AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #1 Skrevet 20. juli 2019 Min samboer hadde munnsår. Og jeg har også hatt munnsår m herpes. Vi ble litt ivrige i fylla. Han gikk ned på meg. Og nå har jeg fått underlivsherpes. Og han og. Ingen av oss har hatt det før. Kun på munn. Festlig i en alder av 50. Noen andre som har opplevd det? Anonymkode: 8c899...4d7
Gjest bloody Skrevet 20. juli 2019 #2 Skrevet 20. juli 2019 "Alle" har jo munnsårherpes. I underlivet blir det omtrent, i det fleste tilfeller, akkurat som hyppigheten til munnsårene. eller litt mindre ille, eller mer.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #3 Skrevet 20. juli 2019 Har den ene hatt Herpes 1 og den andre Herpes 2 da eller? For egentlig skal man være "immun" mot underlivsherpes av samme type hvis man hadde det på munnen fra før av. Det skal jo liksom være en av fordelene med å ha "leppeherpes", altså at man har mye mindre sannsynlighet for å få det nedentil. Anonymkode: 46e96...c04
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #4 Skrevet 20. juli 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har den ene hatt Herpes 1 og den andre Herpes 2 da eller? For egentlig skal man være "immun" mot underlivsherpes av samme type hvis man hadde det på munnen fra før av. Det skal jo liksom være en av fordelene med å ha "leppeherpes", altså at man har mye mindre sannsynlighet for å få det nedentil. Anonymkode: 46e96...c04 Det stemmer ikke. De trodde før at det var herpes1 som gav leppeherpes og herpes 2 som ga underlivsherpes . Men det viser seg at leppeherpes kan gi underlivsherpes og at pga at det er mer utbredt med oralsex nå er det mange som får herpes i underlivet pga munnsex. Fått beskjed av lege og har lest mye om det etter jeg fikk det. Har du munnsår og utfører oralsex er sjansen for å smitte partner stor Anonymkode: 8c899...4d7 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #5 Skrevet 20. juli 2019 Kalles visstnok kryssmitte Anonymkode: 8c899...4d7
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #6 Skrevet 20. juli 2019 Jada, partneren min smittet meg med herpes før vi ble ett par. Det var helvetes smerter når jeg fikk det første utbruddet, noe av det verste jeg har opplevd.. Ble behandlet med Valltrex og ikke hatt utbrudd siden, heldigvis! Legen mener det er tegn på godt immunforsvar, så jeg ville jobbet hardt for å få ett godt immunforsvar. Dvs; sunt kosthold, trening etc. Jeg har hatt samme partner siden og alt tyder på at min partner heller ikke har vært utro mot meg, så da bør det gå bra. Skulle det mot formodning bli slutt eller jeg en dag skal ha sex med andre øker jo dessverre oddsen igjen for å få utbrudd.. Det beste er å ha en fast partner ihvertfall.. Anonymkode: 1d173...72f
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #7 Skrevet 20. juli 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer ikke. De trodde før at det var herpes1 som gav leppeherpes og herpes 2 som ga underlivsherpes . Men det viser seg at leppeherpes kan gi underlivsherpes og at pga at det er mer utbredt med oralsex nå er det mange som får herpes i underlivet pga munnsex. Fått beskjed av lege og har lest mye om det etter jeg fikk det. Har du munnsår og utfører oralsex er sjansen for å smitte partner stor Anonymkode: 8c899...4d7 Det har jeg aldri nektet for. Det jeg skrev var at det sies fortsatt at man ikke kan få herpes type 1 både oppe og nede, og tilsvarende med type 2. Og at det derfor er en fordel å få herpes type 1 på leppene fordi man ikke kan få herpes type 1 nedentil da, og det senker sannsynligheten for å få herpes type 2 nedentil også fordi det er færre som får det. Anonymkode: 46e96...c04
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #8 Skrevet 20. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det har jeg aldri nektet for. Det jeg skrev var at det sies fortsatt at man ikke kan få herpes type 1 både oppe og nede, og tilsvarende med type 2. Og at det derfor er en fordel å få herpes type 1 på leppene fordi man ikke kan få herpes type 1 nedentil da, og det senker sannsynligheten for å få herpes type 2 nedentil også fordi det er færre som får det. Anonymkode: 46e96...c04 Om det er sant vet jeg ikke, men det er det jeg har lest på legesider osv. Anonymkode: 46e96...c04
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #9 Skrevet 20. juli 2019 Jeg har herpes 1 (munn herpes) i underlivet. Smittet av partneren min etter oralsex. Har kun hatt ett utbrudd. Anonymkode: b4cf9...479
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #10 Skrevet 20. juli 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Har den ene hatt Herpes 1 og den andre Herpes 2 da eller? For egentlig skal man være "immun" mot underlivsherpes av samme type hvis man hadde det på munnen fra før av. Det skal jo liksom være en av fordelene med å ha "leppeherpes", altså at man har mye mindre sannsynlighet for å få det nedentil. Anonymkode: 46e96...c04 Ja dette stemmer. Har man herpes 1 smittes det ikke til underlivet. Så ts må ha hatt type 2. Man kan ikke ha herpes 1 både på munnen og underlivet, fikk jeg vite av en lege. Da må den andre ha type to på munnen, da kan han smitte deg med type 2 nedentil Anonymkode: 8e9e5...fb6 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2019 #11 Skrevet 21. juli 2019 Nei. Samboer hadde ikke munnsår. Jeg hadde munnsår. Kysset han og så gikk han ned på meg. Og da fikk jeg herpes nedentil og. Så har på en måte smittet meg selv. Så da går det tydeligvis an å få det nedentil og.. TS Anonymkode: 8c899...4d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå