.

Dersom det fortsetter å gå bra så skal de ikke flytte lagt når de blir store. Jeg beholder én og foreldrene mine ønsker hver sin. Overlever de dette så skal de ihvertfall slippe mer tøft i livet.

Det skal sies at dette er en iherdig jobb...vi er tre personer som veksler på ansvaret og den beste jobben gjør pusefrøken.

Åh, så gode nyheter! ❤ Har voksenpusen melk til dem? Eller håndmates de? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Kontormus skrev:

Åh, så gode nyheter! ❤ Har voksenpusen melk til dem? Eller håndmates de? 

Bare håndmating dessverre...Er derfor jeg ikke tør helt å se så langt frem...Tenker det kan snu når som helst.

• Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare håndmating dessverre...Er derfor jeg ikke tør helt å se så langt frem...Tenker det kan snu når som helst.

Ok. Regner med at noen hjelper deg med mengde og hyppighet. Og at du kjenner på magen når de har fått nok. Og at vekten går oppover.

Jeg har gjort dette jeg også. Fullmating på 3 er jobb for flere ja. Men du har gjort en kjempeinnsats. Oppdater oss gjerne. Håper dette blir en ny tråd ala "bittelille" 😊

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Mamma og pappa hadde en katt som de merka at var veldig klar for å produsere kids før hun var gammel nok til at dyrlegen ville sterilisere henne. Dyrlegen skrev ut p-piller og mamma og pappa tenkte at det var helt kult for en kort periode til hun var over den gyldne aldersgrensa til doktor Dyregod.

Katta må ha klart å spy opp en p-pille før den rakk å gå inn i blodet, for en dag åpnet mamma klesskapet og så at hun hadde føda. På bunaden hennes (som forøvrig enda har noen små flekker som ikke vil av i rens - og dette skjedde på 80-tallet).

Dette var midt i en dumping-sesong, så ingen ville ha disse søte, vakre nurkene. Folk hadde jo nok med å bli kvitt sine egne før de skulle reise på hyttetur. Dyrlegen tilbød seg også å tipse folk om kattungene når de kom for å avlive kattene sine, for å hjelpe mamma og pappa (helt sikkert litt dårlig samvittighet for å være bastant på alder). Det endte med at pappa og en kompis måtte avlive kattene for egen maskin, siden de ikke hadde råd til å avlive 12 kattunger hos dyrlegen (det er en fantastisk historie forresten, men ganske morbid, så den tar jeg ikke her uoppfordra).

Da katten endelig skulle kastreres (woho!) hadde hun klart å bli smelt på tjukka igjen i mellomtida, så det ble kombinert abort og sterilisering. Kort tid etter ble hun avlivet fordi hun var en smule gal og sjalu for at det hadde kommet en baby inn i huset, og syntes det var morro å sette seg på ansiktet til storebroren min mens han lå i vogna.

Mamma og pappa mener at hun garantert hadde klart å bli gravid etter den steriliseringa også, hun var jo ikke til å tro uansett. :bond:

Anonymkode: e31c2...b61

Skrevet

Hvordan går det med de små, Ts?

AnonymBruker
Skrevet

Takk for at du er en god person, TS. Jeg synes du har håndtert dette veldig bra! 😻

Anonymkode: e0486...ea8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mamma og pappa hadde en katt som de merka at var veldig klar for å produsere kids før hun var gammel nok til at dyrlegen ville sterilisere henne. Dyrlegen skrev ut p-piller og mamma og pappa tenkte at det var helt kult for en kort periode til hun var over den gyldne aldersgrensa til doktor Dyregod.

Katta må ha klart å spy opp en p-pille før den rakk å gå inn i blodet, for en dag åpnet mamma klesskapet og så at hun hadde føda. På bunaden hennes (som forøvrig enda har noen små flekker som ikke vil av i rens - og dette skjedde på 80-tallet).

Dette var midt i en dumping-sesong, så ingen ville ha disse søte, vakre nurkene. Folk hadde jo nok med å bli kvitt sine egne før de skulle reise på hyttetur. Dyrlegen tilbød seg også å tipse folk om kattungene når de kom for å avlive kattene sine, for å hjelpe mamma og pappa (helt sikkert litt dårlig samvittighet for å være bastant på alder). Det endte med at pappa og en kompis måtte avlive kattene for egen maskin, siden de ikke hadde råd til å avlive 12 kattunger hos dyrlegen (det er en fantastisk historie forresten, men ganske morbid, så den tar jeg ikke her uoppfordra).

Da katten endelig skulle kastreres (woho!) hadde hun klart å bli smelt på tjukka igjen i mellomtida, så det ble kombinert abort og sterilisering. Kort tid etter ble hun avlivet fordi hun var en smule gal og sjalu for at det hadde kommet en baby inn i huset, og syntes det var morro å sette seg på ansiktet til storebroren min mens han lå i vogna.

Mamma og pappa mener at hun garantert hadde klart å bli gravid etter den steriliseringa også, hun var jo ikke til å tro uansett. :bond:

Anonymkode: e31c2...b61

Hva hadde denne grusomme fortellingen med HI å gjøre egentlig? 

Anonymkode: 94fdb...537

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
På 23.7.2019 den 20.14, Kontormus skrev:

Ok. Regner med at noen hjelper deg med mengde og hyppighet. Og at du kjenner på magen når de har fått nok. Og at vekten går oppover.

Jeg har gjort dette jeg også. Fullmating på 3 er jobb for flere ja. Men du har gjort en kjempeinnsats. Oppdater oss gjerne. Håper dette blir en ny tråd ala "bittelille" 😊

Beklager virkelig for sent svar. Har hendene fulle. Noen tråd med bilder og slikt tør jeg ikke da jeg er ganske lite glad i oppmerksomhet, selv om noen sikkert gjenkjenner meg😅

22 timer siden, Rumle skrev:

Hvordan går det med de små, Ts?

Nå ser det veldig bra ut. De vokser godt, men er under normalvekt. Dyrlegen sier vi ikke kan forvente så mye mer siden de fikk en tøff start men det går absolutt riktig vei. Den store styrken til kattungene gir dyrlegen "kattemor" kreditt for. Hun er utrolig dyktig. Nå har vi hatt ekstremvarme så hun har selv hatt behov for litt dusjing og avslapping. Kattungene har nå begynt å tusle og har åpnet øynene. Kattungene er fordelt på meg og mine foreldre og "mor" er meget fornøyd med besøk av de neste adoptivforeldrene. Er litt mer optimist nå enn det jeg har vært før. En ting er sorgen jeg skal føle på, men er så redd frøkna skal oppleve å miste sine små prosjekter. Jeg elsker virkelig den katten og jeg er så redd hun skal oppleve noe vondt. Jeg fritok jo henne fra denne plagen da hun ble kastrert.

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for at du er en god person, TS. Jeg synes du har håndtert dette veldig bra! 😻

Anonymkode: e0486...ea8

Er ikke jeg som er god. Det er frøkna mi, som er så skråsikker i sin sak at hun bare dumper de hjemme, som er god. Hun har virkelig hatt jobb 24/7. Hun har virkelig imponert meg. Forventet igrunn at hun skulle miste interessen for ungene når jeg blandet meg inn. Det minste jeg kan gjøre er å hjelpe henne. Uansett, takk for gode ord :)

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva hadde denne grusomme fortellingen med HI å gjøre egentlig? 

Anonymkode: 94fdb...537

Forstod ikke helt jeg heller. Har alltid hatt oppfølging hos veterinær og alltid hatt gode veterinærer. Katten er bekreftet kastrert om det var det du lurte på. Hun er IKKE mor.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...