Gjest Gjesta Skrevet 7. mai 2005 #2 Skrevet 7. mai 2005 Jeg bruker gjerne hvitløk, ingefær, soyasaus, salt og litt sukker for å runde av smaken. Oppskrifter er jeg ikke noe god på, da jeg elsker å prøve meg fram. Ellers er klatter med Philadelphia-ost faktisk godt i wok, gjerne sammen med spinat og paprika. Sist strødde jeg litt solsikkefrø oppi i tillegg.
Gjest piaf Skrevet 7. mai 2005 #4 Skrevet 7. mai 2005 Jeg liker å lage appelsinsaus til wok, men har dessverre ingen presis oppskrift... Bruker saft fra 2 appelsiner, litt revet appelsinskall + lime- eller sitronskall, ca. 1 god ss flytende honning, ca. 1 ss maizena, en skvett sesamolje. Røres sammen. Hell appelsinblandingen i woken når grønnsakene er nesten ferdige, sammen med 1-2 dl innkokt kylling- eller grønnsakskraft (jeg bruker hjemmelaget kraft, vær obs på at kjøpt buljong er saltere), og la koke opp. Sammen med grønnsakene steker jeg dessuten alltid hvitløk, frisk chili og frisk ingefær - så de er selvsagt også med på å smaksette sausen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå