AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #1 Skrevet 20. juli 2019 Jeg er ny her inne og skjønner ikke disse forkortelsene folk bruker. Ser folk skriver TS, HI osv. Har skjønt at det da siktes til trådstarter, men hva står dette for? Og masse andre ord og forkortelser? Trenger opplæring😊 Anonymkode: aea0d...093 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #2 Skrevet 20. juli 2019 TS = trådstarter. Når man referer til vedkommende som skrev innlegget. TS er en person, personen som startet innlegget. HI er hovedinnlegget og referer til første innlegg i hver tråd. Legg merke til at alle som kommenterer under anoynum (som meg nå) får hver sine private koder. Den står rett under innlegget mitt. Slik kan man skille mellom forskjellige AB-ere (Anonyme brukere ) - så man ikke går i surr og diskuterer med feil person. Hvis du roter deg inn på graviditets- eller prøverdagbøkene kan du måte på noen skikkelig rare forkortelser. TR = tante rød , mensen IKM = ikke kommende mens PP = prøveperiode osv.... Velkommen inn på KG 😄 Anonymkode: 052a1...1f5 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #3 Skrevet 20. juli 2019 TrådStarter / HovedInnlegg 😊 Anonymkode: 7342b...1b3 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #4 Skrevet 20. juli 2019 Ts - trådstarter = den som skriver det første innlegget i en tråd. HI - hovedinnlegg = det første innlegget i en tråd, som legger grunnlaget for resten av debatten i den tråden. Anonymkode: fbc1d...28a 2
Gjest Optimo Skrevet 20. juli 2019 #5 Skrevet 20. juli 2019 TS - trådstarter - brukeren som startet tråden HI - hovedinnlegg - første innlegg i tråden Hva annet lurer du på?
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #6 Skrevet 20. juli 2019 TS = trådstarter, man skriver gjerne til eller om TS og bruker dette som et "navn" på den som eier problemstillingen. HI = hovedinnlegg, man referer til trådens første post. Man kan ofte lese på side tre i en diskusjon at "Men dette skrev ikke TS noe om i HI, dette kom opp først etterpå!".. Eller noe tilsvarende. Spoiler tag = noe folk ofte ber om i diskusjon av filmer og serier. Om du tror du kan skrive noe som spoiler handlingen for andre så bruk spoiler tags. Og lager du en tråd med spoiler, så skriv gjerne spoiler i tittelen AB = anonymbruker "jeg ser at han er gjest nå.." = Hvis noens navn er grået ut og det står gjest ved nicket så har denne personen slettet brukeren sin og er borte fra forumet. Anonymkode: 39227...726
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #7 Skrevet 20. juli 2019 FF er enten Fuck Friend eller Fotballfrue. ONS er one night stand (og ikke onsdag, som man kanskje skulle tro). Anonymkode: ba388...a5f 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #8 Skrevet 20. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: FF er enten Fuck Friend eller Fotballfrue. ONS er one night stand (og ikke onsdag, som man kanskje skulle tro). Anonymkode: ba388...a5f HHAAHA, har alldri tenkt på FF som fuckfriend og Fotballfrue Nå blir hun vil kalt Frua/Fruen de fleste steder, eller CBE (Caroline Berg Eriksen) Og sambo er samboer... Den mest intetsigende forkortelsen av dem alle..... Anonymkode: 052a1...1f5 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #9 Skrevet 20. juli 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS = trådstarter. Når man referer til vedkommende som skrev innlegget. TS er en person, personen som startet innlegget. HI er hovedinnlegget og referer til første innlegg i hver tråd. Legg merke til at alle som kommenterer under anoynum (som meg nå) får hver sine private koder. Den står rett under innlegget mitt. Slik kan man skille mellom forskjellige AB-ere (Anonyme brukere ) - så man ikke går i surr og diskuterer med feil person. Hvis du roter deg inn på graviditets- eller prøverdagbøkene kan du måte på noen skikkelig rare forkortelser. TR = tante rød , mensen IKM = ikke kommende mens PP = prøveperiode osv.... Velkommen inn på KG 😄 Anonymkode: 052a1...1f5 Tusen takk😁 Hva er den pila til høyre for kommentarer og innlegg? Noen ganger er den går, andre ganger grønn med et tall. Betyr det at noen har liket? Anonymkode: aea0d...093 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #10 Skrevet 20. juli 2019 AB kan også være Anne Brith Davidsen, men det hun diskuteres er det jo ikke lov å bruke AB-funksjonen, så det går ikke så mye i surr som man skulle tro. Avsporing : å vinkle debatten i en tråd over på noe annet enn HI. Ikke greit. Også ser jeg av og til begrepene løktråd og stråmann, men det vet jeg ikke helt hva betyr.. Anonymkode: fbc1d...28a 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #11 Skrevet 20. juli 2019 Dpo: days past ovulation Anonymkode: ce06b...f77
