AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #1 Skrevet 20. juli 2019 Katten min er pratsom. Mjauer som en gal når hun kommer inn etter å ha vært ute lenge, som om hun sier "Heihei! Nå er jeg hjemme, her er jeg, gi meg oppmerksomhet!" Denne mjauingen er typisk hilse-mjau. "Mjeu, prr meeu!" Men! I det siste har hun begynt å presentere sitt ferske bytte enten på terrassen eller rett foran inngangsdøren, og da er lyden mye mørkere og dypere, som et "mæooo". Høres litt ut som en gra hannkatt som kaller. Hvorfor gjør hun dette? Det er jo tydelig at hun vil ha oppmerksomhet på noe vis, men hvorfor? Anonymkode: 10ec2...524
Tvist Skrevet 20. juli 2019 #2 Skrevet 20. juli 2019 Min gjør også det når hun kommer med bytte. Tror det er et "se så flink jeg er" mjau. Kom og se på byttet mitt. Så sa gjør jeg det hun ber om. 2
Gjest Mask Skrevet 20. juli 2019 #3 Skrevet 20. juli 2019 Vil vell sikkert inn med fangsten og prøver å si at hun vil inn, min søte lille faenskap hadde kjeften full av fugl og prøvde å gå inn så jeg måtte lukke døren. Sist gang kom han inn med halvdød fugl og den fløy rundt i stuen og jeg slet med å få den ut, og fytti katta hvor mye fjær det var jeg måtte støvsuge 😄
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2019 #4 Skrevet 21. juli 2019 7 timer siden, Slaskete Maskot skrev: Vil vell sikkert inn med fangsten og prøver å si at hun vil inn, min søte lille faenskap hadde kjeften full av fugl og prøvde å gå inn så jeg måtte lukke døren. Sist gang kom han inn med halvdød fugl og den fløy rundt i stuen og jeg slet med å få den ut, og fytti katta hvor mye fjær det var jeg måtte støvsuge 😄 Nei, men hun ville at du skulle komme UT og si hvor flink hun hadde vært. Katter ser på alt de kan fange som mat og viktig å fange. De skiller ikke på mus, jordrotte eller fugl. Anonymkode: fe60c...903 1
Minya Skrevet 21. juli 2019 #5 Skrevet 21. juli 2019 Hun vil at du skal komme og ta imot byttet hun har funnet til deg. Maaaooo-lyden er en bedende lyd, en de bruker når det er noe de virkelig vil med deg. Kom ut, se på byttet, ros pus, og kast byttet etterpå. 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2019 #6 Skrevet 21. juli 2019 Jeg tenker denne lyden betyr at de sier fra til de andre kattene at det er mat å få, de deler gjerne om de ikke er sultne selv. Har sett det flere ganger med kattene mine, de kommer med et bytte og lager den lyden, og så lar de en annen katt spise det. Anonymkode: e0946...4f1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2019 #7 Skrevet 21. juli 2019 Just now, AnonymBruker said: Jeg tenker denne lyden betyr at de sier fra til de andre kattene at det er mat å få, de deler gjerne om de ikke er sultne selv. Har sett det flere ganger med kattene mine, de kommer med et bytte og lager den lyden, og så lar de en annen katt spise det. Anonymkode: e0946...4f1 Og at de sier fra til deg da, at du kan få byttet om du vil ha det, de mater deg Anonymkode: e0946...4f1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå