Snøleopard Skrevet 20. juli 2019 #1 Skrevet 20. juli 2019 Hei! Typen min bor i midtøsten og ønsker å besøke meg, er det mulig å søke visum for han? Kan han eventuelt betale seg fram til å komme hit (lovlig). Hvordan funker dette og hvor lang tid tar det før han får svar, for med passet hans er det lite han kan gjøre. Er det noen som har erfaring eller kunnskap? Hvordan kan han besøke meg?? Haster litt hehe
GrønnNellik68 Skrevet 20. juli 2019 #2 Skrevet 20. juli 2019 Ta kontakt med enten UDI, hans ambassade i Norge eller Norsk ambassade i hans hjemland. Jeg vet ikke hvordan reglene er nå. Det er nok strammet inn. Eller Dere kan møtes i ett annet land der begge kan reise til. Det er nok enklere. Lykke til.
snoren Skrevet 20. juli 2019 #3 Skrevet 20. juli 2019 Hvor lenge skal han besøke deg? Hvis det er snakk om inntil fire uker kan du sikkert bare bestille billett. Det er jo ikke ulovlig å dra på ferie.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #4 Skrevet 20. juli 2019 Sjekk UDI.no, ulike regler for ulike land. Anonymkode: d6d7e...724
Snøleopard Skrevet 20. juli 2019 Forfatter #5 Skrevet 20. juli 2019 1 time siden, snoren skrev: Hvor lenge skal han besøke deg? Hvis det er snakk om inntil fire uker kan du sikkert bare bestille billett. Det er jo ikke ulovlig å dra på ferie. Er nok 1 mnd, eller mindre. Men greien er med passet hans er det ikke mye han kan gjøre
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2019 #6 Skrevet 21. juli 2019 10 timer siden, Snøleopard skrev: Er nok 1 mnd, eller mindre. Men greien er med passet hans er det ikke mye han kan gjøre Hva mener du greien med passet hans ? For å komme på besøk til Norge må han ha gyldig pass, kjøpe seg en t/r billett innenfor datoerne for besøk. Noen land trenger visum for å besøke Norge, da må han søke om dette. Du kan måtte fylle ut at du garanterer for hans opphold her med bolig, mat og transport til og fra flyplass. Men første steg er jo at hahn har gyldig pass, uten det kommer han ikke inn i Norge . Men en kan ikke betale eg for å komme hit uten dette, det er bestikkelser og det funker dårlig Anonymkode: 92a1f...a52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå