AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #1 Skrevet 20. juli 2019 Jeg forstår ingenting. Siste tolv timene har katten levert meg tre kattunger. Jeg får ikke kontakt med henne for hun jobber på. Hun ble kastrert da hun var 6 mnd. Har aldri vist interesse for andre katter. Hva er det som skjer?! Hun er 3 år og har alltid hatt meg i fokus, nå er hun borte hele tiden. Har prøvd å følge henne. DB sier jeg burde ha kastrert katten, så ikke mye hjelp å få der. Anonymkode: 28e2a...e6a
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #2 Skrevet 20. juli 2019 Naboen min sin katt ble mislykket kastrert og fikk kattunger. Kattemor døde og de fant ikke kattungene før de hadde blitt så svake at de måtte avlives. Dette var på 50-60 tallet da. Kan da umulig skje nå? Anonymkode: cdc5f...ab1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #3 Skrevet 20. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Naboen min sin katt ble mislykket kastrert og fikk kattunger. Kattemor døde og de fant ikke kattungene før de hadde blitt så svake at de måtte avlives. Dette var på 50-60 tallet da. Kan da umulig skje nå? Anonymkode: cdc5f...ab1 Er det jeg tenker også. Husker kattene i min barndom ble sterilisert, men min katt ble kastrert. Livmor er jo operert bort. Har sendt mail til klinikken.. Anonymkode: 28e2a...e6a 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #4 Skrevet 20. juli 2019 Har hun født de? De er ikke morløse da ? Anonymkode: bc191...4ed 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2019 #5 Skrevet 21. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har hun født de? De er ikke morløse da ? Anonymkode: bc191...4ed Er jo det jeg ikke forstår. Hun er kastrert. Normalt slank, hadde års-sjekk for en mnd siden, normal appetitt. Jurene er helt normale. Håper hun adopterer. Så henne i baken og hun ser helt vanlig ut. Anonymkode: 28e2a...e6a
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2019 #6 Skrevet 21. juli 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det jeg tenker også. Husker kattene i min barndom ble sterilisert, men min katt ble kastrert. Livmor er jo operert bort. Har sendt mail til klinikken.. Anonymkode: 28e2a...e6a Sterilisert og kastrert blir brukt om hverandre. Jeg har alltid tenkt sterilisert om hunnkatt, selv om livmor blir fjernet, og kastrert om hannkatt. Når hun er kastrert så kan hun umulig få unger, så de kattungene hun kommer med er noen hun adopterer/finner. Jeg ville forhørt meg i nabolaget om noen har katt som har fått unger, for det er ikke greit om hun stjeler de. Da kan kattemorer lete etter de og være ganske så fortvilet. Anonymkode: d2755...6f9 15
Tvist Skrevet 21. juli 2019 #7 Skrevet 21. juli 2019 Klarer du å ta vare på dem? De må mates regelmessig. Dyrebeskyttelsen hjelper nok når du forklarer. Kanskje hun har funnet dem og morsinstinktet har slått inn. 7
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2019 #8 Skrevet 21. juli 2019 Jeg fant kattemor og en katteunge død i dag tidlig. Har fått instruksjoner fra dyrlege så de frøkna kom med igår blir værende her med mindre jeg finner eier. Mor hadde ikke chip.. Anonymkode: 28e2a...e6a 5
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2019 #9 Skrevet 21. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg fant kattemor og en katteunge død i dag tidlig. Har fått instruksjoner fra dyrlege så de frøkna kom med igår blir værende her med mindre jeg finner eier. Mor hadde ikke chip.. Anonymkode: 28e2a...e6a Uff 😞 Anonymkode: 94fdb...537 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2019 #10 Skrevet 21. juli 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fant kattemor og en katteunge død i dag tidlig. Har fått instruksjoner fra dyrlege så de frøkna kom med igår blir værende her med mindre jeg finner eier. Mor hadde ikke chip.. Anonymkode: 28e2a...e6a Katten din har altså reddet en haug med katteunger? for en liten heltinne. ❤️ Anonymkode: bc191...4ed 36
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2019 #11 Skrevet 21. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Katten din har altså reddet en haug med katteunger? for en liten heltinne. ❤️ Anonymkode: bc191...4ed Hun har vært dyktig pus ja❤ Anonymkode: 28e2a...e6a 19
Kontormus Skrevet 21. juli 2019 #12 Skrevet 21. juli 2019 Oi! Det har jeg aldri hørt om før. Men det er jo fantastisk at pus har forstått av de små ikke hadde noen framtid ved å bli værende. Dette burte Dyrebeskyttelsen hjelpe deg med. Det beste hadde vært å få en amme, altså en kattemor med unger, men ikke flere enn at hun har kapasitet til tre til. Alternativt å håndmate, men det er mye arbeid! 10
Rumle Skrevet 21. juli 2019 #13 Skrevet 21. juli 2019 For en flink pus! ❤ Men, hva døde kattemor og kattunge av? 6
Rumle Skrevet 21. juli 2019 #14 Skrevet 21. juli 2019 Her er masse bra tips og instruksjonsvideoer fra en som tar vare på kattunger på fulltid; https://m.youtube.com/channel/UC5VvB6tmC4lu_WCx7hE0PZA 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2019 #15 Skrevet 21. juli 2019 6 minutter siden, Rumle skrev: Her er masse bra tips og instruksjonsvideoer fra en som tar vare på kattunger på fulltid; https://m.youtube.com/channel/UC5VvB6tmC4lu_WCx7hE0PZA Tusen takk! 15 minutter siden, Rumle skrev: For en flink pus! ❤ Men, hva døde kattemor og kattunge av? Aner ikke. Jeg har bare gjettet på komplikasjoner. 19 minutter siden, Kontormus skrev: Oi! Det har jeg aldri hørt om før. Men det er jo fantastisk at pus har forstått av de små ikke hadde noen framtid ved å bli værende. Dette burte Dyrebeskyttelsen hjelpe deg med. Det beste hadde vært å få en amme, altså en kattemor med unger, men ikke flere enn at hun har kapasitet til tre til. Alternativt å håndmate, men det er mye arbeid! Jeg har ferie i fire uker nå og pga engasjementet til pus mener dyrlegen vi vil klare oss. Vi har enda ikke lyktes med å finne eier. Er uansett usikker på om dette er en eier jeg vil finne. Anonymkode: 28e2a...e6a 9
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2019 #16 Skrevet 21. juli 2019 Så flink pus da! Må skaffe en amme til de små da!! Anonymkode: efcc6...b8d 2
MissPierce Skrevet 21. juli 2019 #17 Skrevet 21. juli 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fant kattemor og en katteunge død i dag tidlig. Har fått instruksjoner fra dyrlege så de frøkna kom med igår blir værende her med mindre jeg finner eier. Mor hadde ikke chip.. Anonymkode: 28e2a...e6a Ring DB igjen, si at du har funnet kattemor, og en katteunge død. At du godt kan hjelpe med å være fosterhjem, men om de kan ta kostnadene ved oppfølging hos veterinær, og hjelpe med å finne hjem da den tiden kommer. Jeg har gjort det da det har dukket opp katter som er hjemløse. Kan fint være fosterhjem, men har ikke mulighet til kostnadene hos veterinær som ikke dekkes av forsikring sånn ut av det blå. Har alltid løst seg ❤️ 6
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2019 #18 Skrevet 21. juli 2019 Hunnkatter kan være fostermødre for barna til hverandre og passe på når mor er på jakt og beskytte hverandre mot hannkatter. Ganske så flotte disse kattene. Du har en nydelig og god katt som har adoptert kattungene. Anonymkode: 7877f...6f4 9
Kontormus Skrevet 21. juli 2019 #19 Skrevet 21. juli 2019 Er disse ganske nyfødte tiden mor var død? 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2019 #20 Skrevet 21. juli 2019 43 minutter siden, Kontormus skrev: Er disse ganske nyfødte tiden mor var død? Tror de er mellom en og to døgn. Er virkelig usikker. Anonymkode: 28e2a...e6a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå