Gå til innhold

Jeg drakk vodka i natt, hvorfor smakte vodkaen bedre og bedre jo fullere jeg ble?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg startet smakte det rett og slett for jævlig, men jo mer jeg drakk og jo fullere jeg ble så smakte det mye bedre. Til slutt synes jeg rett og slett det var godt, er det at jeg ble vandt til smaken eller at jeg fikk soppas mye alkohol i kroppen så kroppen ikke reagerte på at det smakte ille? 

Anonymkode: 263cd...fcd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det smaker ikke bedre, men det smaker mindre og mindre, fordi alkohol bedøver sentralnervesystemet ditt, og det føles derfor som om det lindrer smerte, ting som er veldig krydret smaker godt selv om man til vanlig ville synes det var altfor sterkt, alkohol glir lettere ned uten å svi fordi også smaksløkene våre gir signal til hjernen via nervene. 

Samtidig merker man ikke like lett om man slår seg, så blåmerker kan dukke opp dagen derpå uten at man husker å ha slått seg, eller man vrikker en fotnpp dansegulvet og fortsetter å danse og neste dag er hele ankelen hoven. 

Anonymkode: 1aa29...fc5

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det smaker ikke bedre, men det smaker mindre og mindre, fordi alkohol bedøver sentralnervesystemet ditt, og det føles derfor som om det lindrer smerte, ting som er veldig krydret smaker godt selv om man til vanlig ville synes det var altfor sterkt, alkohol glir lettere ned uten å svi fordi også smaksløkene våre gir signal til hjernen via nervene. 

Samtidig merker man ikke like lett om man slår seg, så blåmerker kan dukke opp dagen derpå uten at man husker å ha slått seg, eller man vrikker en fotnpp dansegulvet og fortsetter å danse og neste dag er hele ankelen hoven. 

Takk for svar. Så det er et bedøvelsesmiddel med andre ord?

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Så det er et bedøvelsesmiddel med andre ord?

Det er er et narkotikum som påvirker hele sentralnervesystemet. Hadde alkohol blitt oppfunnet i dag, så ville det blitt forbudt i alle land på linje med "ny" partydop. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er er et narkotikum som påvirker hele sentralnervesystemet. Hadde alkohol blitt oppfunnet i dag, så ville det blitt forbudt i alle land på linje med "ny" partydop. 

Tror ikke det kunne blitt forbudt, da hadde det blitt ramaskrik. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke det kunne blitt forbudt, da hadde det blitt ramaskrik. 

Alkohol hadde vært forbudt om det ble funnet opp idag, jo. Hasj hadde vært mer lovlig enn alkohol. 

Anonymkode: d0288...124

• Liker 1
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg startet smakte det rett og slett for jævlig, men jo mer jeg drakk og jo fullere jeg ble så smakte det mye bedre. Til slutt synes jeg rett og slett det var godt, er det at jeg ble vandt til smaken eller at jeg fikk soppas mye alkohol i kroppen så kroppen ikke reagerte på at det smakte ille? 

He he, det er vel alkoholens gode og dårlige egenskap. God hvis det er ønsket og kontrollert, og dårlig hvis det ikke kan styres, dessverre. 

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alkohol hadde vært forbudt om det ble funnet opp idag, jo. Hasj hadde vært mer lovlig enn alkohol. 

Anonymkode: d0288...124

Nei! Jeg har jobbet såpass mye ned barn at jeg har sett hvordan hasj påvirker psyken til mange av dem. De trenger ikke engang å ha røyket mye hasj. 

Anonymkode: b115f...08e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...