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #12 Skrevet 20. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tusen takk😁 Hva er den pila til høyre for kommentarer og innlegg? Noen ganger er den går, andre ganger grønn med et tall. Betyr det at noen har liket? Anonymkode: aea0d...093 Stemmer. Man kan gi pluss til innlegg man liker. Totalen antall likes et innlegg har fått vises der. Anonymkode: fbc1d...28a 1
Gjest Optimo Skrevet 20. juli 2019 #13 Skrevet 20. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: stråmann I retorikk og logikk er stråmann eller stråmannsargumenter en tankefeil som består i å lage seg en stråmann av motstander ved å tillegge denne meninger som er lette å tilbakevise, dernest tilbakevise dem, og endelig skape inntrykk av å ha tilbakevist noe motstanderen faktisk står for. Også om det å tilbakevise et argument med et enda svakere argument. Å «sette opp en stråmann», eller «et stråmannsargument» kan betraktes som en avledningsmanøver, ved at man ikke angriper motstanderen for det han faktisk står for, men skaper inntrykk av at motstanderen står for noe han faktisk ikke står for. Det er flere måter å sette opp en stråmann på: 1 Gjengi bare en del av motstanderens argumenter, tilbakevise dem, og lat som alle argumentene til motstanderen dermed er tilbakevist. 2 Gjengi motstanderens argumenter i svekket form, tilbakevise dem, og lat som originalargumentet har blitt tilbakevist. 3 Gjengi en feilaktig utgave av motstanderens argumenter, avblås dem, og lat som at motstanderens posisjon i diskusjonen har blitt redusert. 4 Velg ut en person som forsvarer dårlig som «forsvareren», avblås denne personens argumenter, og lat som at alle argumenter på denne siden av diskusjonen har blitt slått. 5 Finn opp en fiktiv person, hvis handlinger eller trosretninger er sterkt kritisert, og lat som om denne personen representerer gruppen som er «motstanderen» i diskusjonen.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #14 Skrevet 20. juli 2019 19 minutter siden, Guile skrev: I retorikk og logikk er stråmann eller stråmannsargumenter en tankefeil som består i å lage seg en stråmann av motstander ved å tillegge denne meninger som er lette å tilbakevise, dernest tilbakevise dem, og endelig skape inntrykk av å ha tilbakevist noe motstanderen faktisk står for. Også om det å tilbakevise et argument med et enda svakere argument. Å «sette opp en stråmann», eller «et stråmannsargument» kan betraktes som en avledningsmanøver, ved at man ikke angriper motstanderen for det han faktisk står for, men skaper inntrykk av at motstanderen står for noe han faktisk ikke står for. Det er flere måter å sette opp en stråmann på: 1 Gjengi bare en del av motstanderens argumenter, tilbakevise dem, og lat som alle argumentene til motstanderen dermed er tilbakevist. 2 Gjengi motstanderens argumenter i svekket form, tilbakevise dem, og lat som originalargumentet har blitt tilbakevist. 3 Gjengi en feilaktig utgave av motstanderens argumenter, avblås dem, og lat som at motstanderens posisjon i diskusjonen har blitt redusert. 4 Velg ut en person som forsvarer dårlig som «forsvareren», avblås denne personens argumenter, og lat som at alle argumenter på denne siden av diskusjonen har blitt slått. 5 Finn opp en fiktiv person, hvis handlinger eller trosretninger er sterkt kritisert, og lat som om denne personen representerer gruppen som er «motstanderen» i diskusjonen. Hmm det er ikke dette jeg tenker er strå ann. Jeg trodde det var å på en eller eller annen måte plukke tilegne noen en upopulær mening de egentlig ikke har. Og så tror flere i tråden at personen mente det og så setter det i gang. Litt sånn som at noen skriver: jeg liker ikke at det er regn ute i dag. Og så :liker du ikke at bøndene får regn så avlingen blir bra? Og en avhandling om bonden og avlinger. Deretter henger folk seg på og syns vedkommende er svært usympatisk mot bønder. Men egentlig likte ikke vedkommende regn fordi det er ferie og hen ville jo bade i dag. Anonymkode: ce06b...f77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå