Gå til innhold

Kloakklukt fra vaskemaskinrør

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skrudde opp vannlåsen på vaskemaskinen for å fjerne skitt og dritt som hindret vannet å renne ned. Skrudde det sammen igjen og alt fungerer son det skal. BORTSETT fra at det nå lukter litt kloakk på badet. 

Forslag til løsning?

Anonymkode: e440e...e2f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skrudde opp vannlåsen på vaskemaskinen for å fjerne skitt og dritt som hindret vannet å renne ned. Skrudde det sammen igjen og alt fungerer son det skal. BORTSETT fra at det nå lukter litt kloakk på badet. 

Forslag til løsning?

Bilde?

Anonymkode: 6532b...fdc

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bilde?

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forslag til løsning?

Hva er det du har skrudd løst? 

Anonymkode: 6e017...827

Skrevet

Da ringer du rørlegger.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri hørt om en vaskemaskin med vannlås. Derfor hadde det vært fint om du kunne poste bilde som viser vaskemaskin + vannlås.

AnonymBruker
Skrevet

kan du ha satt vannlåsen feil vei? det er noen vannlåser man kan sette den potta inni vannlåsen feil vei ved rengjøring av den. også er det noen vannlåser som ser like ut i begge ender så fort gjort å sette den feil vei. 

Anonymkode: 18179...236

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

DB56491A-8787-4028-8146-D297E2F6708F.thumb.jpeg.097604cba553ab7595f782142ac9e7a8.jpeg

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er den delen som vannlåsen sitter inni. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

kan du ha satt vannlåsen feil vei? det er noen vannlåser man kan sette den potta inni vannlåsen feil vei ved rengjøring av den. også er det noen vannlåser som ser like ut i begge ender så fort gjort å sette den feil vei. 

Anonymkode: 18179...236

Det tviler jeg på. 

Men jeg får kanskje skru det opp igjen i morgen og dobbeltsjekke. 🤔

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

DB56491A-8787-4028-8146-D297E2F6708F.thumb.jpeg.097604cba553ab7595f782142ac9e7a8.jpeg

Det der heter et avløpsrør for vaskemaskin. Der er ingen bøy og knekk på dem slik som på en vannlås under en vask. 

Uansett, lukter det lite godt i den saken der, så er første og enkleste vei å kjøre en rensevask på vaskemaskinen. Tom maskin og vanlig dose vaskemiddel i pulverfor for hvite klær, lengste vaskeprogram på høyeste temperatur så blir både vaskemaskinen og forhåpentligvis røret rent. 

Du kan og helle en kopp klorin, altså måleenheten en kopp koppen skal ikke i røret, i røret og la dette stå over natten før du vasker  som anbefalt over. Husk å sette avløpsslangen på plass. 

Hvelper ikke overnevnte, så er neste forsøk å høytrykkspyle røret. Hvelper helle rikke dette, er rørlegger neste sak. 

Mudin, plumbo og avløpsrenser skal verken i denne typen rør eller i wc. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det der heter et avløpsrør for vaskemaskin. Der er ingen bøy og knekk på dem slik som på en vannlås under en vask. 

Uansett, lukter det lite godt i den saken der, så er første og enkleste vei å kjøre en rensevask på vaskemaskinen. Tom maskin og vanlig dose vaskemiddel i pulverfor for hvite klær, lengste vaskeprogram på høyeste temperatur så blir både vaskemaskinen og forhåpentligvis røret rent. 

Du kan og helle en kopp klorin, altså måleenheten en kopp koppen skal ikke i røret, i røret og la dette stå over natten før du vasker  som anbefalt over. Husk å sette avløpsslangen på plass. 

Hvelper ikke overnevnte, så er neste forsøk å høytrykkspyle røret. Hvelper helle rikke dette, er rørlegger neste sak. 

Mudin, plumbo og avløpsrenser skal verken i denne typen rør eller i wc. 

Jo, dette er en vannlås til vaskemaskinavløp. Det luktet ingenting før jeg demonterte og rensket/vasket den. Nå er den i orden, men det lukter litt kloakk i stedet. 

Men jeg har maskinrens også jeg bruker med jevne mellomrom. Kjører uansett et program i morgen og ser om det hjelper. Kanskje det tyter ut noen rester og belegg jeg ikke fikk helt vekk og som nå har kommet ut i «friluft». Renser definitivt maskinen og røret i morgen som første forsøk. Takk! :) 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, FKH skrev:

Har du helt vann oppi den da for å teste?

Jeg har vasket klær, og det fungerer utmerket nå. Er bare denne lukten. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har vasket klær, og det fungerer utmerket nå. Er bare denne lukten. 

Bare hell litt vann oppi for å vær sikker. Evt. stramme koblingen som er nederst.

Noen rett vannlåser har en liten membranfilm istedenfor vann som luktsperre. Evt. Sjekk at denne ikke er ødelagt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være at det luktet vondt da di renset rørene, og lukten har satt seg litt i luften og nesen ? 

Anonymkode: b4cd1...fa6

AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan det være at det luktet vondt da di renset rørene, og lukten har satt seg litt i luften og nesen ? 

Anonymkode: b4cd1...fa6

Nei. 

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, FKH skrev:

Bare hell litt vann oppi for å vær sikker. Evt. stramme koblingen som er nederst.

Noen rett vannlåser har en liten membranfilm istedenfor vann som luktsperre. Evt. Sjekk at denne ikke er ødelagt.

Ja, det er en menbranfilm der. Skal dobbeltsjekke at den er fin. 

AnonymBruker
Skrevet
På Sunday, July 21, 2019 den 8.11, AnonymBruker skrev:

Ja, det er en menbranfilm der. Skal dobbeltsjekke at den er fin. 

Men hvordan gikk egentlig dette, og har du kontaktet ein rørlegger enda?          

Anonymkode: d2289...a75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...